Auteur Topic: vervelend begin van de zondag  (gelezen 8680 keer)

Asura

• Gast
Re: vervelend begin van de zondag
« Reactie #15 Gepost op: december 17, 2007, 09:45:03 am »
Verschrikkelijk! :(

Je zou wat ontlasting naar de dierenarts kunnen brengen voor onderzoek. Bij mijn dierenarts is dat 14 euro (vind ik qua prijs nog best meevallen, vooral als je er misschien andere vogels nog mee kunt redden)

Notjes

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2007, 10:20:04 am »
 :cry: das merde zeg,ik hoop dat je gauw weet hoe het komt.
En we duimen voor je dat het geen ziekte is

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #17 Gepost op: december 18, 2007, 19:01:47 pm »
en het gaat gewoon door :angry: bye2
vandaag de eerste grasparkiet en de volgende swift (kweekman met dit jaar 3 jonge)
ik heb contact gehad met dhr H.Zenhorst bij hem had ik de jonge swift pop gekocht + een man (die leeft gelukkig nog)
hij zei tegen mij dat ik in ieder geval de swiften appart zetten moest zodat ik hun ontlasting zou kunnen controleren.
ook hij durfde niet te zeggen wat het was. ondertussen was ik dus al bezig met de kooien te pakken klaar te maken en toen ging de telefoon
hij zei dat er vanavond een vergadering was van "Ons genoegen" waarbij 'dr. hedwig' (ik weet niet of ik de naam goed spel maargoed)aanwezig zou zijn.
tevens zei hij (misschien voor de gevoelige onder ons misselijkmakend) dat ik die swift man zou moeten openmaken om te kijken of er geen worm aanwezig was.
met moeite heb ik dit dan toch gedaan en dit was niet het geval. des niet te min ga ik de vogels toch een wormkuur geven. Je weet maar nooit

ik ben nu dus naar die vergadering om het een en ander te vragen

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 18, 2007, 19:03:39 pm »
Ahh bah. Wel goed dat je hebt gekeken. Dapper!  :o

Ik ben benieuwd wat Hedwig zegt!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: december 18, 2007, 19:35:17 pm »
Getver... :( Knap van je..  ;) Hedwig zal ook wel niets met zekerheid kunnen zeggen denk ik!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2007, 19:37:29 pm »
sjonge wat een ellende zeg, maar laat je nog autopsie doen?

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2007, 23:33:58 pm »
ik ben nu pas weer terug en het was me het avondje wel zeg.
wat kan ze trouwens kletsen :).
in eerste instantie had ik de vogels of enkele vogels niet meegenomen.
toen wij daar aankwamen was er nog niemand en toen eenmaal dhr H.Zenhorst aanwezig was zei hij dat ik ze had moeten meenemen.
ik had hier natuurlijk aan moeten denken. mijn vader is toen direct terug naar huis gegaan en heeft er enkele opgehaald.

eenmaal toen hedwig er was begon de vragenroep. mijn vader was nog niet binnen dus ik begon nog niet direct.
toen hij eenmaal binnen was heb ik dan ook direct het voorval voorgeschoteld en de vogels laten zien.
de al opengemaakte vogel pakte ze uit het zakje en ging direct op onderzoek uit. hierbij keek zij direct of het ging om de papegaaienziekte of niet.
dit bleek gelullig niet het geval. het viel haar wel direct op dat de 2de maag groter was dan zou moeten zijn. hieruit haalde zij dat het vermoedelijk zou gaan om de megabacterie. deze bacterie zou niet te verkomen zijn, is besmettelijk voor andere vogels, kan dodelijk zijn en is te genezen. wat het aller belangrijkste is.
ze zou de 3 vogels meenemen en hier verder naar kijken. vervolgens zou ik morgen de uitslag krijgen dus ben erg benieuwd

al met al een hele informatieve avond en ben toch maar wat blij dat ik H.Zenhorst heb gebeld en hij mij wees op deze vergadering vanavond

ede

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 19, 2007, 06:56:50 am »
Ok  :thumsup:
Maar goed dat je gegaan bent. Wat grappig dat ze direct ter plekke naar de vogels ging kijken! Zegt wel wat over haar!

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #23 Gepost op: december 19, 2007, 07:49:53 am »
Dit zegt idd wel wat over haar.
Ze had er ook totaal geen bezwaar tegen om het aan jan en alleman te laten zien.
Ze heeft zelfs uitleg gegeven waarnaar ze keek om dingen uit te sluiten en dit heeft ze dan direct laten zien.
Globaal heeft ze dan ook direct alle organen even na gekeken op afweikingen en dergelijke. Hierbij stuite ze dus al snel op die 2de maag die groter was.

Ben benieuwd wat er uit komt en als ik het weet word het direct hier gepost zodat ik het onthouden kan :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: december 19, 2007, 09:11:24 am »
Tsjonge, wat goed van Hedwig. Interessante avond voor iedereen die er was ook.. Ik ben heel benieuwd. Ik vind het zó sneu voor je van je vogels!! console

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #25 Gepost op: december 19, 2007, 17:58:41 pm »
Ik heb tot op heden nog niets vernomen van hedwig.
Misschien dat er nog iets komt vanavond maar verwacht het eerlijk gezegt niet.
Morgen dan nog maar even afwachten en anders bel ik haar aan het eind van de middag.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 19, 2007, 19:47:07 pm »
spannend hoor, ik ben erg benieuwd.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #27 Gepost op: december 20, 2007, 21:32:48 pm »
tot op heden nog niets gehoord.
ik heb haar wel gebeld maar kreeg de voicemail
ik heb ingesproken dus wacht nog even af.
als het goed is dan werkt ze morgen avond tot 8 uur dus bel ik dan nog eens mocht ik niets hebben vernomen van haar.

ook als het een beetje tegen zit denk ik dat er van het weekend weer slachtoffers zullen vallen.

ede

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 20, 2007, 22:11:53 pm »
Balen dat ze het nu een beetje laat afweten!  :CENS

Hopelijk krijg je gauw antwoord!

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #29 Gepost op: december 21, 2007, 16:23:27 pm »
Het einde is nog lang niet in zicht :angry:
Zoals ik gisteren al tegen mijn moeder zei zullen er nog meer gaan.
Er zat een swiftparkiet appart, veel slapen en eten en ik zei gisteren avond nog die is er voor het weekend niet meer.
En zo heb ik toch weer gelijk. De swiftparkiet waar ik het overhad is er ok al niet meer.