geweldig toch!

Mijn mama had vroeger ook een grijze en een hond grijze heette sjakobie en de hond heette Snoef!
De hond was ook nogal van het blonde type en sjakobie vond volgend spelletje heel erg leuk
sjakobie : kom snoefke, kom, HIIEEERRRRRR!!!
snoef : enthousiast kwispelend naar de kooi
sjakobie : ZIT!!!!
snoef : braaf zittend vol verwachting opkijkend of er een snoepje zou volgen
sjakobie : LIG!!!
snoef : braaf liggen met een blik naar mijn mama zo van "zie je wel hij doet het weer!!!!"
Ook had mijn mama in die tijd een aantal katten, die ze 's avonds binnen riep, na een tijd hoefde ze helemaal niet meer te roepen want als ze 's avonds de achterdeur opendeed riep sjakobie : "kom Trieneke, Triiieeeeneke! kom Jan, allemaal binnen kom dan, snoef binnen!!!!" en zo ging hij door tot ze allemaal binnen waren en mijn moeder de achterdeur weer sloot!
Nog een grappige situatie was : elke keer als het leek alsof twee mensen ruzie maakten (stem beetje harder dan anders) begon sjakobie onbedaarlijk te lachen, ik kan je garanderen dat elke boze bui dan meteen over was.
Jammer genoeg stamde sjakobie nog van de tijd dat de mensen niet beter wisten of een grijze at alleen maar zonnebloempitten! Hij was ook een plukker. Een jaar of 5 geleden is hij dan ook op bijna 40jarige leeftijd plotseling zonder enige voortekens gestorven, maar hij wordt fel gemist!.