Auteur Topic: Luna is ook getest op Chlamydia  (gelezen 22511 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Chlamydia???????
« Reactie #45 Gepost op: december 08, 2007, 13:21:57 pm »
Dat is idd niet leuk console

Maar wat moet dat moet. Heel veel sterkte de komende weken  :-*  :-*  :-*  :-*

ede

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: december 08, 2007, 13:48:48 pm »
Nee dat is idd geen leuk gezicht.  :(
Sterkte joh!

chantal

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: december 14, 2007, 20:58:08 pm »
Toch weer een beetje goed nieuws gehad  :a036: Chico heeft geen Chlamydia. Ik had dit echt niet verwacht aangezien we zo gewaarschuwd waren dat het besmettelijk is. Ik had echt gedacht dat Chico dan ook ziek zou zijn maar gelukkig niet. Vandaag heeft Sammy haar 2e prik gehad. Zo zielig want ze heeft daarna een hele grote bult op haar buik van het spul dat ingespoten is. En ze bloedde vandaag ook flink. Ook maar gelijk contact opgenomen met Sjaak want Sammy komt bij hem vandaan en wie weet moet hij zijn kweker ook nog inlichtten. Hij had nog niks gehoord van mensen die een broetje of zusje van Sammy hebben die ook ziek zijn. Er zijn 2 opties of sammy is besmet toen wij op vakantie waren en de vogels bij mijn schoonmoeder stonden of het is bij Sjaak al gebeurd. De zonparkiet van me schoonmoeder is wel getest op PBFD en nog iets maar niet op Chlamydia. Nu moet die ook getest worden op Chlamydia. Maar stel dat de zonparkiet positief getest word weet je nooit wie het als eerst had. Dat is wel jammer. Op naar de volgende prik volgende week is Sammy weer aan de beurt.

ede

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: december 14, 2007, 21:00:50 pm »
Fjoe gelukkig zeg. Gelukkig niets met Chico!
Sterkte nog met Sammy!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #49 Gepost op: december 15, 2007, 23:23:28 pm »
al met al toch nog wat goed nieuws  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #50 Gepost op: december 21, 2007, 14:25:09 pm »
Gelukkig voor Chico  :thumsup:

Momenteel schijnt chlamydia (papegaaienziekte) heel veel voor te komen   :(

chantal

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: december 31, 2007, 13:14:02 pm »
Inmiddels is de zonneparkiet van me schoonmoeder ook getest. Ik verwacht deze week de uitslag en hopelijk is het negatief zodat we zeker weten waar de oorzaak ligt. Sammy moet nog 2 weken worden behandeld en dat is zij Chlamydia vrij,  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: december 31, 2007, 14:03:07 pm »
we duimen hier voor de zonneparkiet  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 11, 2008, 08:11:45 am »
We hebben nog steeds geen uitslag van de zonneparkiet  :angry: Ik baal er echt van.
Wel 1 goed nieuws bericht: Het is vandaag SAMMY'S laatste prikdag  :yahoo: Ben echt blij want het is zo zielig als ze haar prik heeft gehad heeft ze altijd een wond op haar buikje. Maar na vandaag is ze officieel genezen. Alleen jammer dat het niet meer getest word  :CENS Sammy niest namelijk nog steeds en bij ons is steeds meer twijfel over of het wel Chlamydia was. Sjaak blijft erbij dat het geen chlamydia geweest is aangezien ze geen echte symtomen van Chlamydia heeft gehad. Maar toch was de testuitslag positief maar ik lees ook weleens dat Gendika ook fouten maakt  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #54 Gepost op: januari 11, 2008, 11:07:08 am »
Er kan altijd een foute uitlag uit komen maar die kans is klein  ;)
Ik weet niet waar je bent geweest maar Bastiaansen heeft ook een sneltest voor chlamydia
en symptomen hoef je niet altijd te zien zeker als je vroeftijdig bent.

chantal

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 11, 2008, 11:32:32 am »
Maar wat ik zo raar vind is dat dat niezen al is sinds we haar hebben dus de kans is groot dat ze het al minimaal 5 maanden heeft dus ik vind dat niet vroegtijdig en daarom heb ik dus mijn twijfels.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #56 Gepost op: januari 11, 2008, 11:39:38 am »
Misschien speelt er iets anders, overgevoelig of iets  :CENS
Hij staat niet op een plek waar veel wind langs komt ?
Ik probeer ook maar wat te bedenken.

chantal

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 11, 2008, 12:31:13 pm »
Nee totaal niet maar het ergste is dat Luna en CHico ook niezen  ??? Ik weet het gewoon niet meer..... Ben ik nou gek dat ik ze veel vind niezen ??????? Of is het gewoon normaal gedrag.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #58 Gepost op: januari 11, 2008, 12:34:22 pm »
 :) nee je bent vast niet gek.

Moeilijk om te beoordelen is het wel zo over het forum  :)
Sundae heeft af en toe ook dat ie een aantal keer niest en dan denk ik dat het komt
omdat ie veel meegaat naar buiten, ook als het wat minder lekker weer is maar .....
dat hoeft natuurlijk niet. Je moet 'm gewoon in de gaten houden en bij twijfel maar
weer naar de va  ;)

chantal

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 11, 2008, 12:40:06 pm »
Ja wie weet is het wel allemaal toeval en hoort het niezen gewoon bij de vogels. Dan is het geluk geweest dat we erachter zijn gekomen dat Sammy CHlamydia heeft want echte verdere symtomen zijn er niet. En het niezen is ook niet over dus ja.... Moeilijk is het wel. Maar we gaan ze wel weer goed in de gaten houden.