Auteur Topic: gestolen kaketoe  (gelezen 3402 keer)

Dorian

• Gast
Re: gestolen kaketoe
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2007, 10:01:20 am »
Waarbij we er dan maar vanuit gaan dat dit dier meegenomen is om hem een beter leven te geven?
Zou ik niet zo zeker van zijn eerlijk gezegd.

Wil je dit dier een beter leven geven:
Dan bel je aan en leg je die mensen uit dat dat zo echt niet kan. En wat er wel kan.
Willen ze niet luisteren kun je nog dreigen om die dierenbescherming te bellen.

Maar een dier dan al 35 jaar op dezelfde plek leeft, hoe slecht de omstandigheden ook zijn, zomaar daar weghalen...
Dat kan, zeker in het geval van een kaketoe, makkelijk leiden tot ongelukkig en stress gedrag.

En ik ben het ermee eens, de omstandigheden waarin deze kaketoe leefde zijn zeer schrijnend.

ede

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 26, 2007, 10:05:02 am »
We weten inderdaad niet waarom hij mee genomen was.  :(

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #17 Gepost op: december 26, 2007, 11:16:58 am »
:angry: Vorige week vroor het zeker 5 tot 7 graden. :angry: .en dat arme dier dat zijn kont niet kon keren. zat waarschijnlijk verstijfd van kou in dat kooitje.., zal hopelijk het medelijden van iemand hebben opgewekt.

Niet dat ik de omstandigheden wil goed praten waar hij in leefde.....maar zal het in al die 35 jaar niet nog steviger gevroren hebben.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #18 Gepost op: december 26, 2007, 11:57:48 am »
Uiteraard is iemands dier uit de tuin stelen slecht, maar als ik het fimpje van de uitzending nog eens bekijk wordt het mij in ieder geval steeds duidelijker.
http://www.hartvannederland.nl/item/3900/Geen_enkel_spoor_van_kakatoe_Coby

Hij scheen ook al 35 jaar in dat omgekeerde tralie-emmertje te bivakkeren in de tuin tot s'avonds laat blijkt..want ze kwamen er pas achter dat hij weg was toen het donker was...gezocht met autolichten e.d.

:angry: Vorige week vroor het zeker 5 tot 7 graden. :angry: .en dat arme dier dat zijn kont niet kon keren. zat waarschijnlijk verstijfd van kou in dat kooitje.., zal hopelijk het medelijden van iemand hebben opgewekt.

Daarbij vond ik het verdriet van deze mensen reuze meevallen gezien de nonchalance die ze ten toon spreiden.
De kaketoe werd toch als een stuk van de inventaris gezien en ze hadden in die 35 jaar waarschijnlijk nooit de moeite genomen zich in huisvesting en voeding te verdiepen. (Domme sukkels die graag met hun gezicht op de televisie willen)

En dat terwijl kaketoes juist van die grappige vogels zijn. :thumsup:.Laten we met z'n allen hopen dat ie het beter krijgt!!

Stelen is nooit goed te praten maar toen ik de uitzending zag .....  :angry: hij hoorde bij het interieur zij de vrouw  :angry:
Hij zal niet ongelukkig zijn geweest misschien, op zijn manier dan, maar waarschijnlijk zal hij het nu zeker niet slechter hebben.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #19 Gepost op: december 26, 2007, 12:57:37 pm »
Heeft dat diertje in die 35 jaar heel erg geluk gehad dat zn pootjes niet zijn vastgevroren aan de stok ...

Als ik dit zo zie en lees .. wie weet hoe vaak sommige mensen al hebben gezegd hoe het "wel " moet met de vogel .
Dat zijn dingen die er nooit bij verteld worden ..
Als ik die mensen zo bekijk  krijg ik het idee dat t types zijn van .. waar bemoei jij je mee ? hij doet het toch al 35 jaar goed zo ?

Ik hoop dan toch dat t diertje is weggehaald door een liefhebber die het echt wilde "redden" , na veel nutteloze pogingen om het anders te maken .

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 26, 2007, 15:36:04 pm »
Wil je dit dier een beter leven geven:
Dan bel je aan en leg je die mensen uit dat dat zo echt niet kan. En wat er wel kan.
Willen ze niet luisteren kun je nog dreigen om die dierenbescherming te bellen.

als je het dit soort mensen ziet geloof ik niet dat deze methode werkt, netjes aanbellen enz.
ik heb het gevoel dat deze kaketoe puur gestolen is om hem uit deze belachelijke leefsituatie te halen.
voor deze mensen is de kaketoe puur een meubelstuk en geen familielid.  :cry:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 27, 2007, 01:09:00 am »
ik denk dat de kaketoe zich niet plukte omdat de veren die hij had het enige is wat hem in leven kon houden in dit soort omstandigheden (kou/warmte/regen) :(

Maar stelen is en blijft gewoon iets wat pijnlijkis, en wat absoluut niet goed te praten is!!  :(

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #22 Gepost op: december 27, 2007, 10:19:26 am »
Maar stelen is en blijft gewoon iets wat pijnlijkis, en wat absoluut niet goed te praten is!!  :(

helemaal mee eens :angry:

Dorian

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 27, 2007, 10:49:40 am »
Ik heb ook nog een keer gekeken.
Dat wat als kooi door moet gaan staat los op de ton.
En bij een kroeg.
Er wordt nu vanuit gegaan dat dat diertje gejat is, maar ms is dat kooiding wel gewoon omgestoten en zwerft het arme diertje nu gewoon in zijn uppie buiten.

Ik blijf verder bij alles wat ik al zei.
Dit dier had echt niet meer geleefd als hij echt zo ongelukkig was geweest. De omstandigheden zijn in mijn ogen bagger. Maar of dat in zijn ogen ook zo was...
En het kan zeker beter, moet zeker anders... Maar hem meenemen is gewoonweg niet netjes en ms ook echt niet een betere oplossing.

Hopen maar dan dat hij dan inderdaad is meegenomen door een liefhebber en niet rondzwerft in zijn eentje of de illegale handel in is gegaan... Die laatste twee opties lijken me nameljk ook wel erg voor de hand liggend...

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #24 Gepost op: december 27, 2007, 10:56:37 am »
ik ben van mening,
als ik enkel 25 jaar een sneetje brood krijg met jam en een klein kamertje
en ook niets anders ken als dat, ben ik dan ongelukkig?
denk het niet, maar gelukkig toch ook niet hoor.
ben dan gewoon aan de situatie

giggles

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 27, 2007, 12:34:04 pm »
Goed gezegd Leon. Ben het hier helemaal mee eens.

bokito

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 27, 2007, 15:52:35 pm »
Hierbij nog wat van hetzelfde nieuws over deze zaak

http://www.youtube.com/watch?v=5zHM-gAC6Sc&feature=PlayList&p=82762389B59B1A86&index=3

Misschien en hopelijk toch iemand die deze situatie niet langer kon aanzien, zoon zorgde helemaal niet voor Coby lijkt mj, liet hem gewoon buitenstaan terwijl, hij weg en cafee dicht was.  Aangezien de kerstboom ook omlag moet toch ook een uiting van woede/irritatie zijn?
Misschien en zeer hopelijk niet, ronddolende Oost-Europeanen die nogal eens in de grensstreken toeslaan en alles van hun gading roven.
Verkeren vaak in beschonken toestand en in combi met cafeebezoek (wat gesloten was)zou hun irritatie en geldlust wel eens opgewekt kunnen hebben..daarbij spreken ze vaak geen woord Ned. en kijken ook geen Ned tv.

ik denk dat de kaketoe zich niet plukte omdat de veren die hij had het enige is wat hem in leven kon houden in dit soort omstandigheden (kou/warmte/regen) :(

Goed gedacht Jeffrey, frisse lucht en veel naar buiten, (als de temp het toelaat), of naar buiten laten kijken (op groen) is zowiezo erg goed voor vogels(verminderd stress)  Deze vogel verkeerde daardoor wellicht toch wel in goede gezondheid.

Maar geestelijk helaas... zoals Leon het zo mooi weet te beschrijven.

mijn tante heeft nog 15jr veel plezier gehad met een Grijze (op legale wijze verkregen), die daarvoor 30jr constant onder een zwarte doek had gezeten bij twee oude mensen.

Laten we vandaag allemaal maar denken/hopen of een kaarsje branden voor het welzijn van deze arme Coby