Auteur Topic: Toch een rose kaketoe gekocht!  (gelezen 19777 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Toch een rose kaketoe gekocht!
« Reactie #15 Gepost op: november 26, 2007, 22:10:24 pm »
Stomme vraag,wat is er met rose-kaketoes?Zijn het zo een moeilijke vogels of zijn ze vatbaarder voor ziektes ofze,ik heb iets gemist geloof ik

het zijn (meestal)brokkenpiloten, zeer gevoelig voor wormenbesmetting en hebben snel last van gedragsproblemmen ,ze manipuleren je zonder dat je het door hebt  :)

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2007, 22:24:39 pm »
En niet te vergeten... Veel rose's zijn drager van polyoma...

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2007, 22:27:17 pm »
En niet te vergeten... Veel rose's zijn drager van polyoma...

:-[  :sorry:

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 27, 2007, 08:20:10 am »
Roseetjes zijn overal gevoeliger voor, hoewel dat vooral geldt voor het eerste jaar.
Maar als ze dan iets hebben opgelopen en die kans is bij roseetjes gewoon echt veel groter, dan heeft ie het nu ms nog.

Snel laten testen en je er niet aan hechten voordat je de uitslagen binnen hebt.
Je zou echt niet de eerste zijn die hiermee grote pech heeft.

Notjes: Ik ken veel mensen met roseetjes en eigenlijk is het bij ze allemaal het eerste jaar niet eenvoudig, ook niet bij mensen van andere fora. Dan heb ik het over ten eerste de medische kant (wormen, polyoma, te dik en plukken, gaten door vallen, groei van wildvlees enz.), maar daarnaast is ook de gedragsmatige kant behoorlijk moeilijk.

Succes Dianne :-*

Rianne83

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 27, 2007, 12:05:47 pm »
Morgen kan ik bellen om een afspraak te maken voor de bloedafname + opsturen voor de tests. Ik zal meteen vragen of er dan ook ontlasting onderzoek gedaan kan worden, ik ben er dan toch.
Nu dacht ik zelf dat het niet verstandig is om met Rhody mee naar binnen te gaan, hij kan de nare ervaring toch met mij gaan asocieren?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: november 27, 2007, 12:10:40 pm »
Je kan gewoon meegaan, ik doe dat met allemaal, ik deed het zelfs met m'n ara en ging altijd goed  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: november 27, 2007, 13:46:35 pm »
Morgen kan ik bellen om een afspraak te maken voor de bloedafname + opsturen voor de tests. Ik zal meteen vragen of er dan ook ontlasting onderzoek gedaan kan worden, ik ben er dan toch.
Nu dacht ik zelf dat het niet verstandig is om met Rhody mee naar binnen te gaan, hij kan de nare ervaring toch met mij gaan asocieren?

als je erbij bent gaan ze het niet als raar ervaren, het geeft ze waarschijnlijk een ietsepietse vertrouwen dat je er ook bent en zo erg is het helemaal niet
ze worden pas wantrouwig als je ze een paar keer daar hebt moeten achterlaten  :cry: dan krijgt het vertrouwen een enorme deuk  :(

Eefjuh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 27, 2007, 13:52:15 pm »
Heel veel plezier met je nieuwe vogel, wat ik alleen niet snap is dat je zelf zegt dat je hebt gelezen over Rentenaar (en sinds mijn forumtijd word er al overal gemeld dat dit absoluut geen aanrader is) en dan toch daar een vogel koopt :S

Ik hoop voor je dat ze gezond is!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #23 Gepost op: november 27, 2007, 13:54:33 pm »
Heel veel plezier met je nieuwe vogel, wat ik alleen niet snap is dat je zelf zegt dat je hebt gelezen over Rentenaar (en sinds mijn forumtijd word er al overal gemeld dat dit absoluut geen aanrader is) en dan toch daar een vogel koopt :S

Ik hoop voor je dat ze gezond is!

Volgens mij heeft ze achteraf gelezen over de rentenier  ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 27, 2007, 14:20:12 pm »
Nee al had ik vantevoren gelezen over Rentenaar was ik nog wel van gedachten veranderd... Maar ik had er nog nooit over gelezen terwijl ik al een hele tijd op fora actief ben (pas sinds kort op deze). Een vriendin van me heeft haar halsband en alexander ervandaan en nooit klachten of problemen gehad. Dan gaat er ook geen belletje rinkelen om info te zoeken... Maar ja, het hoeft niet altijd slecht af te lopen met vogels bij deze winkel vandaan.

marianne

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 27, 2007, 15:10:32 pm »
wat een oepie  :hart:  :hart: gefeliciteerd met die kleine  :-* groetjes marianne

Grecia

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 27, 2007, 15:26:22 pm »
Gefeliciteerd, het is een schatje.  :-*

Rianne83

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 27, 2007, 16:07:16 pm »
Wat foto's van vandaag!

Daarnet stond ik even met iemand te praten bij de voordeur, vlak daarna begint Rhody een gesprek met zichzelf. Volgens mij hoor ik hem nu nog  ;D De computer staat boven, Rhody staat in de woonkamer.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: november 27, 2007, 16:39:54 pm »
Wat leuk!! En mooie foto's ook weer!! :hart:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me