Auteur Topic: wel veilig ?  (gelezen 1411 keer)

Hennie

• Gast
wel veilig ?
« Gepost op: december 07, 2007, 14:57:09 pm »
23 December worden er in Utrecht de Utrechtse Dierendagen gehouden.
Wij staan daar ook met onze stinkdieren stand, en Marianne en ik dachten erover om Rocky en Djarno die dag ook mee te nemen.
Er staat ook een stand met een kromsnavelpresentatie en nu was mijn vraag , is het wel veilig om onze gaaien daarheen mee naar toe te nemen ivm met overbrengende ziektes. ???

Utrechtse Dierendagen 2007

Dé Dierententoonstelling van midden Nederland!

Op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 december vindt in de veemarkthallen te Utrecht de Utrechtse Dierendagen plaats.  VHM-events, Ornithophilia  en Avicultura hebben de handen in een geslagen om een grote dierenshow in Utrecht neer te gaan zetten op meer dan 14.000 m2 aan dieren en alles wat er aan gerelateerd is. Diverse verenigingen hebben zich hierbij aangesloten en zullen ook precent zijn en activiteiten gaan doen op een of meerdere dagen.

In de zaal is op zaterdag een honden item, shows, demo's enz, en op zondag een katten item, kittendag en katten gedragsadviesbureau met activiteiten voor de kat. Daarnaast zal binnen de Utrechtse Dierendagen het Kind en Dier Event plaats gaan vinden. Kijk op de site www.vhm-events.com voor de activiteiten per dag.

Hieronder een kleine greep van wat er te zien is:

Fretten, Stinkdieren, Knaagdieren, Vissen, Knuffelhoek, Kromsnavel presentatie, Chinchilla vereniging, Planten, Caviashow en een caviaknuffelshow, konijnen en pluimvee show, watervogels, Diverse knagers, Spinnen en insecten, Roofvogels, Sierduiven, Reptielenshow, Geiten, Ezels, mini paarden, kittendag (georganiseerd door Saint Pro Cat), Sminken, kleinste kip ter wereld show, dierbenodigheden en nog veel meer....................

Openingstijden en entree:

Toegang: Volwassenen € 7,- Kinderen tot 14 jaar € 5,- en kinderen tot 5 jaar gratis

Openingstijden: van 10.00-17.00 uur. Website www.vhm-events.com

/////////////////////////////////////////////////////// EINDE PERSBERICHT //////////////////////////////////////////////////////////////

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de organisatie van de Utrechtse Dierendagen:

VHM-events (J. van het Meer)

Tel: 0527-204495 of 06-22103933

Mail info@vhm-events.com

Website. www.vhm-events.com

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: wel veilig ?
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2007, 15:21:32 pm »
ik denk dat je overal waar veel dieren/mensen bijelkaar komen er een zeker risico is. Hoe groot  ??? Het is dus volledig aan jezelf. Doordat je op het moment iedere keer weer ziektes ziet opduiken zou ik het niet doen.

jeannette

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2007, 16:16:54 pm »
Persoonlijk zou ik NOOIT het risico nemen,
ik zou mijn (geteste en gezonde) gaai wel meenemen naar een meeting, omdat ik daar iedereen ken, en weet dat iedere gaai die daar is getest is en geen bedreiging vormt.

maar zo'n show als dit, waar dus ook onbekende lopen met gaai, nee, ik zou mn gaai niet meenemen.
er zijn genoeg mensen die hun gaai niet hebben getest, of niet eens weten van ziektes en testen ed.
dus als die ook hun gaai meenemen loop jij toch risico..

is mijn persoonlijke mening hoor, ik durf het risico niet aan.

(ps weet je al of je uberhaupt dieren mee mag nemen? want ik kan ook begrijpen dat de organisatie zegt ivm overdracht van ziekten mogen er geen dieren meegenomen worden door bezoekers )

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2007, 16:55:43 pm »
Je moet ok eerst vragen of het mag.
Uit ervaring weet ik iig ... als de stand van Hooimeijer er staat
dat je zowiezo je gaai niet mag meenemen  ::)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2007, 21:35:45 pm »
mijn persoonlijke mening is; niet doen,
ook heb ik gelezen en gehoord dat vooral jonge gaaien vatbaarder zijn dan oudere  ;)
« Laatst bewerkt op: december 08, 2007, 13:04:14 pm door pietepoek »

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2007, 12:58:15 pm »
Ik zou het zeker ook niet doen. Je ziet het nu bij mij. Ik koop geteste vogels en daar blijkt er nu dus in van chlamydia te hebben zonder echte symtomen. Ik had het noooit verwacht en denk ook dat echt dat Sammy het bij de kweker vandaan heeft. Ik vind ook dat vogels staandaard op Chlamydia getest moeten worden als ze verkocht worden om problemen te voorkomen.

melina

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2007, 20:58:14 pm »
geteste vogels,dan hebben we het over 3 of 4 van de ongeveer 400 volgelziektes!! ik zou het niet doen,zelfs niet met meetings!! er is zoveel meer als pbfd of glamidia of polioma!!  ::)

Hennie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2007, 22:36:40 pm »
Ik kon niet eerder reageren want ik zat het halve weekend zonder internet. Ik dacht dat het aan werkzaamheden of storing lag bij Casema, maar nadat we net de helpdesk gebeld hebben bleek het aan onze modem te liggen .
Als standhouders mogen we elk dier meenemen wat we willen, maar na de reakties gelezen te hebben , vind ik dat iedereen hier gelijk heeft en zien we er toch maar vanaf om de gaaien mee te nemen.
Je weet maar nooit wat voor ziektes ze op kunnen lopen, of misschien wel verschrikkelijk kou vatten tijdens het uitladen van de auto's.
Zo de advertentie te lezen valt er genoeg te zien dus we zullen ons wel vermaken op de beurs.
De stinkdieren die meegaan zijn het gewend en maken het zich gemakkelijk in het stro. Het is toch winterrust dus die maken zich nergens druk om.
Zijn er nog mensen van hier die ook naar die beurs gaan? Misschien komen we elkaar dan wel tegen, Marry en ik zijn de meeste tijd te vinden bij de stinkdierenstand.
gr.v.Hennie

www.stichtinghetstinkdier.nl

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: december 10, 2007, 15:59:13 pm »
nee sorry, dat is te ver voor mij ;)

ik hoop wel dat je, ondanks dat de gaaikes niet mee gaan, veel plezier hebt!
maak je nog foto's? lijkt me wel leuk om de stinkdiertjes te zien! :-*