Nou, er is gister nadat ik hier offline ben gegaan een hoop gebeurd...
Gistermiddag hebben we Peanut nog een paar keer gestoomd, "ingevet" en lekker warm neergezet.
Ik wilde niet te snel ingrijpen, omdat de boel ook wel al een beetje opgerekt was van dinsdag.
Gistermiddag was ze ook nog lekker aan het eten, en ze klom door dr kooi.
Een vrij levendige indruk dus!
Gisteravond zijn we even weggeweest om een bankstel op te halen, en toen we terug kwamen schrok ik me dood

Peanut zat meer dood dan levend in dr kooitje

Ik heb meteen de dierenarts gebeld, en daar konden we gelijk terecht.
We waren om 10 uur bij de dierenarts, en die heeft gelijk het eitje er weer uitgeduwd.
Die was ze dan in ieder geval kwijt.

Hoefde ze daar niet meer op te persen.
Ik heb ook even geinformeerd over zo´n hormoonspuitje, en hij zou het eens gaan op/uitzoeken.
Ze is de afgelopen dagen zo erg verzwakt dat dr borstbeen duidelijk voelbaar is

Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat ze de eitjes er niet uit krijgt, ze heeft er gewoon de kracht niet voor.
Dus ze blijft nu apart in een kooitje zitten, en ze krijgt extra vet te eten nu, dat ze in ieder geval wat aansterkt.
Ze kan kiezen uit dr zaadmengsel, pinda´s, kaas, trosgierst, eivoer, sojapoeder, insectenpaté, en tussendoor nog wat lekkers zoals een eitje, fruit en groenten.
Het is niet zo dat ze door Donut werd weggejaagd bij het eten, dat was juist meer andersom, maar ik denk dat ze de lekkere dingen juist uit het eten zocht, en dat donut dan de rest opat.
Nu Peanut apart zit kan ik goed in de gaten houden wat ze eet.
Ook hebben we voor de zekerheid James in een andere kamer gezet.
Dan wordt ze in ieder geval niet zo erg meer gestimuleerd om eitjes te leggen.
Vandaag is Peanut weer een stuk beter, ze heeft flink gebunkerd

En zit nu tevreden op mn schouder te dutten

Ik hoop dat het bij drie eitjes blijft