Auteur Topic: cor is een nageltje kwijt  (gelezen 8112 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
cor is een nageltje kwijt
« Gepost op: december 11, 2007, 16:55:34 pm »
help help help  :cry: :cry:
ik kom net eerder thuis van mn werk, cor onder het bloed, met dr teen of nageltje klem gezeten in het randje van de voerbak.
naar ik kan zien is het hele nageltje weg.

heb haar net geprobeerd in bad te doen, maar zoals bekend weigerd ze dat.
ik zit met hart in mn strot nu.

heb de kooi al schoon gemaakt en alles waar ze aan kan blijven hangen er uit gedaan, dus even simpele houten stokken.
volgens mij bloed het niet meer, want op de simpele stokken zie ik niets achterblijven.

ik vraag me nu dus een paar dingetjes af,
naar mijn idee heeft ze aardig wat bloed verloren, en is het uit zichzelf dicht gegaan, wat moet ik hier nu verder mee doen? als ze teveel bloed verloren is merk ik dat ergens aan?

ze heeft niet door de bodem bedekking gelopen oid dus ik denk niet dat er vuil in zal zitten, maar maak me er natuurlijk wel ongerust over..

ze zit nu een beetje te zitten, beetje met het spiegeltje spelen, en weer zitten, en slapen. met haar zere pootje om hoog..
aangezien ze onder het boed zit en niet wil wassen (en ik haar niet wil/durf te dwingen) moet ze zich poetsen,
dat doet ze ook wel een beetje.

ze klimt en loopt wel met het pootje, maar echt steunen er op niet.

iemand hints tips of gerust stellende woorden graag!!
zal nog een foto van het pootje posten zo

en corina: bedankt voor de EHBO!  :-*

foto:
« Laatst bewerkt op: december 11, 2007, 17:16:08 pm door 180sonic »

ede

• Gast
Re: cor is een nageltje kwijt
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2007, 17:06:13 pm »
Graag gedaan!  :-*

Arme Cor.
Hopelijk doet het geen pijn meer. Gelukkig klimt ze er gewoon mee en loopt ze er gewoon op. Dat is een goed teken.
Beterschap!

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2007, 17:07:00 pm »
Ik kan je alleen maar ontzettend veel succes wensen  console
Ik weet hier verder niks van helaas ???

Sterkte dus  :-*

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2007, 17:10:30 pm »
mijn halve trouwboek heeft vroeger parkietjes gekweekt en heeft wel een beetje ervaring met die dingen

Gewoon met rust laten zegt hij en de kans geven om te laten genezen.

Van mij krijgt Cor een hele dikke kus op zijn zere teen!!!!   (hielp bij de kinderen vroeger altijd om de pijn te laten overgaan  :))

Asura

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2007, 17:31:46 pm »
Wat zielig! :-*
Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent, maar gelukkig ziet het er meestal erger uit dan dat het is.

Ik zou haar inderdaad ook gewoon met rust laten en niet gedwongen proberen schoon te maken; dat zorgt alleen maar voor extra stress en het risico dat je de wond per ongeluk weer open maakt.

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2007, 17:40:57 pm »
Als het nu niet meer bloed, niks meer aan doen. Even schoonmaken, in voliere's gebeurt het wel vaker dat er tenen/nagels afgebeten worden.

Hij zal er niks slechter van kunnen klimmen/zitten. Gewoon rustig even aankijken.

Succes

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2007, 17:58:33 pm »
Ahh arme Corretje, dikke knuffel  console

Komt helemaal goed  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2007, 18:13:36 pm »
nou terug van de dierenwinkel,
snoepjes gehaald, en ze is al iets meer levendig als net. ze wil vol op ray zn aandacht maar dan klimt ze in de tralies en donderd ze naar benede omdat ze die nagel niet heeft om aan te hangen.
heb tegen ray gezegt doe maar negeren.

die voelt zich nog steeds zwaar schuldig omdat hij al 2h thuis was voordat ik thuis kwam, en hij niets gezien of gemerkt had.. shootme
ach ja.. heb nu het ultime moeder gevoel hoor  ;) voor mn meissie mogen zorgen..
alleen jammer dat t nu weer zo moet

ik laat vnncht een lichtje aan, zodat ze goed kan zien, want als ze nu schrikt snachts is het helemaal ellende..

ik ben benieuwd of de nagel nog terug groeit.. weet dat ze zonder nageltje het ook wel redt,
maar om te zien of ik goeie ogen heb.. ik keek namelijk echt in haar teentje dus ik denk dat ie echt helemaal weg is.
ook ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik zou kunnen herkennen of ze haar teentje gebroken heeft hiermee..

want de hele nagel er uit.. heeft ze volgens mij aardig vast moeten zitten  :cry:
en moeten sjorren om los te komen..

het nageltje zat aan het "klem" randje van de voerbak.. hopelijk heeft ze niet zo'n trauma dat ze daar niet meer durft te komen..
anders heb ik een volgend probleem.. zo hele verhalen.. moet het ff kwijt hoor..

ze zit nu te eten uit het bakje bij haar spiegeltje.. dus eten is ok.. nu drinken nog.. bij die enge bakjes :sorry:

heb bij de dierenwinkel gevraagd of ze iets dergelijks als dichtmiddel hebben. ik heb dat 1 keer gezien, toen we haar nageltjes lieten knippen daar, (was toen ook ellende btw)
maar dat hebben ze wel maar verkopen ze niet  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2007, 18:52:42 pm »
ze slaapt, kop in dr nek, zere pootje omhoog  :sorry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2007, 18:53:31 pm »
Ach arme Corretje en arme Nicole.. console 't Komt goed hoor, tis even rot, maar het is niet echt een ramp.. ;)

ede

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2007, 19:01:13 pm »
want de hele nagel er uit.. heeft ze volgens mij aardig vast moeten zitten  :cry:
en moeten sjorren om los te komen..

Daar moet je maar niet aan denken!  :(  :cry:

Gelukkig is ze weer meer levendig!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: december 11, 2007, 19:01:27 pm »
Arme Corretje.  :(

Gelukkig gaat het wel goed met haar.  :hart:

En by the way. Nicole heeft nu wel een BINGO  ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 11, 2007, 19:07:20 pm »
ocharme corretje  :cry:
ik vind het natuurlijk weer heel zielig  :( 
maar ben er zeker van dat het goed komt hoor nic  console
je voelt je natuurlijk beetje hulpeloos nu

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 11, 2007, 19:43:31 pm »
oh arme Corretje  :cry:

een nachtlampje kan zeker geen kwaad,
je kan ook wat druivensuiker door het drinkwater doen, is altijd goed om aan te sterken, en baat het niet dan schaad het ook niet  ;)

misschien om jezelf gerust te stellen toch even langs de VA dan?
maar ik denk dat het vanzelf allemaal wel goed komt hoor,
sterkte  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: december 11, 2007, 20:25:12 pm »
ja ik heb mn eigen bingo nu  :)
ik begrijp wel dat het weer goed komt, one way or the other, maar gewoon even mn verhaal kwijt kunnen en jullie reacties lezen doet me goed.
ze was net weer aan t klimmen, omdat ze zat te roepen. dus qua gedrag gaat ze weer een stapje beter als rond 5h,
gelukkig  :hot:

ze kan alleen niet alles poetsen.. ze heeft waarschijnlijk met bloedend pootje meerdere malen aan haar oor, of de plaats waar die zit, gekrabbeld,
hierdoor heeft ze een rode vlek op haar wang, waar ze dus niet bij kan. ik denk dat ik donderdag of vrijdag dus maar een verplichte douche doe om dat weg te krijgen.
ik vind morgen nog te vroeg, en dan heeft t ook nog tijd om te helen.

door dat gekrabbel aan haar hoofdje met zere poot terwijl het nog bloedde komt er bij mij boven dat vogels dus niet precies nadenken bij wat ze doen.
1 omdat ze zichzelf dan ondersmeren (zouden wij niet doen)
2 omdat dat het zere pootje is  :CENS

ik heb voorlopig geen nieuw bloed gezien, ondanks dat ze geklommen heeft en al 4 keer gevallen is  :hot:
dus ik ga er een beetje van uit dat het goed dicht is.. maar hou het wel in de gaten. mocht ik het niet vertrouwen dan ga ik ZEKER!

het pootje zelf is ook nog vies, maar ik zie geen opvallende verdikking of iets, dus denk dat de schrik erger is als de gebeurtenis..
door dat te denken slaap ik vnncht beter denk ik  :-[

thanks voor alle lieve berichtjes!!  :-*
ik heb ze cor toe gefluisterd  :hart: