Auteur Topic: verandering in hun gedrag  (gelezen 1270 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
verandering in hun gedrag
« Gepost op: december 13, 2007, 13:59:45 pm »
arthur en flip hebben een hele gedragsverandering ondergaan, niet dat we het er moeilijk mee hebben( een klein beetje wel) ,maar ................. het is wel heel anders nu

flipke was de bonvivant en zat steeds te spelen, turnen en gek te doen op zijn speeltuin boven tegen het plafond ,daarentegen zat tuur steeds stillekes voor zich uit te kijken (alleen op de speeltuin van de camping is hij actiever)
nu zijn de rollen echt omgedraaid, we laten momenteel tuur zijn vleugels uitgroeien zodat we ze deftig kunnen wieken, en nu dus heeft tuur veel meer balans en zekerheid en zelfvertrouwen als eerder, hij klimt op de ketting  :o  gelijk een volleerde , hangt ondersteboven en zit te turnen   ::) , net wat flip eerder deed
wij vinden dit natuurlijk geweldig , dat tuur nu ook papegaai kan zijn ipv postuurke , alleen vinden we het moeilijk dat flipke zijn wereld ,alleen nog onder de tafel is  :(
tuur heeft hem uit de speeltuin verjaagd , heel zelden zitten ze nog eens samen boven,
flipke zit op de stoel onder de tafel , te spelen, te praten en zelfs hele conversaties met tuur te doen ,dus niet dat hij ongelukkig is ofzo

zou dit ook weer veranderen  ???

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: verandering in hun gedrag
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2007, 14:35:43 pm »
ik denk persoonlijk van wel. komt wel weer goed hoor als flip gewend is..

ik denk dat het precies is zoals je eigenlijk zelf al beschrijft:
tuur krijgt meer vleugels dus turnen en gek doen enzo.. dat is voor flip ook nieuw dat tuur dat doet.. das wel even wennen voor hem natuurlijk :)
en daar komt ook nog bij dat als je alleen bij tuur zn vleugels laat groeien dat hij dan meer kan als flip.. misschien is dat wat flip ook een beetje beduust maakt..

ook was flip dus altijd de zotte in huis, en nu gaat dat postuurke ineens bewegen en enthausiast doen :o

denk dat als tuur "deftig" gewiekt is dat alles zal bedaren en ze dus samen lekker gek doen!

(en dan is er ook nog een roze monster dat net zo zot kan doen als flip.. denk dat hij tijdelijk van zijn zotte troon is verjaagd.. komt wel goed :-* )

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2007, 16:12:40 pm »
Hou Flip wel even goed in de gaten als die verandering snel is gegaan. Gedragsveranderingen zijn altijd iets om in de gaten te houden.

Ik denk ook dat als tuur iets rustiger word door het wieken, dat flip weer meer aandacht wil of speelser wordt! Ik durf niet te beweren dat het er echt mee te maken heeft maar flip is ietsjes jonger dan Coco he? Misschien dat flip volwassen aan het worden is. Coco is ook rustiger dan toen hij klein was.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: december 13, 2007, 18:53:06 pm »
flipke is van oktober 2 geworden

het is niet dat flipke geen aandacht meer wil hé, hij vraagt ze dan wel van op of onder de tafel ,maar alleen ja als tuur zo gek doet is hij helemaal van zijn melk  ::)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 13, 2007, 19:01:04 pm »
Hij zal denken : zie die vogel eens onnozel doen!!!!
Moest hij zichzelf een tijdje geleden bezig gezien hebben  ;D

Ik ben benieuwd om ze nog eens terug te zien die duvelkes van u!!!!!

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 13, 2007, 20:44:32 pm »
flipke is van oktober 2 geworden
Ok dat is nog wel jong om al volwassen te worden. Dacht dat tie ouder was. Sorry.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: december 13, 2007, 22:35:43 pm »
Ik ben benieuwd om ze nog eens terug te zien die duvelkes van u!!!!!

agenda naast agenda  ;) je weet het zijn hé

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 13, 2007, 22:42:10 pm »
Ok dat is nog wel jong om al volwassen te worden. Dacht dat tie ouder was. Sorry.

geen sorry nodig corina, men kan echt niet alles onthouden hé

kben benieuwd hoe het gaat aflopen

hun gedrag s'avonds is ook heel anders als eerder, nu bruno ander werk heeft zitten ze meer uren in hun kooi als vroeger en ik heb de indruk dat ze s'avonds niet zijn moegespeeld,
op de zetel--normaal kroelmomentjes -- zijn het nu 2 ,nee 3 drukke gaaien, spelen en rollen ,ongelooflijk druk (tegen eerder)

nuja tzal wel weer wennen  ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 18, 2007, 21:19:33 pm »
het zijn net mensen hè viv  ;)
wij hebben ook zo van die momenten dat we wat rustiger zijn dan anders
maar ik hoop dat hij toch weer hetzelfde clowntje wordt van voorheen  :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 20, 2007, 01:14:32 am »
joh! dat is idd een hele verandering..  ik denk ook wel dat het weer zal over waaien als hij grondig gewiekt is.. dan zijn ze weer een beetje gelijk ;) mischien dat je een soort apparte plaatsen kan maken voor ze... waar flip kan zitten zonder gestoord te worden door tuur? haha dan zien jullie je vogel ook weer eens  ;D ik vind het trouwens wel humor zo'n pratende gaai onder de tafel  ;D
Ik hoop dat die 2 er snel uitkomen met elkaar.. is wel zo leuk als alle gaaien samen kunnen spelen ;)