plukkertje och och wat sneu ...... maar mijn sjacco is ook zo'n vrezelijke plukker geweest toen ik hem /haar kreeg was die kaal tot op het vel ,zelfs op zn vleugels zat niet veel in de knik zal ik maar zeggen , via een goede vriendin die zelf gaaitjes heb , ben ik op pellets van harolds over gegaan , en ben met um naar jan hooijmeier in meppel geweest , wat een man is dat hahaah , die doet echt van alles met zo'n gaai , en heel frapant ook dat ze nog doen wat die zeg ook , lukt mij vaak niet , maar goed das een ander verhaal , sjacco is zo gezond als maar kan en eenbere sterke vogel, (is nog een wildvang zei die trouwens ) zover als ik terug kan kijken is sjacco al 65 jaar , van die pellets is hij goed opgeknapt , en zat goed in de veren , maar nu sids 3 weken is het weer een kale kip , nu denk ik dat ik wel oorzaak weet , want ik denk dat hij koko erg mist

, dat is een grijsje van een nichtje die ruim een jaar bij mij gewoond heb en nu terug in het nieuwe huisje van mn nichtje , zaten wel samen in de boom en verder in aparte kooien binnen , zaten veel tegen elkaar te praten en sjacco roep steeds kokoooo , denk dat ik dus zelf aan een nieuw grijsje erbij zal moeten beginnen, als de gelegenheid zich aanbied, alis dat geen garantie dat het pluken over zal zijn , maar.... we blijven positief en sjac zal straks weer mooi in de veren zitten !!!!