Auteur Topic: Opaline Roodrugparkiet Standaardeisen  (gelezen 2145 keer)

Bozzee

• Gast
Opaline Roodrugparkiet Standaardeisen
« Gepost op: november 22, 2007, 20:00:46 pm »
Naar aanleiding van het stukje dat te lezen is in Onze Vogels van de Nederlandse Bond, mijn vraag.

Hierin staat aangegeven dat er nog 2 typen gevraagd worden d.w.z. de geheel rode en de geheel gele. Ben het er wel mee eens maar dat ter zijde.

Mijn vraag is: Hoe zit dit dan in de blauwserie, hier staat niets overgeschreven. Als een roodrug opaline bijna geheel rood of geheel geel moet zijn, dan word deze in de blauw-serie bijna geheel wit!! Met enige blauwe veren op het vleugeldek. Nu zie je ook in de blauw-opaline's een grote verscheidenheid van type's. Maar toch vind ik persoonlijk de blauwe met de witte kop en borst en het bijna volledig blauwe vleugeldek het mooist.

Dat houd in een vogel uit de groenserie met veel groen in het rug/vleugeldek, maar dit word niet gevraagd.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Is meer een vraagje voor de keurmeesters.

Vr.gr. Edwin

P.s. heb deze vraag ook gepost op het forum van de NBVV, maar nog geen reactie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Opaline Roodrugparkiet Standaardeisen
« Reactie #1 Gepost op: november 22, 2007, 20:03:35 pm »
Heeeeee Edwin!!! Tijd niet gezien!!  :thumsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #2 Gepost op: november 22, 2007, 20:04:19 pm »
wat opgaat voor de groenserie gaat ook op voor de blauwserie.
Je hebt dus zelf het antwoord al gegeven is mijn idee

Bozzee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2007, 20:15:50 pm »
Heeeeee Edwin!!! Tijd niet gezien!!  :thumsup:

Hallo, kom nog wel eens langs om de leuke dingen te lezen, alleen post ik niet zo veel meer.

wat opgaat voor de groenserie gaat ook op voor de blauwserie.
Je hebt dus zelf het antwoord al gegeven is mijn idee

Was ik al bang voor, vind het wel jammer, wat vind je er persoonlijk van dan George?

Gr.Edwin

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2007, 20:20:53 pm »
persoonlijk vind ik het goed dat de tussenvorm er tussen uit is. Dit maakt het keuren makkelijker. Of minimaal, of maximaal rood bezit (in de groenserie). Ik hoop dat de kwekers hier serieus mee aan de gang gaan en dan tevens eens naar het formaat/model gaan kijken want ik heb nog geen goede blauwopaline op tafel gehad. Van de week had ik ze ook weer op tafel, véél te kleine en te smalle vogels.

Bozzee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2007, 20:29:22 pm »
Klopt, ben het helemaal met je eens. Ik heb dit jaar zelf een paar goede wildkleuren opgehaald. Moest er wel een tijdje voor rijden maar dat geeft niet. Deze vogels komen bij een keurmeester weg, en heeft er 1 van meegespeeld in Apeldoorn wat net buiten de prijzen is gevallen. Heb de keurbriefjes gezien.

Nu wil ik hiermee verder kweken in de blauwserie, en dan het liefst in opaline of pastel. Maar precies zoals je zelf al zei eerst moet het formaat erin. Maar gezien deze "nieuwe" standaard-eisen denk ik dat hier de opaline's op den duur gaan vertrekken.

Bozzee

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2007, 20:37:39 pm »

Kijken of het wil lukken, deze vogels heb ik aangekocht. Het ging me om de linker 3 vogels.
Zijn van een goed model en formaat, deze worden gekoppeld aan blauwe roodruggen. En voor de rechter man zoek ik nog een goede wk pop.