Auteur Topic: Tony vanmiddag weer naar Feld  (gelezen 14208 keer)

Sanco

• Gast
Re: Tony weer thuis met halsband
« Reactie #135 Gepost op: december 28, 2007, 15:32:12 pm »
ja dat jeukgevoel ,dat ken ik van wieke hier  :( en kan je niet zachtjes proberen met een oorstokje ,zo kan je hem toch niet pijn doen en toch een beetje wrijven

in z'n nek heeft ie niet echt last denk ik, gaat meer om de kale plekken op zijn rug onder zijn vleugels. en daar mag ik van hem echt niet aanzitten. gewoon maar effe volhouden nog met kap om, en hopen dat ie niet gaat plukken als die kap eraf gaat!

Heeft Lowieke nadat de kap af is nog geplukt eigenlijk? Of veel gekrabt? Of gaat dat echt over??

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Tony weer thuis met halsband
« Reactie #136 Gepost op: december 28, 2007, 22:40:12 pm »
Heeft Lowieke nadat de kap af is nog geplukt eigenlijk? Of veel gekrabt? Of gaat dat echt over??

lowieke zijn kraagje was om niet aan zijn wondje te zitten , plukken heeft die nog niet gedaan (afkloppen) maar toen het eraf was heeft die wel een tijdje zitten krabben, maar das meer omdat die veertjes dan wat op zijn plaats vallen na zolang raar te hebben gezeten , snap je  ;)

Sanco

• Gast
Re: Tony vanmiddag weer naar Feld
« Reactie #137 Gepost op: januari 16, 2008, 13:07:29 pm »
vanmiddag gaan we weer naar Amersfoort om de VA effe te laten kijken hoe het ervoor staat. Tony zit erg goed in z'n vel, fluit en kletst de hele dag door, allees 's avonds slaat ineens de jeuk toe ofzo, en dan zit ie gerust een uur of 2 achter elkaar aan z'n kraag te pulken en proberen bij z'n vleugels te komen. hij heeft natuurlijk ook 1,5 maand niet kunnen poetsen dus misschien is die drang er ook. maar goed, zo ziet het er nu uit, als je goed kijkt zie je de pennen allemaal doorkomen wat natuurlijk ook flink moet jeuken!

Als je nagaat dat dat eerst gewoon echt helemaal tot bloedens toe kaal was geplukt dan is dit echt een hele vooruitgang!!  :thumsup:

En nog wat foto'tjes van buiten in het zonnetje:

cosch

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: januari 16, 2008, 13:18:06 pm »
Gelukkig komen er weer veren door. Ik hoop dat ze ontdekken waar de jeuk precies vandaan komt.

Het zonnetje is goed voor em!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #139 Gepost op: januari 16, 2008, 15:01:24 pm »
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat Feld er van zegt! ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: januari 16, 2008, 15:07:58 pm »
Nou de kap mocht er wat hem betrof wel af! Tony is dus weer bevrijd haha!  :thumsup:  alleen op de terugweg had ie de eerste 3 veren er alweer uitgetrokken bij zijn hals, maar ik kijk het effe aan, het kan natuurlijk ook zo zijn dat die veren niet lekker zitten en dat ie alles effe moet rangschikken. oh ik hoop zo erg dat ie niet weer gaat plukken! Hij kan nu weer lekker alles alleen zonder die kap, z'n nootjes en fruit weer vasthouden, weer zelf drinken! Echt fijn voor 'm!

cosch

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: januari 16, 2008, 15:14:53 pm »
Heel fijn!  :thumsup: :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #142 Gepost op: januari 16, 2008, 16:00:18 pm »
wat fijn zeg :thumsup:

let inderdaad wel op ja, het is natuurlijk zo dat alles nu op zn plek moet vallen, of nu ruimte krijgt om te jeuken :)
denk maar aan als je uit t gips komt, dan voelt dat ook raar.. maar toch een beetje in de gaten houden!

succes :-*

Sanco

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: januari 16, 2008, 16:05:07 pm »
ik hou 'm zeker in de gaten, hij heeft al 3 pennen van z'n rug getrokken, maar om nu gelijk in paniek weer naar feld te gaan, ik laat hem eerst effe genieten van de vrijheid die hij nu weer heeft, en een paar pennen meer of minder maakt dan effe niet uit. als 't maar geen gewoonte wordt inderdaad. dat zou echt balen zijn..

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #144 Gepost op: januari 16, 2008, 16:07:36 pm »
juist! laat hem even gaan, maar als het echt onnodig teveel wordt moet je zeker aan de bel hangen!!!

Sanco

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: januari 16, 2008, 16:11:04 pm »
zal ik zeker doen!!  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #146 Gepost op: januari 16, 2008, 16:14:03 pm »
nog eens naar die foto's gekeken.. ziet er wel beter uit ja, maar het zal denk ik wel ontzettend jeuken  :o
maar gelukkig geen kraagje meer  :hot: al is dat meer en last voor ons als voor hen :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #147 Gepost op: januari 16, 2008, 16:16:10 pm »
Wat fijn dat de kap er weer ff af is  :thumsup:

Het ziet er best mooi uit weer, hopen maar dat het zo blijft  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: januari 16, 2008, 18:55:39 pm »
een hele verbetering inderdaad hoe het er nu uitziet,
ik hoop dat ie er nu afblijft verder, zal een hele opluchting zijn zonder die kap, sterkte verder  :thumsup:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #149 Gepost op: januari 16, 2008, 19:29:17 pm »
Dat ziet er beter uit. :thumsup: Dat zal echt wel een verademing zijn dat zn kraag eraf is