ik merk dat cor net als ik gevoelig is voor stof,
zodra de tijd komt dat de verwarming weer aan moet, dus lang uitgestaan heeft door de zomer, zijn we samen flink aan de nies.
ik ga dan ook direct goed luchten ed vaker stofzuigen om het stof wat de kachel in de lucht brengt zsm weg te krijgen.
stofjes in de lucht kunnen een oorzaak zijn

ook met het opbouwen van mijn hele kerstdinges heb ik genoeg stof gezien! dus het kan ook"kerst-stof" zijn

wat ook een oorzaak kan zijn is als je zand op de bodem van de kooi hebt liggen,
dit had ik eerst ook en cor bleef bezig met niesen, en ik ook, ik geef dan de pollen of mn slechte weerstand de schuld, maar voor cor gaat dit niet op.
op aanraden van iemand hier ben ik toen over gegaan op de houtsnippers

een stuk minder stoffig!!
en cor niets sinds dien veeeel minder, ik ook

dus de bodem bedekker kan het ook zijn.
als een parkietje niest is dat om een reden, er zit iets te kriebelen daar, dus er wordt snot aangemaakt om dat kriebelen tegen te gaan,
en geniest om dat snot weer kwijt te raken. de combinatie niesen en spetters voelen is dus logisch,
maar des-al-niet-te-min als we niet weten waar het van komt toch even opletten

dus ga even thuis na, is het stoffig? op de plekken waar ze vaak zitten? of in de lucht van de kamer?
heb je een niet stoffige bodem bedekker?
als je nu allemaal op nee uit komt zou ik zeker een bezoekje brengen aan de VA!
mocht je nu op een ja uit komen ergens, probeer daar eerst iets aan te doen om te zien of het nut heeft,
dat merk je binnen een paar dagen, zo niet, toch weer naar de VA!
groetjes nic en cor