Auteur Topic: Ontwormen  (gelezen 5447 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontwormen
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2008, 13:28:07 pm »
ik weet niet meer waar ik het gelezen heb en wie het zei, maar ik dacht dat er druppeltjes waren om door het eten te doen, moet het zelf ook nog even goed nazoeken.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2008, 14:26:54 pm »
Ik laat 1 x per jaar de ontlasting van mijn papegaaien onderzoeken op wormen, schimmels etc.
Tot nu toe was dit altijd goed.

Wat je zou moeten geven weet ik niet, maar dat kan je altijd aan je vogelarts vragen. Ik weet wel dat ze in dierenwinkels ontwormingsmiddelen verkopen, maar die verkopen ze zelfs voor vogels onder de 3 maanden en die mogen beslist nog geen ontwormingskuur krijgen.

Dat is het verwarrende. Buiten op de doos staat dit soort dingen niet vermeld, pas als je de verpakking open maakt en je leest de bijsluiter dan kom je dat tegen. Het is ook jammer dat het winkelpersoneel hierover niet wordt ingelicht door de vertegenwoordiger die het spul in de winkels aan de man brengt. :CENS

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2008, 14:31:56 pm »
Ik laat 1 x per jaar de ontlasting van mijn papegaaien onderzoeken op wormen, schimmels etc.
Tot nu toe was dit altijd goed.

Zo doe ik het ook. Gelukkig ook nog geen problemen gehad.
Bij mij lopen ze ook nog wel eens in het gras of zitten in boom ofzo. Dus een check 1x in het jaar is niet overbodig.

Giepkes-Jack

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 27, 2008, 20:29:26 pm »
Ik doe 1 keer per jaar na het broedseizoen preventief ontwormen,en ik moet ze dan allemaal vangen en met een pipet een ontwormmiddel toedienen,als iemand weet dat deze methode niet goed of voldoende is dan hoor dat graag.
bvd Jack :-*

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #19 Gepost op: oktober 27, 2008, 20:33:56 pm »
Komen jouw vogels in contact met iets waarvan het nodig zou zijn dan?
Als ze zoals bij mij binnen zitten, wel met een buitenvlucht boven het water, maar nooit in het gras ofzo komen, is het dan ook nodig?  ???

Giepkes-Jack

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 31, 2008, 11:00:28 am »
Nee ze komen niet in contact met andere vogels,en ze zitten buiten in een overdekte volliëre,maar zover ik weet doen alle kwekers met parkieten dit uit voorzorg.Corect me if i'm wrong.
 ???

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: oktober 31, 2008, 11:15:45 am »
De kwekers hebben er allemaal wel een andere mening over, heb ik gelezen op een ander forum waar veel kwekers zitten.
Mijn vogels zitten ook buiten en ik wil ze ook het liefst een kuurtje geven (mits ik ze niet hoef te vangen  :-[ ). Ze lopen toch ook over de grond rond en ik heb daar tuinaarde liggen, dus lijkt me in mijn geval ook wel raadzaam, ook al is het overdekt enzo...

Giepkes-Jack

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 31, 2008, 14:00:20 pm »
Er zijn middelen die je in het drinkwater kunt doen, ik heb een middel van "beaphar" bogena wormmiddel ,daar zit een pipet aan en kun je nauwkeurig doseren.dus kun je ze individueel behandelen of in het drinkwater, maar dan heb je niet de zekerheid dat ze voldoende ontwormmiddel hebben gehad.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: oktober 31, 2008, 14:27:40 pm »
ik zou het dan door het eten doen, dan is dat wel iets natter, maar ze krijgen elke dag nieuw voer en kan dan eventueel ook over de dag verspreid mn voer geven. Om de een of andere reden drinken ze heel weinig nu ze buiten zitten, sowieso drinken grasjes al niet veel. Ik zal dit weekend eens langs Dieca gaan, die hebben dat ook vast wel

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #24 Gepost op: oktober 31, 2008, 23:18:21 pm »
Heb even gezocht misschien vinden jullie dit ook interessant;

http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziektevoorkomen.htm

Giepkes-Jack

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 01, 2008, 11:53:37 am »
Hoi Nicky bedankt voor de tip ik denk dat ik daar verder mee kan morgen krijgen ze een kuur,dan moet ik ze wel even vangen,wat ik ook liever niet doe,maar voor hun gezondheid moet het maar ???.
Dan weet ik zeker dat ze allemaal behandelt zijn, en dat ze voldoende binnen hebben gekregen.
Mijn vogels krijgen regelmatig verse wilgentakken en daardoor heb je een vehoogde kans op wormpjes,maar ze zijn hier altijd zoveel mee bezig en vinden het schijnbaar zo lekker dat ik dat blijf doen.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #26 Gepost op: november 01, 2008, 12:58:19 pm »
Ik ga het in het water doen maar, vooral omdat ik gelezen heb dat neophema's een risicogroep zijn, als het alleen de grasjes waren had ik het nog even zo gelaten.
Maar  ik heb geen zin om ze alle 26 te vangen!  :seestars:
En ik ga de tips gebruiken die voor het ontwormen in het water daar staan.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #27 Gepost op: november 01, 2008, 15:36:24 pm »
als er iets is om door het water te doen zou ik het misschien ook wel een keertje kunnen doen, sommige zijn ook mee naar buiten geweest, en sommige hebben ook op gras gelopen.
en 1 keer per jaar zal vast niet zo'n kwaad kunnen denk ik.

ik zal het hier eens vragen in de vogelzaak.