Auteur Topic: Op welke leeftijd begon jullie papegaai te praten en wat zei hij/zij?  (gelezen 10024 keer)

Notjes

• Gast
Re: op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2008, 19:44:45 pm »
men forpus zegt twixke denk dat hij 2 jaar was  :a036:

ow en notjes kan notjes zeggen,niet duidelijk maar je hoort wel notjes en ze kan hoesten ook  :hart:

biankie

• Gast
Re: op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #31 Gepost op: januari 31, 2008, 18:17:05 pm »
lees wel dat het per leeftijd verschild met geluiden en praten erg leuk omdat te lezen.mijn vraag is dan ook hebben ze ook moeilijke woorden en zo ja welke of zinnen. groet bianca

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #32 Gepost op: januari 31, 2008, 22:20:34 pm »
moeilijke woorden zijn er zeker, de ene gaai zal het woord wel zeggen de andere niet, ik geloof dat het iets eigens is,
als vb, hier wil niemand van de gaaien arthur of tuur zeggen ,wrm nie  ??? geen idee, het zou kunnen aan de letter U liggen , alhoewel ze dikke kusch wel zeggen, meer klank op> sch als op >U
volg je nog een beetje

drm geloof ik,afhankelijk van welk woord ze leuk vinden  ;)

jet

• Gast
Re: op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of
« Reactie #33 Gepost op: februari 01, 2008, 16:39:17 pm »
pimmetje is nu bijna 9 maanden kan al een heel deuntje en natuurlijk niet te vergeten de telefoon, soms denk ik dat ie hallo of ajuus roept maar meer fluitend dan echt duidelijk.

komt vanzelf wel neem ik aan ;)

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #34 Gepost op: oktober 31, 2008, 17:38:41 pm »
Mijn grasparkietje kon met 15 weken al smak (kusje)
daarna kusje, daarna tommie en tommie kusje enz.
Nu kan die ook mag ik een kusje en kopje koffie en goedzo erbij :p hij is nog geen 25 weken oud!
Jammer dat je op het parkieten topic niet zulke leuke topics hebt:p

Juultje08

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: oktober 31, 2008, 17:56:14 pm »
Mijn grasparkietje kon met 15 weken al smak (kusje)
daarna kusje, daarna tommie en tommie kusje enz.
Nu kan die ook mag ik een kusje en kopje koffie en goedzo erbij :p hij is nog geen 25 weken oud!
Jammer dat je op het parkieten topic niet zulke leuke topics hebt:p

Nou, wat let je. Start t maar op op t parkietenforum. Kom ik gelijk met een reactie  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 31, 2008, 19:32:45 pm »
Maak maar rustig een topic aan hoor!  :thumsup:

Hanke

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: november 10, 2008, 09:14:47 am »
Gijsje was een maand of 6, 7 denk ik dat ze haar eerste woordje zei: kussssssje. En daarna volgde een hele reeks. Van kiekeboe als ze de hoek om huppelt tot Moet je poepen? als ze een poepje laat. Kun je het zien? Rare knakker. Ze zingt mijn man tegemoet: Ralphie palpie, en noemt mij: Hanke, knappe meid  :hart:
En verder: lekkere warme voetjes, gaan we douchen, alle commando's naar onze hond Klaartje (in je mandje, zit, hou es op, doe es rustig etc) en tegen zichzelf: ga maar in je kooi, krijg je lekkers.
Ik denk dat de waslijst te lang is om hier helemaal te melden, maar dat we een praatgrage gaai hebben is overduidelijk.  :)

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: november 10, 2008, 12:11:00 pm »
wij hebben chico vanaf 8 weken hij begon al snel met praten het eerste was kusje toen hij 3 maancen was nu praat hij zo veel dat ik af en toe denk ho maar vooral als de t v aan staat hijzeg   daar kom leo   ben zo terug   ben er weer    klesssebes    als hij hallo zij zij ik ben het mannetje van de radio dat zeg hij nu ook  lachen toch en hij zeg zo veel het is te gek en te veel om op te schrijven  :a036:  :thumsup: :dance:

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: november 23, 2008, 19:55:23 pm »
we hebben weer een feyenoord supporter er bij chico roep de hele dag hup feyenoord

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re:op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #40 Gepost op: augustus 29, 2009, 13:26:06 pm »
Ky Mani is pas 3 maanden en zegt al heey en hallo  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re:op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #41 Gepost op: augustus 29, 2009, 14:22:45 pm »
Wow, das snel ja!  :thumsup:

Egwene

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 29, 2009, 17:26:16 pm »
Bliksem (pyrrhura) was 2,5 maand op zijn hoogst en zei vanaf dat moment "Bliksem" , "Hoi Bliksem" en "Lekker".
Otto (bb) was ongeveer een jaartje toen hij "Otto", "Heej Otto", "Ottoman" zei.
Sterre (bb) was ook ongeveer een jaar en die zegt "Sterre" en "Wat is er?"
Wehkamp (bb) was 1,5 toen ze "Wehkamp" en "Mag ik een kusje" en "kusje" zei.
Sunny (bb) is nu 11 maanden en begint nu te praten. De woorden die hij begint te zeggen: "Sunny", "Wehkamp", "Sterre" en "Wat is er?"

Gogo (amazone) heb ik pas gekregen hier toen hij al 2 jaar was. Hij zei toen nog niets, maar tegenwoordig zegt hij "Gogo", "Krauw" (nadat ik "kopje?" zeg) en "Hao" (Slechte versie van "Hallo", amazone met spraakgebrek...kan de letter "L" niet zeggen  ;D)

Joris (grijsje) is nu 10 maanden en zegt sinds een maand ongeveer "Ieuw, ieuw". Ik zeg namelijk bij het douchen om er een spelletje van te maken "Pieuw". Soort 'schietgeluidje'. Daar heeft hij de "P" alleen wel weggelaten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: augustus 29, 2009, 19:51:23 pm »
Zo leuk!!!  ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #44 Gepost op: augustus 30, 2009, 11:15:36 am »
 ;D knappe kletsers  :thumsup: