Zo nu heb ik ff wat meer tijd!
Deze roze kip is sinds gisteren bij ons komen wonen

zijn (?) naam is Sheiko en hij is van het jaar 2005.
Waar hij eerst woonde zat ie met een jonge Edel-man in een grote kooi, hij werd steeds opgejaagd door dat groene monster

en is daardoor best wel onrustig geworden en sinds een poosje was ie gaan plukken. Dit was voor deze mensen reden om voor Sheiko een nieuw thuis te zoeken.
Zoals ik eerder had verteld, plukt Noa ook en hebben we al vanalles geprobeerd, zonder resultaat... ze plukt nog steeds.
Eigenlijk liepen we dus al een hele tijd met de gedachte om een echt vriendje voor haar erbij te nemen, maar dan geen jong, het liefst een beetje van dezelfde leeftijd.
Tsja en toen kwam Sheiko in beeld.... We hebben gezien hoe hij opgejaagd werd door de edel en hij zocht zijn toevlucht bij mij, stapte ook meteen bij me op en stopte zijn kop bijna ìn mijn hand toen ik wilde kroelen

Noa reageert echt onverwacht rustig op Sheiko, niet zoals bij Paco in de aanval, maar afwachtend en nieuwsgierig

Sheiko moet nu nog leren dan niet alle andere vogels zo boos zijn als zijn ex-kooigenoot, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Sheiko is heel erg op mij gericht, van Michel moet ie echt niets hebben

maar dat heb ik met Paco
eigenlijk vind ik dat dus stiekum wel leuk. Ik hoop wel dat hij ook tegenover Michel wat meer vertrouwen krijgt, is voor Sheiko ook prettiger denk ik, maar nu geniet ik ff lekker van een gaai die ècht alleen mij wil

Wat ook echt helemaal te gek is.... Sheiko is niet gewiekt en vliegt dus heerlijk van kooi naar speelboom en weer door naar mij

wat een geweldig mooi gezicht is dat!
We hebben gisteren ook heel erg om Cees moeten lachen, hij was dit weekend bij zijn vader en kwam 's avonds thuis, Sheiko zat in de boom en Noa zat bij Michel op schoot. Toen ie de kamer binnestapte zag ie een roze kip in de boom, ik zeg nog "kijk eens naar die lieve kip in de boom!" Cees reageert van "jahaa dat zie ik wel!" en draait zich om richting mij, terwijl hij zich draait ziet ie Noa bij Michel zitten

Cees z'n ogen rolden bijna over de vloer!