Nou ik ga mezelf maar even voorstellen, ik ben quiney een Groenwangparkietje maar niet een gewone nee ben heel speciaal zeggen ze hier want ik ben 'wit' (Cinnamon)
Mama heeft mijn ei op dinsdag 21 augustus uitgepoeperd

, ik was een nakomertje, ik was de laatste van de 6 eitjes. Op donderdag 13 september tikte ik met mijn snaveltje het eitje kapot.
Tada hier ben ik, nu goed 3 weken oud, ik zit mooi in het midden naast mijn broertjes.

Nou moest echt mijn best doen om hun maar een beetje de baas te blijven. Maar kan wel zeggen dat me dat goed gelukt is. Hier ben ik nu

zo'n 5,5 week oud en ziet al hoe speciaal ik ben.
Na een hoop geleerd te hebben van mijn papa en mama kreeg ik een nieuw huisje boven mijn papa en mama. Compleet met een hele bult speelgoed en klim en klautergerei. Ook mag ik elke dag lekker in de huiskamer op de speelstandaard vertoeven, maar dit is nog niet echt mijn grootste hobby.

Na nu even gewend te zijn, begin ik ook mijn broers al na te doen met vliegen. Ook vlieg ik zoveel en zover mogelijk bij arno en marijke vandaan, want dat zijn echt rare vogels. Hierop hadden ze een hele nare oplossing
mijn veertjes werden afgeknipt, ik was net een kamikaze piloot. Maar hier kan ik nu goed mee overweg.
Papa en Mama ben ik al bijna vergeten en heb die andere 2 rare vogels maar geaccepteerd, mag lekker bij ze zitten. En ik moet opstappen als ze OP zeggen, dat doe ik ook heel goed.
Ook proberen ze me kunstjes te leren, en dan zeggen ze Quiney (Zo heet ik he) rondje, en dan moet ik een rondje draaien voor een stukje appel. Nou dat had ik zo door natuurlijk, 2*15 min en toen kon ik het al,
I'm GOOD 
maar dat wisten ze al. Heb tegen Marijke even gezegd dat ze hiervan een filmpje moest maken, en die ene die jammie zegt is Arno, das mijn vriend.
http://s210.photobucket.com/albums/bb165/Arnootje/?action=view¤t=Quineyrondje.flvNu gaan ze me leren zwaaien, maar dat begrijp ik nog niet echt. Willen ze me eerst op laten stappen en dan trekken ze ineens hun vinger weg, maar dan krijg ik wel een stukje appel. En daar doe ik bijna alles voor. Ook begin ik al een beetje te brabbelen, nog helemaal onverstaanbaar, maar oefening baart kunst.
Heb Arno en Marijke opdracht gegeven om mijn vorderingen hier bij te houden. Dus hier gaat nog meer komen van mij.
Ook heb ik een Fan site, waar jullie mij kunnen steunen en aanmoedigen.
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29401.0even weer een update
Zaterdag 8 december:
Ik heb een nieuw ingerichte speelboom gekregen, in het begin vond ik het wel eng hoor! Al mijn vertrouwde speeltjes werden in een doos gedaan en kreeg er allemaal grotere speeltjes voor terug. Nu vind ik het prima! Ik zit lekker hoog en kan veel meer spelen! Een van de leukste speeltjes vind ik het aapje patricia, het andere aapje heeft geen naam meer!
Hier wat fotootjes:

Nu hebben ze mijn andere speelstandaard, ze noemen het de reisstandaard, ook speeltjes aan gehangen! Hier had ik nog nooit op gezeten!

Nu ging ik zondag een hele reis maken, Ik moest eerst in een TTkooitje, ik dacht wat krijgen we nou!!! Veel te klein en vond dat helemaal niet prettig! Daarna in de auto, Dat was wel fijn, ik zat lekker in het zonnetje kon mee brabbelen op de muziek.
En na 35 minuutjes mocht ik eindelijk uit mijn TTkooitje, maar nu kwam het volgende probleem! Ik vloog meteen op de grond komt een groot wit monster met een bruine kop op mij af! Zij heet jacky! en wilde alleen even snuffelen daarna heb ik haar eigenlijk niet meer gezien want ze lag lekker in de mand op haar botje te kauwen.

Zij is nu wel wat ouder en dikker hoor!
S avonds ging ik weer in het TT kooitje, maar nu gingen we naar huis. Daarna nog lekker gekroelt en mocht ik na vele indrukken op gedaan te hebben naar mijn vertrouwde kooi!
11 december:
Nu heb ik gister weer iets meegemaakt! het moet niet gekker worden hoor! Ik ben mee in de douche geweest, ik was net een verzopen kat! Ik vond het niet echt leuk, maar moet er natuurlijk wel aan wennen! en arno vond het trouwens ook niet leuk hoor, hij stond te bibberen van de kou

tja hij moet er iets voor over hebben om mij mee in de douche te nemen!