Verdiep je voor je begint heel erg goed in het kweken.
Behalve dat het heel erg leuk kan zijn, kan er ook veel mis gaan en zorg dat je ook hierop voorbereid bent.
Zorg ook dat je ouders hiervan op de hoogte zijn, tenslotte zijn zij uiteindelijk degene die eventueel met vogels naar een arts moeten gaan ed. Mijn ervaring is dat de ouders (van de jonge kweker) een en ander nog wel eens onderschatten en als er dan problemen ontstaan zijn de vogels uiteindelijk de dupe.
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel hele jonge mensen aan kweken beginnen. Merendeels omdat zij zich niet voldoende voorbereiden en het kweken onderschatten.
Wanneer er dan problemen ontstaan, kan hier niet adequaat op gehandeld worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ik niet wil dat je gaat kweken, ik hoop alleen dat jij wel een van die weinige jongeren bent, die zich wel goed voorbereid 
Succes!
dit snap ik best dat er zo over gedacht wordt en vindt ik helemaal geen probleem

ik ga in de kerstvakantie alles voorbereiden heb vandaag een prachtige ruime buitenvoliere besteld

binnenhok zijn we mee bezig.
en ik ben al echt veel aan het lezen enz.
en mijn ouders hebben eigenlijk niks met vogels ik ben er gewoon door gefacineerd

en ik wil zo iets liever niet zeggen maar we hebben veel dieren en er zijn er al veel van overleden

klinkt misschien raar maar in het begin reageerde ik alsof mijn wereld verging

.maar dat is gelukkig minder dus als er iets misgaat dan ben ik daar wel op voorbereid

en daarvoor heb ik dit topic ook geopent voor alle vragen

en ik ben volgens mij wel zo'n kind dat zich goed voorbereid.
maar als je nog iets te melden heb wat dan ook vindt ik dat super ik moet het natuurlijk ook leren