Auteur Topic: Tony vanmiddag weer naar Feld  (gelezen 14265 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Tony mag naar huis!!!
« Reactie #60 Gepost op: november 27, 2007, 16:14:21 pm »
Prima! Hij gaat zijn eigen brokjes ook wel weer eten hoor! ;)

Sanco

• Gast
Re: Tony weer terug naar Feld
« Reactie #61 Gepost op: november 29, 2007, 13:19:03 pm »
Ik heb Tony net weer naar de VA gebracht. hij plukt nu nog meer aan zichzelf dan eerst, zelfs zijn nek heeft kale plekken.  :( ik heb hem daar gelaten en er wordt even gekeken hoe het met zijn stuitklier is, en hij krijgt weer dat stoombad waar ie wel goed op reageerde. ik word vanmiddag gebeld hoe het ervoor staat, en anders hebben ze als laatste oplossing een kap om zijn nek.. iemand daar ervaring mee? ziet er groot en lomp uit, sommige vogels worden er helemaal gek van zeiden ze daar, maar anders zou ik het ook niet weten? Hij moet uit die circel van plukken, wat weer gaat jeuken waardoor hij weer gaat krabben.. enz enz..

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #62 Gepost op: november 29, 2007, 13:23:45 pm »
oesje colette, het spijt me om dit te lezen ,arme tony en arme jij  console

met de kap die jij beschrijft heb ikzelf geen ervaring(dorian wel met pinky) lowieke die had zo'n kraagje van isolatieband voor verwarming, zeer licht in gewicht
ik zoek ff de foto op voor je

gevonden, het toont heel raar,maar het weegt amper 5gr, dus gaan ze qua gewicht er zeker geen last van hebben

het grijze is de isolatietape en het roze is plakband
« Laatst bewerkt op: november 29, 2007, 13:31:22 pm door vivke »

Sanco

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: november 29, 2007, 13:37:27 pm »
dank je wel Viv, voor de foto! Die bij Feld zag er heel anders uit. is zeg maar van heel hard plastic, en dan 2 halve ronde delen die je met schroeven vast moet maken. ziet er niet echt heel vriendelijk uit. maar ik zou niet weten wat we anders moeten doen?? Of de antibiotica aanslaat meoten ze me nog laten weten, ze gaan eerst naar de stuitklier kijken. als dat beter is, betekent dat de nieuwe veren die doorkomen ook jeuken en daarom trekt ie die eruit.. ik vind het echt zo zielig voor 'm..   :cry:

TWEETY

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: november 29, 2007, 13:49:21 pm »
 console

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #65 Gepost op: november 29, 2007, 14:15:58 pm »
Ach Colette, wat sneu voor Tony en voor jou natuurlijk! console

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #66 Gepost op: november 29, 2007, 14:32:49 pm »
Die bij Feld zag er heel anders uit. is zeg maar van heel hard plastic, en dan 2 halve ronde delen die je met schroeven vast moet maken. ziet er niet echt heel vriendelijk uit.

ik herinner me dat ik dat gezien heb bij anique, haar gaai had dat ook ,kan je aan en uit doen wanneer je het zelf wil

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #67 Gepost op: november 29, 2007, 14:57:58 pm »
ahh colette, console weet je al hoelang ze em willen houden?
dan kan je tenminste ergens naar uitkijken ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: november 29, 2007, 15:34:22 pm »
Sorry... ik had een berichtje geplaatst dacht ik, maar toen moest ik Casje vangen die in de verkeerde speelboom ging zitten en toen zag ik dat er ies mis gegaan was....

Dit is Pinks stellage:

Zij heeft er weinig last van gehad. Ook tegen plukken, of eigenlijk, tegen het eigensnavelig verwijderen van de hechtingen...
« Laatst bewerkt op: november 29, 2007, 15:38:17 pm door Dorian »

Sanco

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: november 30, 2007, 09:49:21 am »
Sorry... ik had een berichtje geplaatst dacht ik, maar toen moest ik Casje vangen die in de verkeerde speelboom ging zitten en toen zag ik dat er ies mis gegaan was....

Dit is Pinks stellage:

Zij heeft er weinig last van gehad. Ook tegen plukken, of eigenlijk, tegen het eigensnavelig verwijderen van de hechtingen...

dank je voor de foto Dorian!! t ziet er niet echt vriendelijk uit maar het helpt tenminste...

Sanco

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: november 30, 2007, 09:50:41 am »
ahh colette, console weet je al hoelang ze em willen houden?
dan kan je tenminste ergens naar uitkijken ;)

ik haal hem zaterdag op, inclusief kap. de VA heeft gezien hoe ie zochzelf plukt, en heeft hem gelijk maar omgedaan./ Tony reageert er best goed op, eerst was ie woest, en ging ie met eten gooien, maar hij kon al wel gelijk op z'n stok klimmen met dat ding. ben zo benieuwd hoe het gaat!!

Dorian

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: november 30, 2007, 12:24:50 pm »
Het gaat vast goed.
Het ziet er veel erger uit dan het is, met name door dat dikke pak veren dat wordt platgedrukt. Tussen de ring en haar daadwerkelijke halsje zit als nog ruim een vinger namelijk. En doordat de veren omhoog worden gedrukt lijkt het net alsof haar halsje wordt uitgerekt, maar dat was helemaal niet zo.

Echt, Pink had er minder last van dan wij. Ze was toch al geen pooteter (ze kwam met haar pootje niet bij haar snavel) en uit bakjes kon ze gewoon eten. Spelen ging ook prima, met name met de grote schijf, als je die over de grond vooruit duwde kon je zo je speelgoed de hele kamer doorduwen, had Pinkje uitgevonden.  :)
Ze wilde wel wat extra gekroeld worden, omdat ze niet op haar kop kon krabben en ook haar lijfje niet kon wassen. In die periode mochten we haar overal kroelen en heel goed wassen. Was eigenlijk best leuk, zeker achteraf, want kroelen is er nu niet meer echt bij...

Verder deed Pink eigenlijk niet anders dan anders. Ze was blij, hing op haar kop enz. Ze werd alleen soms even heel erg boos, maar dat was meestal snel weer over...

Komt vast helemaal goed.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: november 30, 2007, 13:31:18 pm »
veel strekte met Tony morgen en met het kapje  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #73 Gepost op: november 30, 2007, 17:14:14 pm »
Heel veel sterkte ermee  :-*