Auteur Topic: welke pellets/ zaad voer je?  (gelezen 5715 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Re: welke pellets/ zaad voer je?
« Reactie #15 Gepost op: december 10, 2007, 20:44:53 pm »
Hier eten de 2 gaaien en de valken en halsband allemaal zaad van de Witte molen ..(premium)
Pellets waren ze niet van plan te gaan eten.
Dus dan maar wat beter zaad , wat ik aanvul met af en toe kiemzaad , elke dag fruit/groente en af en toe ( Lorre regelmatig) met de zoutloze pot mee  
Oja 1 keer in de week met zn allen 1 ei delen ... af en toe scheutje appel-azijn in het water (ergens gelezen dat t goed was , maar weet niet meer precies wrm :-[ )
De gaaien en de halsband elke dag wel een nootje , en af en toe krijgen ze zelfs een hondenkoekje/brokje  :)

Gelukkig heb ik verder geen kieskeurige vogels , en eten ze al het zaad op in het bakje .. .. Dus krijgen denk ik ook alles wel binnen wat ze nodig hebben ..

kokosnoot

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 10, 2007, 21:20:30 pm »
af en toe scheutje appel-azijn in het water (ergens gelezen dat t goed was , maar weet niet meer precies wrm :-[ )

hiermee zuur je het water aan, schijnt te helpen tegen bacterien en verhoogd de weerstand en goed voor de bloeddruk.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #17 Gepost op: december 11, 2007, 10:59:13 am »
Geen gaai hier, maar grasjes..

Mijn bende krijgt Harrisons High Potency pellets, 3 keer per week  kirjgen ze balletjes gedraaid van Juvenile poeder met een drupje palmnotenolie erdoorheen. 4 keer per week aangezuurd drinkwater met appelazijn, 3 keer per week een voedingssupplement ter preventie van darmziektes door het drinkwater (gemaakt en samengesteld door een belgisch vogelarts)

Regelmatig vers groente of fruit
soms kiemzaden

motivatie: Harrisons omdat ik denk dat dat het beste is. Juvenile extraatje omdat dat voordeel kan geven wanneer er medicatie gegeven moet worden en ze dan niet iets nieuws voorgeschoteld krijgen en om de extra boost voedingsstoffen. Het voedingssupplement idem dito. Appelazijn omdat het goed is om water aan te zuren tegen gisten en ter preventie van Megabacterie.

Ik moet zeggen dat sinds ik de Juvenile erbij geef, mijn Moppie, die nu ruim een jaar oud is en voornamelijk de eerste 10 maanden heel veel ziek is geweest, nog geen slechte periode gekent heeft (terwijl ze ongeveer elke anderhalf/2 maanden wisselde van goede en slechte periode) Ze is nu al ruim 3 maanden gewoon "gezond" uiter;ijk gezien dan en heeft de afgelopen 3 maanden geen ziekteverschijnselen laten zien die we normaal wel zien met slechte periodes.

Rianne83

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 11, 2007, 11:51:15 am »
De valkparkieten boven krijgen voornamelijk pellets, af en toe aangevuld met brood, groente of fruit.
De valkparkieten buiten krijgen 75% pellets, 25% zaadvoer. Ook af en toe aangevuld met brood groente of fruit, of kruiden van de tuin. Wanneer we wilgentakjes hebben, krijgen ze die ook.
De pellets die ze eten zijn van Harrison's.

Offline margao

• Eitje
  • *
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2007, 13:01:34 pm »
Mijn Sophie krijgt dagelijks zupreem pellets. Ik heb ook harrisons en ecobird gegeven maar zupreem eet ze beter. Verder dagelijks biologisch fruit en soms groente. Eenmaal per week biologisch zaad van de vogeljungle. De pellets zijn alledrie biologisch en goed. Ook iedere dag een stukje brood en soms een kippen- of karbonadebotje om af te kluiven.

biankie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 14, 2007, 13:24:45 pm »
ik probeer van alles want ik moet nog even uit proberen wat  hij erg lekker vind en goed eet buiten zijn 2 keer per dag pap krijgt hij wel eleke dag vers fruit en soms groente.
ik las dat jullie ook grit gaven  waroom is dat eigelijk goed en vanaf waneer kan je dat gaan geven? groet bianca(ps ik geef hem wel natuurlijk druppel met kalk en mineralen die ik van de vogelarts heb gekregen.)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2007, 13:41:40 pm »
Gizmo (grijze van nu 8 maanden oud) krijgt elke dag als ontbijt vers fruit gemengd met eivoer en fruitpaté.  Daarna krijgt hij een twintigtal Harrissons pellets om de rest van de dag te eten.  Voor het slapen gaan zo rond een uur of 8 krijgt hij nog twee eetlepels zaadmengeling.
Als extra krijgt hij wel eens stukjes van de groenten die wij die dag gaan eten.

Als aanvulling heeft hij een gritsteen, een mineralenblok en krijgt hij één keer per week kalk door zijn drinken.

Dit is het "menu" dat ons door de kweker is aangeraden!  Gizmo doet het er zeer goed op, hij is vrolijk, actief, praat veel en weegt ondertussen 390 - 400 gram.

groetjes

Rita

kokosnoot

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2007, 19:48:52 pm »
krijgt hij één keer per week kalk door zijn drinken.
ik meen te hebben gelezen dat extra kalk geven niet mocht bij Harrisons omdat daar al de juiste hoeveelheid in zit?  :CENS

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2007, 19:57:06 pm »
KLopt bij harrisons hoef je geen extra kalk bij te geven!  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2007, 21:03:12 pm »
Ik denk toch echt dat ik de harrisons ook eens moet proberen. Hier worden de pellets zo slecht gegeten  ???

ede

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2007, 21:51:37 pm »
Proberen kan echt geen kwaad.  :thumsup: Niks te verliezen!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2007, 22:40:28 pm »
Zou die extra kalk dan kwaad kunnen? of blijf ik het geven onder het motto : "baat het niet dan schaadt het ook niet" ?

Het is wel degelijk een advies van de kweker in samenspraak met de vogelarts waar hij met zijn vogels gaat.

Van de week toch maar even navragen  :CENS

@chantal : er moet hier ergens een topic zijn over mijn perikelen om Gizmo op harrissons te krijgen, is hier ook niet altijd van een leien dakje gelopen hoor, maar de aanhouder wint. 

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: december 15, 2007, 10:22:04 am »
ik meen te hebben gelezen dat extra kalk geven niet mocht bij Harrisons omdat daar al de juiste hoeveelheid in zit?  :CENS

Ik geef Harrison's maar ook kalk door het drinkwater omdat mijn gaaien ook Afrikaners zijn.
Ik wist dit echt niet. Zal het voor alle zekerheid ook nog eens navragen bij mijn va. :CENS

ede

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 15, 2007, 10:26:33 am »
Zou die extra kalk dan kwaad kunnen? of blijf ik het geven onder het motto : "baat het niet dan schaadt het ook niet" ?

Het is wel degelijk een advies van de kweker in samenspraak met de vogelarts waar hij met zijn vogels gaat.

Als het gaat om ander voer, klopt het wel. Al hoe wel het bij Ecobird ook niet hoeft volgens mij. Maar bij veel ander voer wel! Altijd kalk bij geven.

Volgens Hooimeijer (uiteraard) en volgens mij heeft verstapen dat ook gezegd dat er bij harrisons geen dingen toiegevoegd hoeven worden. Zoals vitamines en kalk.

chantal

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 15, 2007, 11:31:49 am »
Wat is het minste wat je kan kopen bij de harrisons of gaat het alleen per kilo's.