@ cosch: uiteraard hebben we ook naar andere factoren gekeken
maar bij ons thuis zijn we met z`n tweeen en een hond en een kat en uiteraard nog een papagaai
pipo mag mijn vrouw niet zo maar dat is al vanaf zij 14 weken is dus daar zit geen probleem
verder hebben we al geprobeerd andere kooi, andere plaats , veel samen in een kooi , extra naar buiten ,meer op de tafelstandaard etc.
dus ik denk niet dat dat het probleem is.
wel zat pipo toen we hem kochten van de kweker wat slordiger in de veren als zijn broer/zus maar we hadden goede hoop dat dat na de eerste rui goed zou komen , dus misschien zit het daar in

nieuw speelgoed

wat pipo betreft liever niet gaat dan in een hoekje zitten wachten tot het weg gaat

maar pipo is in zijn geheel een beetje een( mismaakt)vogeltje, kwam bij ons met nestpootjes (zijn buik hing op de stok) niet zo mooi in de veren en kon en kan nog steeds moeilijk op 1 poot zitten en is slecht in evenwicht bewaren , terwijl jacco daar een kei in is.
begrijp ons niet verkeerd we zouden haar voor geen goud willen missen

maar zij heeft gewoon een slechte start gehad
verder is het een heel aanhankelijke vogel (voor mij altans) kan ontzettend goed met jacco opschieten en praat als de beste.
we moeten alleen nog uit zien te vinden waarom na 3 weken ze haar veren gaat slopen
toch bedankt voor het meedenken, alle input is welkom ( een ander denkt soms aan andere dingen waar je zelf niet opkomt)