Auteur Topic: Ik weet het even echt niet meer...  (gelezen 3411 keer)

Sanco

• Gast
Ik weet het even echt niet meer...
« Gepost op: december 05, 2007, 16:59:37 pm »
Zoals veel van jullie weten is Tony ziek. of niet echt ziek, maar heeft een wond op de rug waardoor hij is gaan plukken en ondertussen zijn hele rug bijna kaal is. Ondanks de band die hij om zijn nek heeft kan hij er nog steeds bij. daarom ben ik gisterenavond naar een dierenarst geweest die er een omgekeerde lampenkap op heeft gezet, wat absoluut geen goed plan was, Tony kon niet meer klimmen, niet meer eten, viel van de kooi en at dus niets. Dat ding was veel te lomp en groot. Nu heeft mijn vriend die kap er vanmorgen weer afgehaald omdat het echt niet ging. Nu zit ik dus weer met het probleem dat Tony weer lekker fijn verder kan plukken want hij blijft er gewoon niet af. Nou wilde ik morgen op mijn vrije dag naar Bastiaansen, om net zo'n ding te halen als wat Dorian voor Pinkey had, maar Bastiaansen is er morgen niet dus zou het vrijdag moeten maar ik werk dan gewoon.

Ik krijg nu gewoon het besef dat ik Tony niet de zorg kan geven die hij nu echt heel hard nodig heeft! Van mijn vriend moet ie niets hebben, neemt ie niets aan dus ik sta er wat dat betreft alleen voor. Ik heb al een paar keer op het werk eerder weg gemoeten of vrij moeten vragen om Tony naar de VA te halen of te brengen maar zij nemen me nu ook niet echt meer serieus dus dat kan ook verder niet. ik schrijf dit echt met pijn in m'n hart, maar ik vraag me af of Tony niet beter af is bij iemand die hem gewoon goed kan verzorgen en hem de extra aandacht geeft die hij nu nodig heeft.

ik ben er zo ziek van, hij zat altijd echt zwaar mooi in de veren, zelf Bert van Lorre vond dat ie er zo mooi uitzag en de VA ook, hij was altijd zo vrolijk, altijd kletsen, altijd fluiten, lekker spelen. en nu zit ie maar de hele dag.... ik heb hem al 3 weken niet meer horen fluiten of kletsen. eten en drinken doet ie verder wel goed, dus hij is niet echt ziek zoals ik zei. maar hij heeft gewoon echt speciale aandacht nodig en dat kan ik hem niet geven nu!  :cry:

Wat moet ik hier nu in godsnaam mee?? Ik zou hem echt voor geen goud kwijt willen, maar om nou op deze manier hiermee door te gaan zou echt egoistisch van me zijn...

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Ik weet het even echt niet meer...
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2007, 17:07:06 pm »
ach liefje toch, dat vind ik nu echt heel sneu voor je en voor tony

vraag ook eens aan bastiaansen of zo'n buisje als lowieke kan

veel sterkte hoor  :-*

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2007, 17:16:04 pm »
Wat lowieke om had is toch gewoon isolatie materiaal wat om de leidingen zit??, is ook te koop bij een bouwmarkt, moet je enkel ff kijken welke diameter

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2007, 17:17:40 pm »
Wat lowieke om had is toch gewoon isolatie materiaal wat om de leidingen zit??, is ook te koop bij een bouwmarkt, moet je enkel ff kijken welke diameter

ik zal het inderdaad wel zelf kunnen maken, krijg het er alleen met geen mogelijkheid omheen. moet ik toch echt voor naar iemand die er verstand van heeft. het is allemaal al zo klote voor hem, dan wil ik het niet nor stressvoller maken om het zelf te gaan doen.  :) maar toch bedankt voor de tip!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2007, 17:20:35 pm »

is dat idd, weegt niks en ze zijn heel beperkt waar ze aan geraken en als het uiteindelijk de enige oplossing is/word ,hoop ik dat het helpt  ;)

@ henk, zo makkelijk is het niet om aan te doen hoor, het moet ook nog dicht geplakt worden ook ,anders heeft het geen nut

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2007, 17:25:01 pm »
Citaat
@ henk, zo makkelijk is het niet om aan te doen hoor, het moet ook nog dicht geplakt worden ook ,anders heeft het geen nut

Ja dat weet ik , maar is wel het beste misschien voor de vogel

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #6 Gepost op: december 05, 2007, 17:37:50 pm »
zou er geen jasje of zo bestaan?

houd er wel de moed in, voor jezelf en je vogel
 :-*

jip

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 05, 2007, 17:56:40 pm »
er bestaan ook speciale luiers voor gaaien....vooral in amerika worden deze veel gebruikt....misschien is dat een oplossing?? evt met kleine aanpassing ofzo ....

Jeffrey

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 05, 2007, 18:00:41 pm »
sterkte meis... er moet toch wat op te vinden zijn!!?? :CENS iedereen denkt met je mee  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 05, 2007, 18:01:30 pm »
Met die grote lampenkap af is hij een stuk rustiger. heb hem vanavond nog geen 1x zien plukken. ik moet gewoon zo'n plastic rand halen bij de VA en dan kan hij er in iedergeval helemaal niet meer bij! en dan is het afwachten,.,

Sanco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 05, 2007, 18:02:14 pm »
sterkte meis... er moet toch wat op te vinden zijn!!?? :CENS iedereen denkt met je mee  ;)

dank je wel, dat is echt goed om tehoren op dit moment!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 05, 2007, 18:07:00 pm »
Ten eerste: dit is maar tijdelijk, denk niet meteen aan wegdoen..  :( Ik zou zeker proberen net zoiets als Lowieke te krijgen. En dat ze je op je werk niet serieus nemen: schijt aan toch? :) Ik begrijp best dat je even met de handen in het haar zit, maar go for it meis.. console

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 05, 2007, 18:10:25 pm »
Ten eerste: dit is maar tijdelijk, denk niet meteen aan wegdoen..  :( Ik zou zeker proberen net zoiets als Lowieke te krijgen. En dat ze je op je werk niet serieus nemen: schijt aan toch? :) Ik begrijp best dat je even met de handen in het haar zit, maar go for it meis.. console

Nee wegdoen kwam ook nog niet in me op.  :o Ik bedoelde meer of er iemand is die tijdelijk even voor hem kan zorgen en de aandacht geven die hij nodig heeft. ik wil inderdaad eerst die band voor hem halen en dan zit er alweer schot in de zaak dat weet ik zeker. ik ga er zeker voor, tony betekent zo veel voor mij. ik kan al wel janken aan het idee alleen al dat ik hem voorgoed zou moeten missen! maar ik wil nu het beste voor hem en niet voor mezelf..

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: december 05, 2007, 18:22:18 pm »
Het komt vast weer helemaal goed hoor  ;)  het gaat je lukken  :thumsup:

Veel sterkte  :-*

Als het echt nodig mocht zijn ... is er voor tijdelijk altijd wel een oplossing te vinden ...

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 05, 2007, 18:35:49 pm »
ik heb een tijdelijke oplossing gevonden,... ik ga eerst uitzoeken of wat tony heeft absoluut niet besmettelijk is, en dan breng ik hem voor een tijdje naar Vivke. Ik had Viv al in gedachten maar was niet van plan me op te dringen, maar viv kwam zelf met het voorstel. zo heeft tony lekker afleiding, andere gaaitjes om zich heen, en zal ie zich vast beter gaan voelen! Ik ben natuurlijk ook geen expert maar dit voelt op dit moment gewoon het beste.