Auteur Topic: Noa's testuitslagen  (gelezen 12765 keer)

giggles

• Gast
Noa's testuitslagen
« Gepost op: november 22, 2007, 23:32:50 pm »
Dag iedereen,

het was even wachten, maar we hebben uiteindelijk de testuitslagen binnen.
PBFD negatief
Chlamidia negatief
Polyoma positief als drager van het virus  :sorry:

Natuurlijk hebben we als een gek informatie op zitten zoeken en vragen wezen stellen bij kwekers en artsen.
Verder hebben we ook Natalie (Milo) op de hoogte gebracht van deze uitslagen en ook zij is informatie gaan opvragen bij kwekers en artsen.

De informatie die naar voren kwam is het volgende:
Noa is drager van het Polyoma virus. Dit houdt in dat Noa zelf niet ziek is, maar wel de ziekte kan overdragen aan andere vogels.
Noa kan een lang gelukkig leven hebben, maar zal wel in een aparte kooi gehouden moeten worden, of bij een andere vogel die ook drager of besmet is met Poyoma virus.
Als kweekvogel mag Noa niet gebruikt worden, omdat ze als drager haar kuikens ook erfelijk belast met deze ziekte.

Hier zit voor ons dus ook gelijk het probleem.
Het was de bedoeling dat Noa bij onze grijze en edel in de kooi zou komen en als we thuis zijn ook samen met onze ara op de speelboom.
Ook nemen we onze gaaien mee op bezoekjes naar meetings.
Hierdoor is het voor ons onmogelijk om Noa in huis te nemen. We hebben contact gehad met Natalie over of ze Noa weer terug wilt nemen, maar ze hebben haar natuurlijk niet zonder reden weggedaan.
Verder hebben we ook geen afspraken gemaakt over, wat te doen bij positieve testuitslagen, omdat we er eigenlijk vanuit gingen dat ze niks zou hebben. Dit omdat Noa al eerder getest is geweest op PBFD en Polyoma. (toen wel allebei negatief)

We balen gigantisch van de uitslag, want Noa is echt een superlief beessie met een lekker pittig karakter.
Maar na bovenstaande  allemaal is op papier te hebben gezet zijn we tot de conclusie gekomen dat we Noa niet zelf kunnen houden en als Natalie Noa niet terug wilt nemen zijn we dus nu op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in een rosé kaketoe die, of alleen, of bij vogels met een Polyoma virus kan zitten.

We willen haar het liefste niet op marktplaats zetten en via het forum een lief baasje zoeken, maar Noa zit nog steeds in quarantaine bij mijn schoonouders en daar kan ze niet voor altijd blijven zitten.

We hopen dus dat er hier iemand is die geïnteresseerd is of iemand kent die geïnteresseerd is.

Groetjes, een stevig balende Jarno en Ilona  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Noa's testuitslagen
« Reactie #1 Gepost op: november 22, 2007, 23:53:27 pm »
zoals ik net al zei lieverds , een trieste maar moedige beslissing  console
en idd hoe lief ze ook is ,je kan niet je andere kipjes aan het gevaar blootstellen
ik hoop dat ze een goed huisje vind en zo nog een mooi leventje krijgt

marianne

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2007, 01:07:55 am »
a gosj  :cry: zou haar dolgraag willen hebben maar ik heb djarno hier ook  :CENS moet er niet aan denken dat djarno dan ziek wordt  :o hoe groot is de kans ik neem aan groot. groetjes marianne

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2007, 08:04:37 am »
Anton Beijer, de vogelarts zei zelf dat hij nog niet eerder mee had gemaakt dat het virus " overwaaide" naar een andere soort vogel.
M.n. de kuikens (leeftijd enkele dagen tot enkele weken) zouden hier het meest vatbaar voor zijn. (zeggen ze...)

WIJ willen het risico in ieder geval niet nemen, mede doordat we ook contact hebben met ander mensen van het forum.
(vakantie en mini meetings)  :-*

Ik zou zeggen, laat je goed informeren

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2007, 08:07:05 am »
hoi jarno en ilona

dat dit net jullie weer moet treffen vind ik heel jammer  :S
de beslising kan ik heel  goed begrijpen dat je noa niet wil nemen
je hebt nog meerdere papegaaien waar dat je de zorg voor draagt .

en het lijkt mijn dan  ook gewoon heel logiech dat de koop ongedaan gemaakt word.
zo dat ik lees wil natalie noa niet terug ,kan ik me ook voorstellen ze verkoopt noa niet voor niks,
maar met deze uitslag kan ze toch niet verwachten van jullie dat je noa bij jou andere papegaaien gaat zetten en dat was van begin afaan de bedoeling dat noa daar bij zou komen als speel kameraadje .
ik hoop van harte dat het goed opgelost kan worden en dat  er iemand is die noa een goed huisje kan geven en dat ze nog een fijn leventje kan gaan lijden . bye2

gr angelina

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2007, 08:10:11 am »
ooo wat erg  :cry: ik verneem dit nu net,
wat verschrikkelijk jammer voor jullie  console
als ik er aan denk hoe ilona er toen in het nop naar verlangde  :(
het is jullie echt niet gegund , als ik dan denk aan al die mensen die slecht zijn met hun dieren  :(  frustrerend.
in ieder geval van mij een hele dikke troostende knuffel, ik hoop zo dat noa toch nog een goeie liefhebbende thuis vind.

gr san

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: november 23, 2007, 08:33:32 am »
Oei! Dat is een tegenvaller zeg! Hoe kan het eigenlijk dat hij nu ineens drager blijkt te zijn en in een eerdere test niet? ??? Is een second opinion over Polyoma niet wenselijk?

Wennepen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 23, 2007, 08:34:03 am »
Wat vreselijk:(
Heb je al een nieuw huisje voor haar???

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2007, 08:42:15 am »
Lieffies,

Ik heb jullie inmiddels een aantal pb's gestuurd.

Kus, liefs en heel veel sterkte...  :-*

Milo

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2007, 08:48:09 am »
Sweety: Ik verwacht ook helemaal niet dat Noa bij hun andere gaaien zet !!
Loes : Ze is getest geweest bij de kweker waar ze vandaan komt, toen was alles negatief vandaar
dat ik haar toen genomen heb, Ik heb Milo ook nog zitten.
Of de uitslagen vals zijn geweest..ik weet het niet. Je hoort wel eens vaker dat na een 2e test
de uitslagen negatief zijn, dit heb ik ook gezegt tegen Jarno en Ilona.

Ik vind het heel erg dat dit zo gebeurd, ik heb al gezegt dat ik Noa wel terug wil nemen als blijkt
dat Milo ook het virus heeft, bij hem is gister opnieuw bloed afgenomen.
Maar daarmee is het probleem niet opgelost waarvoor wij haar weg hebben gedaan, daarom stemt
mijn vriend hier niet in mee. Goed, daar moeten we het nogmaals over hebben als ik de uitslagen van Milo terug heb.
Mijn dierenarts Bastiaansen, vertelde ook dat het minimaal is als een volwassen vogels besmet word, inprinciepe zou
ze dus wel in een aparte kooi kunnen, Maar omdat Jarno en Ilona haar graag bij hun andere had gezet gaat dit niet.

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2007, 08:52:52 am »
Bij jullie Natalie, is dat dan denk ik nog makkelijker dan bij Jarno en Ilona, om Noa apart te zetten.
En als jullie de opvoeding omgooien, dan komt het ms wel goed.
Maar goed, dat had ik al eerder verteld en uitgelegd...

Allemaal sterkte  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2007, 09:49:55 am »
Het is heel moeilijk allemaal.

Stel wel zouden haar opnieuw testen...
* Als het dan wel ineens negatief is, blijf je je altijd afvragen want nu juist is....

Noa KAN een hele goede huiskamer vogel zijn! Ze speelt onderhand best al veel zelfstandig.
En tsja, knuffelen doet ze nog steeds, als de beste! Ze is gewoon super leuk!

Dat neemt voor ons niet weg dat wij geen risico durven/willen nemen.
Bij ons zitten de gaaien overdag samen in een slaapkamer (beperkte ruimte) dan hebben we dus nog steeds kans op mogelijke besmetting.

WIJ hebben niet de mogelijkheid Noa gescheiden van de rest te kunnen houden.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2007, 11:15:52 am »
dat is heel vervelend  :cry: sterkte met de uiteindelijke beslissing  :-*

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #13 Gepost op: november 23, 2007, 11:28:57 am »
Het is heel moeilijk allemaal.

Stel wel zouden haar opnieuw testen...
* Als het dan wel ineens negatief is, blijf je je altijd afvragen want nu juist is....

als je nog keer wil  laten testen zou het beste zijn om de testen naar een ander lab op sturen .
als dat ook posetief is dan weet je zekker dat deze test ook klopt  :cry:
als negatief is kan met  deze test iets fout gegaan zijn .
veel sterkte  :-* en hoop dat er een goede oplosing komt voor allemaal .

gr angelina

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 23, 2007, 11:44:14 am »
is het hierbij net als PBFD dat positief testen terwijl het negatief is, vaker voorkomt?
maar negatief als het positief is, vrijwel nooit?

want in dat geval heeft nogmaals testen en dan bij meerdere en andere labs wel zin.