Dat heb ik dus niet gedaan, had me hoofd maar bij 1 ding "jonge parkietjes hebben"
en hoe doe je de topic aanpassen?
ja maar nu laat je je gelukkig wel informeren! door ons

ga naar je eerste post, die doe je op bewerken klikken en dan verander je de titel

nou om terug te komen op je vraag:
dit is iets wat ik mee maak, en hoeft niet altijd zo te zijn, maar ik ga liever voor zekerheid

bij een dierenwinkel zitten vaak parkietjes die niet geringt zijn, hierdoor is het vinden van de kweker of het nagaan van de leeftijd niet mogelijk
(al gebruiken niet alle kwekers ringetjes maar als je hem bij de kweker haalt kan die je waarschijnlijk precies de leeftijd vertellen en de kweker weet je dan al
)de parkietjes in de dierenwinkel komen natuurlijk ook bij een kweker vandaan, maar mijn ervaring is dat dit meestal de "restjes" zijn die na de eigen verkoop over zijn. dit kunnen dus de parkietjes zijn zonder nageltje, of teentje, of met een andere zichtbare afwijking
als je bij een vertrouwde of erkende kweker een parkietje koopt heb je meer zekerheid dat het geen ziektes heeft. omdat het voor een kweker zeer belangrijk is om zijn bestand schoon te houden.
nogmaals dit is niet altijd het geval, er zullen ook dierenwinkels zijn die gezonde parkietjes verkopen.