Auteur Topic: Help me a.u.b ! verenplukken  (gelezen 4663 keer)

Jeffrey

• Gast
Re: Help me a.u.b ! verenplukken
« Reactie #15 Gepost op: december 07, 2007, 17:46:04 pm »
Nou, ik zou niet op mij vertrouwen.

Dorian je moet niet zo minderwaardig doen over jezelf hoor! Je komt altijd met hele goede adviezen en weet dingen heel goed in te schatten... door je waarschuwingen en inzet bij dit soort vragen zijn een hoop mensen je dankbaar vooral door het snelle handelen  :thumsup:  schouderklopje voor jou  :-*

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #16 Gepost op: december 07, 2007, 18:40:46 pm »
hmm kan ik me niet over uitspreken, geen van mijn vogels deed het ooit,
maar ik leesde over een verzachtende aloë vera in het water doen bij douchen?
het reinigd, helpt tegen jeuk, verzacht en is een natuurproduct..

kokosnoot

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 07, 2007, 21:30:49 pm »
sjemig, sneu, dit wil ik volgen.......

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: december 08, 2007, 00:22:51 am »
ik sluit me aan bij men voorgangers, een goede VA opzoeken en beter één keer teveel gaan ,als één keer te weing (eigen ondervinding)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: december 22, 2007, 17:03:00 pm »
ik heb ongeveer hetzelfde probleem met pipo zie topic pipo in de ziekenboeg.
heb pipo bij doormalen laten onderzoeken in amsterdam.
geen lichamelijke of ziekten gevonden, dus in feb worden in twee keer onder narcose(lijkt me wel eng)zijn slagpennen verwijderd.
en dan moet het goed gaan.
pipo heeft gewoon een slechte start gehad want zij eerste veren waren op sommige plaatsen een beetje doorzichtig wat duidde op een slechte conditie tijdens de eerste aanmaak van vleugels.
ook pipo heeft nu een kraag om maar kan daar best mee eten alleen praten doet hij nu niet meer.
het aanmeten van die kraag was nog wel een precies werkje het luisterd erg nou.
veel sterkte.
en er echt wat aan (laten) doen anders heb je grote kans op een plukker en dat is veel erger.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: februari 22, 2008, 00:12:59 am »
hoe gaat het nu met de gaai ?? en het plukken ??

Aestiva

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 01, 2008, 19:37:21 pm »
Zo begon het bij Jodie ook. Ook met 14 maanden. Begon eerst met de vleugelpennen. Toen die er uitwaren , nek, borst en de rest.

Nu zit ze weer bijna in de veren :)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #22 Gepost op: maart 08, 2008, 13:45:37 pm »
ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de papagaai. eet hij al? ben je al naar een nadere dierenarts geweest ?

groetjes rolf

Aestiva

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2008, 11:41:20 am »
Heb jij je grijze voor 8 weken in huis gehad en nog met de hand gevoed???

Bij Jodie begon het ook met haar pennen. Weet je of je grijze een man of pop is? Naar mijn gevoel komt het bij poppen vaker/sneller voor omdat ze ook panischer zijn dan mannen (schuwer) maar dat hoeft natuurlijk niet.

Brosje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 21, 2008, 23:52:40 pm »
 :o  plukkertje   och och wat sneu ...... maar mijn sjacco is ook zo'n vrezelijke plukker geweest toen ik hem /haar kreeg was die kaal tot op het vel ,zelfs op zn vleugels zat niet veel in de knik zal ik maar zeggen , via een goede vriendin die zelf gaaitjes  heb , ben ik op pellets van harolds over gegaan , en ben met um naar jan hooijmeier in meppel geweest , wat een man is dat  hahaah , die doet echt van alles met zo'n gaai , en heel frapant ook dat ze  nog doen wat die zeg ook , lukt mij vaak niet , maar goed das een ander verhaal , sjacco is zo gezond als maar kan en eenbere sterke vogel, (is nog een wildvang zei die trouwens ) zover als ik terug kan kijken is sjacco al 65 jaar , van die pellets is hij goed opgeknapt , en zat goed in de veren  , maar nu sids 3 weken  is het weer een kale kip , nu denk ik dat ik wel oorzaak  weet , want ik denk dat hij koko erg mist  :hot:, dat is een grijsje van een nichtje  die ruim een jaar  bij mij gewoond heb en nu terug in het nieuwe huisje van mn nichtje , zaten wel samen in de boom  en verder in aparte kooien binnen , zaten veel tegen elkaar te praten en sjacco roep steeds kokoooo , denk dat ik dus  zelf aan een nieuw grijsje erbij zal moeten beginnen, als  de gelegenheid zich aanbied, alis dat geen garantie dat het pluken over zal zijn , maar.... we blijven positief en sjac zal straks weer mooi in de veren zitten !!!! :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 22, 2008, 06:56:56 am »
Hij heeft natuurlijk in het verleden al geplukt en zal er dan altijd een zwak voor hebben. Misschien is de verandering van gaai weg en nichtje weg even te groot voor hem geweest.
Grijze Roodstaarten kunnen erg gevoelig voor veranderingen zijn. Goede voeding en veel vermaak is natuurlijk ook belangrijk. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: april 22, 2008, 12:32:32 pm »
Sneu zeg.. Ja bij plukkers loop je altijd kans dat er bij een verandering weer een terugval komt. Zit er niet teveel mee zou ik zeggen, het komt ook wel weer goed. Een tweede grijsje erbij zou wel heel leuk zijn voor hem! Er worden er heel wat aangeboden hoor, ook via het forum, ik zou zeggen wacht eens rustig af wat er op je pad komt!! ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 22, 2008, 15:50:54 pm »
ben ik op pellets van harolds over gegaan
ik ken geen harolds pellet? jullie wel?
of bedoel je Harrisons?  ???

hopelijk knapt Sjacco gauw op!  :-*