Auteur Topic: Ik weet het even echt niet meer...  (gelezen 3388 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Ik weet het even echt niet meer...
« Reactie #15 Gepost op: december 05, 2007, 18:40:10 pm »
ach ons viv  :-*  staat altijd klaar , ik dacht het nog , goed idee  :thumsup:
alles komt in orde hoor , zeker weten  console

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 05, 2007, 18:47:48 pm »
Nee, Sanco, sorry voor Viv, maar dat moet je echt niet doen.
Hem uit de normale situatie halen kan bij een grijze (veel meer dan bij een rose) te stressvol zijn.
Wacht tot vrijdag, ga naar Bastaansen en laat het hem oplossen. Of weet ik veel welke arts... Zo'n gek ding als Pink had met zo'n ring erbij, moet toereikend zijn.
Als hij bij Viv zit en blijft plukken omdat hij erbij kan (omdat je hem laat lopen met wat hij nu heeft), wat hij ook kan met zo'n Lowiekeband, kun jij niks doen en is het nog maar de vraag of Viv (sorry Viv) zo snel de juiste persoon met de juiste oplossing te pakken krijgt.

Sorry sorry sorry, ik kan het even niet subtieler omschrijven.
Zorg voor je iets anders doet eerst dat hij niet meer KAN plukken, maar wel kan eten en drinken.
Klimmen nog niet perse, dat komt later wel weer.

En dat is inderdaad dan nog 1 hele dag wachten vanaf nu, maar in die ene dag zal het echt niet nog veel erger worden.
Echt niet...
Probeer het eerst zo op te lossen dat je zelf zicht hebt op je gaai en je hem niet uit zijn vertrouwde omgeving hoeft te halen.

Als hij met andere gaaien komt, die hij niet gewend is, KAN dit het alleen maar veel en veel erger maken.
Zeker omdat hij een kraag om heeft. Hij voelt zich waarschijnlijk kwetsbaar.
En dan nog een keer niet thuis bij zijn bekende pappie en mammie.
Hij is al een het plukken geslagen. Probeer erger te voorkomen.

Sorry ook voor Viv, ik zeg dit niet omdat ik denk dat je het verkeerd gaat doen.
Echt niet. Maar ik denk niet dat het goed is voor zowel Tony als ook nog eens jou en laat staan Lowieke.

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 05, 2007, 18:54:00 pm »
En nog even hieraan toegevoegd...

Je hebt dus altijd wel degelijk goed voor Tony kunnen zorgen. Hij zat er goed bij.
Dus deed jij het perfect, uitstekend.
Hou Tony bij je, twijfel niet aan jezelf. Hij plukt omdat hij pijn of jeuk heeft.
Daar kan niemand iets zomaar aan doen. Ook een ander niet.
Dat ben jij NIET schuld.

Ga wel op den duur nadenken over hoe je Tony en je vriend wat makkelijker met elkaar om kunt laten gaan.
En zoek eventueel een maatje voor hem zodat hij niet alleen is als je weg bent.
Een tweede gaai is echt niet veel meer tijd en moeite dan 1.
Wel veel meer plezier, voor zowel jullie als Tony.

Als Tony zekerweten een kereltje is kan je er min of meer alles bij zetten wat je zou willen.
En zelfs al klikt het niet, hij zal veel zelfstandiger worden, waardoor jij ook niet meer bang hoeft te zijn niet genoeg voor hem te zorgen.

Lieve Colette, je kunt dit. Twijfel echt niet aan jezelf. Je bent een super mama voor je gaai.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: december 05, 2007, 18:57:22 pm »
Ben het met Dorian eens, go Colette, go.. :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: december 05, 2007, 19:21:54 pm »
ben het zeker ook met dorian eens, het beste is nog steeds thuis in vertrouwde omgeving , maar verandering MOET niet persé slecht uitvallen hé

nu ken ik colletje een klein beetje en ben ervan overtuigd dat ze alleen het beste wil voor haar tony ,op welke manier dan ook
en het aanbod blijft dan ook geldig  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 05, 2007, 19:30:28 pm »
ik ben het er ook mee eens dat Coletje het beste wil voor Tony.
alleen denk ik eerlijk gezegd, dat emotie ook veel met de mens kan doen.
als Tony eenmaal zijn kraagje heeft dat wel toereikend is, dan kan ze het wel aan.
dat weet ik zeker....
« Laatst bewerkt op: december 05, 2007, 19:49:25 pm door Dorian »

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 05, 2007, 19:45:34 pm »
ik wens Colletje in ieder geval enorm veel sterkte met Tony, welke beslissing ze ook neemt  :-*

CT

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 05, 2007, 21:03:42 pm »
Veel sterkte, en soms kan het al eens tegenzitten, moet je gewoon doorgaan hoor, hoe moeilijk het ook lijkt en is.
steun heb je hier zekers. en ook van mij
Lieve Colette, een hart onder de riem van ons hier allemaal
groetjes
Dinnie

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #23 Gepost op: december 05, 2007, 21:08:01 pm »
het is zeker niet gemakkelijk om de juiste beslissing voor de gaai te nemen
je kan natuurlijk niet in de toekomst kijken

maar vivke is er ook doorgeraakt met Ieke, dus waarom zou jij dat niet kunnen
om het positief te houden,
je kan van deze situatie en de nodige problemen en bijhorende oplossingen veel leren
heel veel zelfs, je leert je gaai beter kennen in moeilijke situaties dan in makkelijke
en het brengt je dichter dan ooit bij je gaai,

of heb ik ongelijk Vivke? jij en Lowieke?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: december 05, 2007, 21:48:13 pm »
Lieve Colette, de situatie is ook erg moeilijk en zwaar. Vrij nemen op je werk is ook lastig en er zijn zat mensen die al moeilijk doen als je een ziek kind yhuis hebt, laat staan dat ze begrip hebben voor een zieke gaai. Dat zegt meer over het inlevingsvermogen van die mensen, dan over jou kwaliteiten. Iedereen die thuis moeilijkheden heeft en daar extra zorg aan moet besteden kan knel komen te zitten en het gevoel krijgen dat ze tekort schieten.
Het aanbod van Viv is hartstikke lief en genereus, maar gebruik het pas als het echt niet anders kan. En wees toch overtuigd dat wat jij doet heel wat is, ook al lijkt het jezelf niet genoeg. Deze situatie ligt niet aan jou. Jij zorgt goed voor hem, als hij bij een gemiddelde ander was geweest, dan was hij er misschien lang zo goed niet aan toe; heb je wel eens die kant opgedacht?
Colette, ook al is het moeilijk, ik denk dat jij veel meer kan dan je denkt.
En de bijkomende problemen zijn gewoon lastig.
Ik wens je heel veel sterkte! (ook als Tony uit logeren gaat)

jose0069

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 05, 2007, 22:12:05 pm »
pffff moeilijke hoor.... ik wens je heeeel veel sterkte ermee.  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: december 05, 2007, 22:26:14 pm »
het is zeker niet gemakkelijk om de juiste beslissing voor de gaai te nemen
je kan natuurlijk niet in de toekomst kijken

maar vivke is er ook doorgeraakt met Ieke, dus waarom zou jij dat niet kunnen
om het positief te houden,
je kan van deze situatie en de nodige problemen en bijhorende oplossingen veel leren
heel veel zelfs, je leert je gaai beter kennen in moeilijke situaties dan in makkelijke
en het brengt je dichter dan ooit bij je gaai,

of heb ik ongelijk Vivke? jij en Lowieke?

nee leon, je hebt geen ongelijk, de band met lowieke is sterker dan eerst , en het vertrouwen in ons komt langzaam maar zeker terug  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 05, 2007, 23:52:14 pm »
Weet je wat het is, ik twijfel inderdaad echt aan mezelf. doe ik het wel goed, plukt ie nu om aandacht of heeft ie echt jeuk? Fladdert ie om me uit te testen of heeft ie echt aandacht nodig? Moet ik 'm negeren of vertroetelen? Ik lig 's nachts wakker te bedenken hoe ik dit moet aanpakken zodat de situatie weer wat beter wordt, niet alleen met tony zelf maar ook gewoon thuis! Zodra Tony voelt dat wij geirriteerd zijn slaat ie daardoor ook weer aan het fladderen. het is inderdaad een laatste uitvlucht om hem naar Viv te brengen. Misschien krijgt ie daar dan wel de rust en aandacht die hij nodig heeft, ik weet het gewoon niet meer. maar als ik jullie zo hoor, wil ik het ook echt heel graag zelf kunnen! Ik weet ook dat het echt beter zal zijn als hij die andere kraag omkrijgt. maar  dan nog wordt het lastig filteren of hij dingen doet voor aandacht of dat hij zich echt niet lekker voelt. eerder negeerde ik hem zonder problemen, liep gewoon de kamer uit als ie irritant deed of bleef gewoon in de kamer zitten zonder naar hem te kijken. maar nu voel ik me daar gewoon schuldig om als ik niks doe. hij heeft nu gewoon echt wat..

@ Dorian, ik waardeer je eerlijkheid echt! Je hebt me aan het denken gezet en ga zeker wat met je informatie doen. ik laat Sander dit ook allemaal lezen, kijken hoe hij er over denkt. en ik ga het ook allemaal effe laten bezinken. in wanhoop kun je misschien inderdaad overhaaste beslissingen nemen...

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: december 06, 2007, 00:13:29 am »
kijk het rustig even aan ,hoe hij het doet met de nieuwe kraag
als tony wat rustiger word ,word jij het automatisch ook , en dan bekijk je de dingen geheel anders

ik wens je iig heel veel succes,  :-*

en btw, je moet niet twijfelen aan jezelf, je doet het nu al 2 jaar prima  :thumsup:
en wat schuldgevoelns betreft, vaak zijn ze overbodig en onnodig (hebben ze ook tegen mij gezegd toen met wieke)

Sanco

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 06, 2007, 00:18:17 am »
kijk het rustig even aan ,hoe hij het doet met de nieuwe kraag
als tony wat rustiger word ,word jij het automatisch ook , en dan bekijk je de dingen geheel anders

ik wens je iig heel veel succes,  :-*

en btw, je moet niet twijfelen aan jezelf, je doet het nu al 2 jaar prima  :thumsup:
en wat schuldgevoelns betreft, vaak zijn ze overbodig en onnodig (hebben ze ook tegen mij gezegd toen met wieke)

ik weet ook wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen. ik doe er echt alles aan om hem beter te laten worden. ben de afgelopen 2 weken 4x naar de dierenarts gereden.. maar ik heb het idee dat het niet opschiet en daar wordt ik zo zenuwachtig van. met die kraag om zal ik me ook zekerder voelen en misschien tony dan ook wel. hoewel ik absoluut niet laat merken dat ik hem zielig vind. doe gewoon heel normaal tegen hem en vertel hem nog steeds elke dag wel 10x wat een knappe jongen het is!  :)