Auteur Topic: Sterfgevallen door diaree  (gelezen 2598 keer)

kuiserke

• Gast
Sterfgevallen door diaree
« Gepost op: november 26, 2007, 18:48:56 pm »
Ik had vorige week vrijdag twee sterfgevallen het enige dat ik zag dat ze diaree hadden. De middag ervoor zag je echt niks aan de vogels ze aten en dronken speelden en de andere dag lagen ze dood. Zaterdag heb ik de dierenarts van wacht laten komen die heeft ze direct op een antibioticum gezet in het drinkwater. Omdat parkieten eigenlijk niet zo veel drinken heb ik samen met mijn vriendin alle vogels gevangen en een dosis toegediend wat de dr. gezegd had.
Vandaag weer een parkietje dood en één ziek ik heb het naar de dierenarts gebracht voor naar de veearstenij school te doen voor te ontleden .We hebben ze weer allemaal gevangen en antibioticum toegediend er zijn er die verbeteren en andere die verslechten dat is het rare. Ik hoop vlug nieuws te hebben zodat ik mijn beestjes kan helpen.
Het doet hartzeer ik ben bang ze allemaal te verliezen. Ik verzorg ze nochthans goed alles wat ik doe heb ik aan de dierenarts verteld en er is niks verkeerd mee. Ze zei zelfs dat ze geluk hadden zo een verzorging te krijgen. Ik heb al vogelkooien gezien waar je met geen tang zou naar grijpen en ik die zo een zorg heb....
ik ben radeloos
knufs Anita - kuiserke :cry:

jip

• Gast
Re: Sterfgevallen door diaree
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2007, 18:51:37 pm »
iig veel sterkte en hoop dat het hier bij blijft console

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2007, 18:54:10 pm »
Sterkte  :-*

Er zal een ziekte hangen die hopelijk snel uit de voliere verdwenen is   ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2007, 18:54:26 pm »
oh wat sneu :cry:, heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het vanaf nu beter gaat  :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2007, 18:55:00 pm »
wat erg voor jou en je parkietjes  :cry:
sterkte ermee hoor

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2007, 21:52:01 pm »
heel veel sterkte! console
als er een ziekte heerst is autopsie misschien wel het beste idee :-*

CT

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2007, 22:10:57 pm »
heel veel sterkte, en hoop op spoedig herstel en ziekte uit je voliere.
groetjes
Dinnie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2007, 16:33:22 pm »
Vervelend zeg!  :cry:

Rianne83

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 04, 2007, 23:10:40 pm »
Lijkt heel erg op mijn verhaal (zie: kosten sectie)... hopelijk zijn je andere vogels buiten gevaar nu. Sterkte!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 05, 2007, 15:10:56 pm »
hoe gaat het nu met de vogels?

kuiserke

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2007, 08:36:06 am »
Lieve allemaal,
 :thumsup:  mijn parkietjes zijn genezen het was dus en bacterie "bactylobacter" gelukkig heb ik dat vogeltje dan laten ontleden anders had ik geen één parkietje overgehouden.  De reden is heel zeker de laaste vogel geweest dat ik aangekocht had alhoewel hij wel een week appart had gezeten. Maar die bacterie is zo sterk dat het niet zo maar weggaat. Ze komen al allemaal weer bij mij op mijn arm eten dus eind goed al goed. Vandaag krijgen ze voor het eerst gewoon hun driinkwater weer de kuur is voorbij. De tweede maal heb ik zekfs de dierenarts niet moeten betalen de rekening van de ontleding moet nog komen maar het was het waard. Ik heb mensen gehad die zieden je bent gek het zijn maar parkietjes maar ik vind gelijk welk die je u anschaft dat je dit moet verzorgen ook al zijn ze ziek .... dus tegen die mensen heb ik gezegd je zou beter 2 maal nadenken voor je u een dier aanschaft want dat hoord er allemaal bij. Ik mag zeggen dat ik een echte dierenliefhebber ben ik was zo bang dat mijn kippen er ook van zouden hebben gehad want het komt meestal bij kippen voor...ik heb een paar brahma's zitten die zo lief zijn...ik ga nooit met dezelfde schoenen bij mijn kippen en mijn vogels om at allemaal te verkomen. Mijn kippen zijn dus gezond en zijn niet ziek geworden gelukkig. mijn andere twee viervoeters (poezen) blaken van gezondheid dus ik kan weer gerust slapen...
bedankt voor jullie medeleven en je reacties
knufs Anita - kuiserke

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2007, 12:09:53 pm »
 :thumsup: je doet het geweldig hoor. Laat de rest maar kletsen.

jeannette

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 08, 2007, 12:35:01 pm »
geweldig! zo hoort het ook, zoals je zegt; als je aan dieren begint moet je er ook voor zorgen, ook als ze ziek zijn  :thumsup:
nu kan je weer genieten van je pietjes  :a036:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #13 Gepost op: december 08, 2007, 19:40:31 pm »
prachtig als alles zo goed verloopt he
 :thumsup: