Auteur Topic: dagboekje van QT, Qwiebus en Queckie Quacky Quiney en Quin  (gelezen 6302 keer)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
dagboekje van QT, Qwiebus en Queckie Quacky Quiney en Quin
« Gepost op: december 03, 2007, 20:25:18 pm »
Nou ik ga mezelf maar even voorstellen, ik ben quiney een Groenwangparkietje maar niet een gewone nee ben heel speciaal zeggen ze hier want ik ben 'wit' (Cinnamon)
Mama heeft mijn ei op dinsdag 21 augustus uitgepoeperd  :), ik was een nakomertje, ik was de laatste van de 6 eitjes. Op donderdag 13 september tikte ik met mijn snaveltje het eitje kapot.

Tada hier ben ik, nu goed 3 weken oud, ik zit mooi in het midden naast mijn broertjes.

Nou moest echt mijn best doen om hun maar een beetje de baas te blijven. Maar kan wel zeggen dat me dat goed gelukt is. Hier ben ik nu
zo'n 5,5 week oud en ziet al hoe speciaal ik ben.

Na een hoop geleerd te hebben van mijn papa en mama kreeg ik een nieuw huisje boven mijn papa en mama. Compleet met een hele bult speelgoed en klim en klautergerei. Ook mag ik elke dag lekker in de huiskamer op de speelstandaard vertoeven, maar dit is nog niet echt mijn grootste hobby.

Na nu even gewend te zijn, begin ik ook mijn broers al na te doen met vliegen. Ook vlieg ik zoveel en zover mogelijk bij arno en marijke vandaan, want dat zijn echt rare vogels. Hierop hadden ze een hele nare oplossing mijn veertjes werden afgeknipt, ik was net een kamikaze piloot. Maar hier kan ik nu goed mee overweg.

Papa en Mama ben ik al bijna vergeten en heb die andere 2 rare vogels maar geaccepteerd, mag lekker bij ze zitten. En ik moet opstappen als ze OP zeggen, dat doe ik ook heel goed.
Ook proberen ze me kunstjes te leren, en dan zeggen ze Quiney (Zo heet ik he) rondje, en dan moet ik een rondje draaien voor een stukje appel. Nou dat had ik zo door natuurlijk, 2*15 min en toen kon ik het al, I'm GOOD :a036: maar dat wisten ze al. Heb tegen Marijke even gezegd dat ze hiervan een filmpje moest maken, en die ene die jammie zegt is Arno, das mijn vriend.

<a href="http://s210.photobucket.com/albums/bb165/Arnootje/?action=view&amp;current=Quineyrondje.flv" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://s210.photobucket.com/albums/bb165/Arnootje/?action=view&amp;current=Quineyrondje.flv</a>

Nu gaan ze me leren zwaaien, maar dat begrijp ik nog niet echt. Willen ze me eerst op laten stappen en dan trekken ze ineens hun vinger weg, maar dan krijg ik wel een stukje appel. En daar doe ik bijna alles voor. Ook begin ik al een beetje te brabbelen, nog helemaal onverstaanbaar, maar oefening baart kunst.

Heb Arno en Marijke opdracht gegeven om mijn vorderingen hier bij te houden. Dus hier gaat nog meer komen van mij.

Ook heb ik een Fan site, waar jullie mij kunnen steunen en aanmoedigen.

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29401.0

even weer een update

Zaterdag 8 december:

Ik heb een nieuw ingerichte speelboom gekregen, in het begin vond ik het wel eng hoor! Al mijn vertrouwde speeltjes werden in een doos gedaan en kreeg er allemaal grotere speeltjes voor terug. Nu vind ik het prima! Ik zit lekker hoog en kan veel meer spelen! Een van de leukste speeltjes vind ik het aapje patricia, het andere aapje heeft geen naam meer!

Hier wat fotootjes:

Nu hebben ze mijn andere speelstandaard, ze noemen het de reisstandaard,  ook speeltjes aan gehangen! Hier had ik nog nooit op gezeten!

Nu ging ik zondag een hele reis maken, Ik moest eerst in een TTkooitje, ik dacht wat krijgen we nou!!! Veel te klein en vond dat helemaal niet prettig! Daarna in de auto, Dat was wel fijn, ik zat lekker in het zonnetje kon mee brabbelen op de muziek.

En na 35 minuutjes mocht ik eindelijk uit mijn TTkooitje, maar nu kwam het volgende probleem! Ik vloog meteen op de grond komt een groot wit monster met een bruine kop op mij af! Zij heet jacky! en wilde alleen even snuffelen daarna heb ik haar eigenlijk niet meer gezien want ze lag lekker in de mand op haar botje te kauwen.

Zij is nu wel wat ouder en dikker hoor!

S avonds ging ik weer in het TT kooitje, maar nu gingen we naar huis. Daarna nog lekker gekroelt en mocht ik na vele indrukken op gedaan te hebben naar mijn vertrouwde kooi!

11 december:
Nu heb ik gister weer iets meegemaakt! het moet niet gekker worden hoor! Ik ben mee in de douche geweest, ik was net een verzopen kat! Ik vond het niet echt leuk, maar moet er natuurlijk wel aan wennen! en arno vond het trouwens ook niet leuk hoor, hij stond te bibberen van de kou  :)  tja hij moet er iets voor over hebben om mij mee in de douche te nemen!

« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2009, 14:22:09 pm door Marijke »

arnootje

• Gast
Re: Quiney's dagboekje
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2008, 17:44:05 pm »
Nou zoals jullie inmiddels al wel gehoord hebben krijg ik er een vriendje bij Qwiebus (de grijze roodstaart) Nou ik zal je vertellen ik lust hem rauw, kijk maar eens wat ik met een amazone doe.

eerst eet ik zijn bak leeg, en daarna ga ik heel macho naar hem toe en zeg dan

"Zo jou bak is leeg, nu de mijne nog"

En dan laat ik hem zonder eten achter.

En dan moet je die kop van dat beest zien, helemaal verontwaardigd (en bang) :)

Maar goed ik heb wat foto's van mezelf laten maken, want ik ben natuurlijk een echt dametje, en mag daarom ook best gezien worden.

Maar ik heb ook al mijn nieuwe vriendje Qwiebus gezien hoor, zij ziet er ook heel schatig uit, maar dat zijn alle baby's.

De voorste heet Qwiebus, en dat wordt mijn vriendje  shootme

als jullie nog iets hierover willen vertellen aan mij dan mag je dat op onderstaande link doen

« Laatst bewerkt op: januari 28, 2008, 17:47:32 pm door arnootje »

arnootje

• Gast
Re: dagboekje van Quiney en Qwiebus
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2008, 19:06:29 pm »

Eindelijk hier ben ik!!!

Dit zijn mijn broertjes!

Ben op 28 november 2007  uit het ei gekropen en ben een popje, ze hebben mij Qwiebus genoemd  Wat een rare vogels he! doh,
Mijn broertjes zijn op 29 november en 1 december uit het ei gekomen! Deze hebben tot vandaag bij mij gezeten, Dus dan ben ik al lekker sociaal  :P Een van mijn broertjes werden vandaag ook opgehaald. Vanavond woog ik 350 gram. Heb ook al een stukje appel op.

Vanmiddag hebben ze mij ook nog geprikt. Het bloed is opgestuurd en als ze de uitslag hebben krijg ik mijn vriendinnetje Quiney te zien! Zaterdag en Zondag komen ze mij bewonderen.

Groetjes Qwiebus

arnootje

• Gast
Bezoekje aan Hedwig van der horst
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2008, 13:55:19 pm »
Heb vannacht heerlijk geslapen.. :P. Wat gaan zij vroeg slapen.. 21.30 en al het licht ging uit, Tja dan zit er voor mij niks anders op dan ook mijn ogen dicht te doen.. Maar wat veel erger was, Dat het vroege vogels zijn.. het was nog geen 6.00 uur en daar ging het licht weer aan.  Ik mocht er heel eventjes uit en toen werd ik in het reiskooitje gezet..

na ruim ander half uur mocht ik eruit.. Pakt mevrouw me stevig vast en bekijkt mijn oren ogen neusgaten en voelt overal aan.. Ook nog even met een stokje roeren..  ??? dat was om te kijken of mijn darmpjes schoon zijn, Dat had ik haar zo ook wel kunnen vertellen!! SCHOON! natuurlijk!!!  :thumsup:
Ook heb ik laten weten dat ik echt een Popje ben, met karakter, laat niet zomaar alles toe hoor!!  Pittige tante! :P
 Maar ik ben toch heel erg lief hoor! :hart:

Daarna weer een uurtje terug. Eindelijk weer veilig!!
Hebben mango voor mij gehaald!! Dat is lekker!!!!

Jullie reacties kun je hier kwijt.

« Laatst bewerkt op: maart 05, 2008, 14:00:48 pm door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2008, 19:56:04 pm »
KIEKEBOE hier ben ik weer,

Ben alweer ruim 3 weken thuis! heb de afgelopen tijd weer veel geleerd! Ben ondertussen geen vriendjes met Quiney geworden is toch een beetje te klein voor mij  :P! ..... ;) maar kan wel samen met haar op de speelboom zitten. Pas met de kooi schoonmaken mocht ze bij mij in de kooi, Arno was er wel bij! Dat ging best goed!

Ook ben ik al een aantal keren helemaal nat geworden nemen ze me mee onder de douche dit vind ik nog steeds geen groot succes! Wat ik wel heel leuk vindt is dat ze allemaal nieuwe dingen voor mij kopen,  heb pas de WCrol uitgevonden helemaal GEWELDIG!! 

Gister heb ik voor het eerst op de trainingsstandaard van Fillou gezeten.  Dan hoef ik niet meer op de arm en kan ik helaas niet meer naar de schouder klimmen!

Verder heb ik in de vogelkamer genoeg bekijks, de Pyrrhura's die uitvliegen, Quiney met haar twee vriendjes die van het weekend weg gaan, Mukkie die zit te VRETEN of zijn leven er van af hangt! en de Meyertjes, maar die zitten meer in het blok dan dat ik ze kan zien!

tot de volgende  KIEKEBOE

EN...

vergeet niet mijn dagboekje te krabbelen

« Laatst bewerkt op: maart 31, 2008, 11:50:47 am door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2008, 11:54:00 am »
even een paar fotootjes

Qwiebus is echt nieuwsgierig en nergens bang voor, toen ik nieuwe speeltjes uitpakte keek ze echt zo van... is dat voor mij  :hart: heb ik ze op de standaard gezet en even mee laten spelen!

nadat ze de walnoot heeft uitgevonden vind ze de cedernootjes niet zo heel erg lekker.

« Laatst bewerkt op: maart 31, 2008, 16:33:08 pm door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2008, 21:57:23 pm »
Qwiebus heeft het erg naar zijn zin op zijn traningstandaard! Ze doet erg veel voor een walnootje  :)
Rondje draaien gaat nu ook heel goed! ik mag onder har vleugeltjes, pootjes nageltjes en staart zitten, mag zelfs af en toe haar vleugels uittrekken! Niet altijd dan wil ze wel eens grommen, maar dan ggrom ik gewoon even terug  :P

Ook vind ze een pepertje hartstikke leuk!

ter verduidelijking,
Marijke is mijn vriendinnetje
Arno is te veel bezig met dat kleine etterbakje! ;D

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2008, 20:19:31 pm »
Het is alweer een tijdje geleden! 

Er zijn al veel mensen op visite geweest om mij te komen bewonderen, maar ze vinden me eng te groot en een te grote snavel.  Terwijl ik mijn vriendinnetje nog nooit heb gebeten!  :thumsup: Quiney vinden ze allemaal een schattig vogeltje!  Raar ik ben veeel leuker!

ik ben  al heel goed in het produceren van geluidjes! Hallo, en wat ander gebrabbel wat voor hen nog niet verstaanbaar is, maar dat houd ik nog even geheim  ;D

Ook heb ik van de week lekker buiten gezeten op de stoel! in het zonnetje dat vond ik echt heel erg leuk allemaal geluidjes en mensen die naar mij kijken  :hart:

Edit Cosch: Foute imgtags weggehaald
« Laatst bewerkt op: april 19, 2008, 23:26:30 pm door Cosch »

arnootje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2008, 09:24:08 am »
Lekker samen op de trainingsstandaard!!

een van zijn favoriete voetspeeltjes, '' het leer kapot maken zodat de acrylspeeltjes eraf vallen'' ;D

Nog even wat fotootjes van ons fotomodelletje!!

« Laatst bewerkt op: april 20, 2008, 09:26:31 am door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2008, 14:31:15 pm »

QWiebus heeft kennis gemaakt met jacky!! :thumsup: Vorige week zondag was het zulk mooi weer dat we eventjes op en neer naar brabant zijn gereden! Om qwiebus te laten wennen om mee te gaan! Het ging hartstikke goed!  Jacky vond er helemaal niks aan, het kattebelltje vond ze wel leuk wat na 2 seconde al gesloopt was!!  ;D

En qwiebus jaagde Quiney van de standaard af, zo van ''jacky  ze is voor jou''  ;D

Over twee weekjes gaan ze beide heel de dag mee naar Roosendaal!! En komen er ook foto's!  :thumsup:

Ook zegt Qwiebus al goed verstaanbaar en op verschillende tonen HALLO,
er komt nog meer gebrabbel uit maar dat is nog niet duidelijk!! :CENS!

arnootje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2008, 21:40:22 pm »
Vandaag hebben we een hele wereldreis gemaakt! Om 8.00 uur stonden de reiskooien alweer klaar! Wat gaat er nu weer gebeuren! en om 9.30 zaten we in de auto lekker in het zonnetje  :cool:

Hier een paar actie foto's van ons!!!

Saampjes op de standaard!!!

Lekker knabelen aan de vlierbes takjes (Sambucus Nigra) die Arno voor ons heeft geplukt, alles is daar leuk aan, bloempjes, besjes, takjes, blaadjes.

een lekker noot!

Hij is wel van mij!!!!

of toch niet....

Ze hebben het erg naar hun zin gehad! er volgen nog fotoos!!

« Laatst bewerkt op: mei 12, 2008, 10:09:30 am door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2008, 12:00:23 pm »

Vanmorgen lekker buiten gezeten,
een paar fotootjes

arnootje

• Gast
Re: dagboekje van Quiney, Qwiebus en Queckie
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2008, 20:01:44 pm »
Yoehoeee  :whoohoo:
Hier ben ik weer

Vorige week heb ik twee nieuwe onderbuurtjes gekregen Quiney die kende ik al, en Queckie. Hij/zij zat ineens bij ons op de standaard.  En in het begin was ik er maar bang van.. Hij/zij gaat niet aan de kant als ik er aan kom. Zelfs niet als ik mijn nek langer maak en een grrrrr geluidje maak :CENS  Quiney komt mij niet meer vervelen die heeft een ander slachtoffertje gevonden Queckie maar die zoals ik al zei bijt wel van zich af.

Ook heb ik een voordeel:
Ze moeten overdag vaker terug naar de kooi, want Queckie moet nog slapen en genoeg eten. Heb ik mooi het rijk alleen :yahoo:

Elke week leer ik weer iets bij. Nu kan ik ook al een kusje geven wel voor een nootje natuurlijk!!!!

Binnenkort weer foto's van ons drietjes

arnootje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2008, 20:03:03 pm »
HOOOOI

Nog een voordeeltje gevonden...

Vorige week zette arno iseens mijn reiskooi tevoor schijn!! ik mocht weer mee op 'reis' We gingen marijke ophalen bij Jacky!! Quiney en Queckie bleven thuis woohoo woohoo. Jacky vond alleen mijn pellets interessant!!! Verder was het erg goed gegaan, ik heb volop gefloten op de heen en terugweg!!!

Nou ben ik van het weekend op bezoek geweest bij de drie GRIJSJES van Corina. En eigenlijk ben  ik wel erg onder de indruk van KAYA Grote dikke vogel. :) maar hij was wel erg lief naar mij!!  :dance: Heb nog samen met Gijs en Coco in de kooi gespeeld!!!

En ik heb nog heel veel meer geleerd...

ik kan DANSEN, KUSJES geven en erg veel FLUITEN en BRABBELEN!!!!
Ohja en wat ik ook geleerd heb is EEN BALLETJE OPPAKKEN!!!  :girlpower:

« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2008, 20:05:11 pm door arnootje »

arnootje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2008, 20:52:56 pm »

QUECKIE

Hier een verhaaltje over onze meyerpapegaai QUECKIE.

Queckie is een eigen kweek vogeltje. We hebben de ouders van haar vorig jaar gekocht. We vonden het zo'n leuke vogeltjes dat we maar hebben besloten om een meyertje zelf te houden  :hart:. De ouders zijn van 1999 en hebben bij een eendezelfde  kweker gezeten.  Ze hadden al verschillende jongen groot gebracht.

In de lente lagen er 4 eitjes, in het blok waarvan er drie uitgekomen zijn. twee van de drie jongen zijn helaas overleden. Alleen onze queckie lag nog in het nest, en daarom was het ook speciaal om haar te houden.  Queckie is op 01-06-2008 uit het ei gekropen!

We hebben naar ongeveer drie weken haar bijna elke dag uit het nest gehaald. Even kennis maken met de grote dikke duif en haar kooimaatje Quiney.

We hebben erg veel geduld moeten hebben, Ze was in het begin echt bang van mensen en mensen handen!
 Nu een aantal maanden verder kan ik zeggen dat Queckie tammer is als Quiney. en Quiney vonden we al tam. Arno kan alles met Queckie doen. Ze stapt nu ook zonder aarzelen op. en blijft bij je zitten. In het begin vloog ze altijd weg. Ook mogen we haar in de houtgreep vasthouden, vleugeltjes kijken, op de rug liggen en zelf een lief kusje. Ook brabbelt ze met Qwiebus mee!

Queckie is echt het vriendje van arno geworden!!