doet hij dit alleen als hij in de kooi zit of ook op de kooi?jeannette
Dat onrustige herken ik wel van de amazones, die mochten zodra ik thuis was uit de kooi en dan tot ik te bed ging, maar die gingen ook steeds meer dat gedrag vertonen, waren niet echt meer tevreden leek wel.Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe regel ingevoerd, als ze rustig zijn mogen ze uit de kooi en op de klimboom, gaan ze klieren of worden ze druk gaan ze er weer in, en dat werkt hier uitstekend Ze zijn veel rustiger nu.Groetjes Els
Het is gewoon een kwestie van stug volhouden.Desnoods zoals ik ook heb moeten doen bij Mickey, met oordopjes en ondertiteling van tv...Maar dan moet je wel eerst weten wat het is.En dat het niet medisch is...
oei colette, da's idd irritant gedrag mar zoals men voorgangers al zeiden, eerst lichamelijke uitsluiten en dan nog strenger wezen vrees ikeen ander ritme, andere plaats van kooi en/of speelboom , kweenie hé,ik denk ff met je mee
als het lichamelijke is uitgesloten, lijkt me het idd een goed idee om hem wat langer in de kooit te houden. Pika had er in het begin ook een handje van om door de kooi te gaan "wandelen" als ze wist dat ze er uit mocht. Ik heb toen bewust een poos gewacht soms tot wel een uur. Zodra ze rustig zat of ergens mee ging spelen dan wachtte ik nog even ( 5min of langer) en dan deed ik de kooi open.jeannette