Nee, Sanco, sorry voor Viv, maar dat moet je echt niet doen.
Hem uit de normale situatie halen kan bij een grijze (veel meer dan bij een rose) te stressvol zijn.
Wacht tot vrijdag, ga naar Bastaansen en laat het hem oplossen. Of weet ik veel welke arts... Zo'n gek ding als Pink had met zo'n ring erbij, moet toereikend zijn.
Als hij bij Viv zit en blijft plukken omdat hij erbij kan (omdat je hem laat lopen met wat hij nu heeft), wat hij ook kan met zo'n Lowiekeband, kun jij niks doen en is het nog maar de vraag of Viv (sorry Viv) zo snel de juiste persoon met de juiste oplossing te pakken krijgt.
Sorry sorry sorry, ik kan het even niet subtieler omschrijven.
Zorg voor je iets anders doet eerst dat hij niet meer KAN plukken, maar wel kan eten en drinken.
Klimmen nog niet perse, dat komt later wel weer.
En dat is inderdaad dan nog 1 hele dag wachten vanaf nu, maar in die ene dag zal het echt niet nog veel erger worden.
Echt niet...
Probeer het eerst zo op te lossen dat je zelf zicht hebt op je gaai en je hem niet uit zijn vertrouwde omgeving hoeft te halen.
Als hij met andere gaaien komt, die hij niet gewend is, KAN dit het alleen maar veel en veel erger maken.
Zeker omdat hij een kraag om heeft. Hij voelt zich waarschijnlijk kwetsbaar.
En dan nog een keer niet thuis bij zijn bekende pappie en mammie.
Hij is al een het plukken geslagen. Probeer erger te voorkomen.
Sorry ook voor Viv, ik zeg dit niet omdat ik denk dat je het verkeerd gaat doen.
Echt niet. Maar ik denk niet dat het goed is voor zowel Tony als ook nog eens jou en laat staan Lowieke.