Auteur Topic: Tony vanmiddag weer naar Feld  (gelezen 14239 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: fladderen en piepen, 't wordt steeds erger! :-(
« Reactie #15 Gepost op: november 21, 2007, 13:15:23 pm »
wil hij niet op de kooi blijven zitten? Als ik 's avonds in de kamer zat mocht Pika altijd bij mij zitten, meestal zocht ze na een tijdje een plekje op de hoge leuning van de bank en ging daar heerlijk zitten poetsen en meestal daarna lekker slapen. Soms ging ze zelf wel op de playtop op haar kooi zitten, maar als ik echt in de kamer bleef, zat ze toch liever bij mij. Hoever staat de kooi van jullie zitplaats af?

jeannette

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 21, 2007, 20:38:52 pm »
Persoonlijk denk ik niet dat het lichamelijk is, maar meer een vogel die zijn grenzen aan het aftasten is.

Het in de kooi zetten tot ie rustig is vind ik wel een goeie.
Onze ara zeurt ook gigantisch. ALs het echt te erg wordt, gaat ze dan ook in de kooi.
Vanavond was het ook weer is niet om uit te houden. Dus hup naar boven in de kooi. Half uurtje gewacht en toen was ze lekker rustig in de kooi (wel aan het deurtje hangen tot ze eruit mocht) maar nu is ze lekker rustig. (rustig voor Lola is wel zeuren op een acceptabel dB niveau  shootme )

Dus hier werkt het ook (min of meer)  :P

Sanco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 21, 2007, 22:18:40 pm »
wil hij niet op de kooi blijven zitten? Als ik 's avonds in de kamer zat mocht Pika altijd bij mij zitten, meestal zocht ze na een tijdje een plekje op de hoge leuning van de bank en ging daar heerlijk zitten poetsen en meestal daarna lekker slapen. Soms ging ze zelf wel op de playtop op haar kooi zitten, maar als ik echt in de kamer bleef, zat ze toch liever bij mij. Hoever staat de kooi van jullie zitplaats af?

jeannette

Tony zit bijna nooit bij ons. ik wil namelijk niet dat als hij op z'n kooi zit hij verwacht dat dat elke keer maar kan. zijn kooi is zijn plek en niet bij ons op de bank. zijn kooi staat 30 cm van de bank af bij ons. hij staat zeg maar achter de rugleuning van de bank. maar die tip die jij geloof ik gaf over dat eerst rustig in de kooi gaan we proberen! Ik heb zaterdagmiddag een afspraak gemaakt bij Feld in Amersfoort...

Sanco

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 21, 2007, 22:22:39 pm »
Persoonlijk denk ik niet dat het lichamelijk is, maar meer een vogel die zijn grenzen aan het aftasten is.

Het in de kooi zetten tot ie rustig is vind ik wel een goeie.
Onze ara zeurt ook gigantisch. ALs het echt te erg wordt, gaat ze dan ook in de kooi.
Vanavond was het ook weer is niet om uit te houden. Dus hup naar boven in de kooi. Half uurtje gewacht en toen was ze lekker rustig in de kooi (wel aan het deurtje hangen tot ze eruit mocht) maar nu is ze lekker rustig. (rustig voor Lola is wel zeuren op een acceptabel dB niveau  shootme )

Dus hier werkt het ook (min of meer)  :P

ik denk steeds meer dat het wel lichamelijk is, hij zit zich zo overdreven te poetsen en zijn veren uit te schudden en te krabben. maar goed zoals ik al zei heb ik zaterdag een afspraak, en als alle testen goed zijn moet ik toch echt strenger gaan worden! Ik ben al een beetje begonnen: Ik kwam net thuis uit mijn werk, en deed gewoon mijn ding, mijn vriend was al thuis dus Tony zat op zijn kooi, en maar fladderen toen ie mij zag. elke keer als ie rustig op zijn kooi zat stond ik op om hem te groeten, maar elke keer ging ie weer fladderen, en ben ik zonder wat te zeggen weer gaan zitten. ik hoop echt dat ie het een beetje gaat begrijpen!  ::)

giggles

• Gast
!
« Reactie #19 Gepost op: november 21, 2007, 22:25:29 pm »
Ik snap hoe frustrerend het is, als dat domme beest je maar niet wilt snappen  ::)

Misschien dat ie ook wel een beetje last heeft van rui???
Sja ben geen dokter natuurlijk, dus tiss wel verstandig om even naar de VA te gaan.
Ik zeg altijd maar zo: Liever een keer te veel, dan een keer te weinig gegaan  ;)

Ben erg benieuwd naar wat Feld gaat zeggen.
Sterkte!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: november 21, 2007, 22:45:52 pm »
coletje, succes voor zaterdag en ik hoop dat je alleen maar wat strenger moet worden  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 22, 2007, 13:18:03 pm »
sterkte hoor  :-* ik ben erg benieuwd wat je te horen krijgt.

Sanco

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 22, 2007, 18:59:00 pm »
ik heb de afspraak verzet naar morgenmiddag al. ik kijk net bij tony onder de vleugels, allemaal kale plekken  :o.. gisteren had ik ook gekeken en toen zag ik wel een plekje maar lang niet zo groot als vandaag. ik check hem regelmatig en ik zie dit nu voor het eerst. ik had ook Bert van Lorre en Co gebeld en die dacht misschien toch dat het mijt was ofzo. ik ga zo eens even op google speuren. trouwens giggles, dat rui-verhaal kan ook wel een beetje kloppen hoor wat jij zei, want hij verliest inderdaad behoorlijk wat veertjes en pluisjes, maar ik denk verder niet dat dit daar iets mee te maken heeft verder?? Als ie zich maar niet plukt uit verveling? Hij heeft allemaal speeltjes op z'n kooi en takken waar ie in kan klimmen en knagen.. ik zou niet weten waar ik hem dan nog meer mee bezig zou moeten houden.. ik laat jullie morgen weten hoe het is gegaan..

Sanco

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 22, 2007, 18:59:54 pm »
coletje, succes voor zaterdag en ik hoop dat je alleen maar wat strenger moet worden  ;)
sterkte hoor  :-* ik ben erg benieuwd wat je te horen krijgt.

Lief dat jullie zo meedenken!  :-*

kokosnoot

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 22, 2007, 19:02:28 pm »
ik zat ook aan zoiets te denken als mijt o.i.d.
ben benieuwd morgen  :-*

Sanco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 23, 2007, 16:44:24 pm »
Tony heeft een ontstoken/opgezette stuitklier. de bult was wel zo groot als een halve walnoot. de VA noemde het een vetbult (gelukkig geen kankergezwel ofzo) en hij had het nog niet eerder zo groot meegemaakt bij een Grijze. meestal komt het ook alleen voor bij parkieten en kanaries. Tony had zichzelf helemaal kaalgeplukt eromheen. voor mij heel lastig te zien omdat Tony het niet toeliet als ik wilde kijken, maar ik voel me zo schuldig dat ik niet eerder wat heb gemerkt. De VA heeft de kale plekken behandeld met een cremepje, en omdat wij dat zelf natuurlijk niet zomaar kunnen doen moet hij daar blijven tot dinsdagavond. was er aardig overstuur van maar kon me gelukkig redelijk goedhouden. op een paar tranen na dan. :) maar hij moest zo'n hok in met allemaal kleine hokjes, en dan wordt ie nu dagelijks gestoomd met een schimmelwerend middel. een turks stoombad noemde hij het, maar zo leuk zag het er niet uit! :o  er zat nog een bont boertje bij en wat vinkjes. dus hij zit niet helemaal alleen. het probleem is wel dat hij nu nutribird krijgt, terwijl hij thuis ecobird krijgt. maar ik had Bert van Lorre gebeld en die zei dat die paar daagjes waarschijnlijk geen kwaad kunnen. ik hoop maar dat ie wel wil eten.. ik vind het echt zo erg, kom ik net thuis en dan zie ik zijn lege kooi. zo apart.. maar goed dat was het verhaal eigenlijk.. ik hou jullie op de hoogte!

Dorian

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 23, 2007, 16:49:09 pm »
wel maar goed zeg dat je gegaan bent.
erg, dat schuldgevoel. je weet dat het echt niet nodig is, maar toch voel je je zo.
je bent er gelukkig nu op tijd bij...

sterkte  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: november 23, 2007, 17:01:28 pm »
Nou, gelukkig is het nu duidelijk waardoor het komt! :thumsup: En wordt er wat aan gedaan. Leuk is het niet nee..  :( Maar komt allemaal goed! Die lege kooi lijkt me ook heel rot! console.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #28 Gepost op: november 23, 2007, 17:04:15 pm »
dat schuldgevoel colletje, daar kan je niks aan doen , dat overkomt je zo, ook al weet je dat het niet nodig is om het te hebben  console (had ik ook fel met lowieke zijn wonde)

dat achterlaten in de kliniek ken ik ook en weet dus heel goed wat je dan voelt  :cry: tja, hou je maar sterk hé zeggen ze dan, maar ....... het zijn toch onze kindjes ,niet ??
hij zal wel heel goed verzorgd worden waar hij nu is, en het word dinsdag voor je het weet ,dan kan je jouw schatje weer ophalen

hou je haaks meis  :-*

kokosnoot

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 23, 2007, 18:48:04 pm »
achjee, gelukkig is het niet iets heel ergs,
kan me voorstellen dat je het moeilijk had met het achterlaten van je gaai  :cry:
veel sterkte met Tony  :-*