Waarom heb ik het gevoel wanneer ik me hand erin steek dat ze juist banger worden dan normaal 
omdat ze gewend zijn aan jou buiten de kooi, en niet in de kooi.
je betreed hun terrein, stel je voor dat je elke dag een man voorbij ziet lopen voor je huis, elke dag opnieuw..
en van de ene op de andere dag staat ie in eens bij je in je woonkamer, dan ben jij ook niet op je gemak toch?
en zolang dat vaker gebeurd, ga je wennen aan die man, en je zal op een gegeven moment met hem een gesprek aangaan, en met hem leren leven.
die periode duurt even, maar je moet met kleine stapjes he

Dat heb gedaan een stukje trosgierst in me hand, alleen ze lijken niet geintresseerd, en ze zitten doodstil op hun stokje of ze springen de tralies in en blijven daar zitten.
ze weten natuurlijk nog niet of ze jou hand wel kunnen vertrouwen, ze kijken even de kat uit de boom.
ik zou je aanraden om je hand net zo lang in de kooi te houden tot ze weer op hun stokje of speeltje gaan zitten, dus niet meer in de tralies hangen.
je leert ze dan dat als jij met je hand naar binnen komt ze gewoon op hun stokje kunnen blijven zitten

ga ze NIET achterna met je hand, dan jaag je ze op, en maak je ze alleen maar banger

gewoon hand stil houden naast een stokje of speeltje dat ze er wel bij zouden kunnen mochten ze toenadering proberen te zoeken.