Auteur Topic: Kaya is weer beter!!!!!!!  (gelezen 21677 keer)

cosch

• Gast
Re: Kaya is opgenomen!
« Reactie #150 Gepost op: januari 07, 2008, 21:05:20 pm »
Zou kunnen dat hij even een negatieve associatie heeft met de pellets.  :CENS

Ik twijfel niet aan de Harrisons

Ikke wel even maar als ik dan ga beredeneren dat Coco ze gewoon eet en niet ziek is dan moet dat gewoon goed zijn. Het komt uit dezelfde bak!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #151 Gepost op: januari 07, 2008, 21:12:29 pm »
Die tweijfel heb ik ook nog steeds van de pellets toen met Jack maar in het geval bij jou is het anders idd  ;)

Als Kaya weer is aangesterkt kan je weer meer druk zetten op het eten van de pellets, dat komt vast weer helemaal goed.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #152 Gepost op: januari 08, 2008, 00:27:12 am »
kan het niet zijn dat er een pelletje klem gezeten heeft? of zeg ik nu iets stoms?
dat hij daarom zo moest overgeven, omdat het er uit moest.. of dat het een beetje verwond is van binnen, door een scherp randje van een pellet ofzo?

aangezien coco ze ook eet zal het niets met de kwaliteit van de pellet te maken hebben..
dus misschien met het feit dat het een pellet is..
weken en dan aan hem geven een idee??

Jeffrey

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: januari 08, 2008, 00:39:48 am »
ik denk ook dat het tijd nodig heeft ;) ik heb ook juvenile hand-feeding formula, dit geef ik puck nog regelmatig om aan te komen en aan te sterken :thumsup: werkt erg goed en is nog gezond ook :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: januari 08, 2008, 07:31:28 am »
kan het niet zijn dat er een pelletje klem gezeten heeft? of zeg ik nu iets stoms?
Wij zaten ook al te bedenken wat het dan was geweest. maar dat verklaart niet dat hij een paar dagen slecht tit nauwelijks at. Als hij dus al een paar dagen iets klem had gehad zou hij wel die braakneigingen gehad hebben. Dus dat lijkt me dan niet het geval geweest! Zaten ook al te denken dat hij misschien iets van een plant heeft gegeten. Maar dan zou die plant mee naar buiten zijn gekomen of dan zou het overgeven veel erger zijn geweest!  ???

Met andere woorden: ik weet het niet.

Maar Kaya is op zich wel een 'profiteur'. Positief hoor. Dus het kan heel goed zijn dat hij de voorkeur geeft aan de zaadjes en niet honger genoeg over heeft voor pellets. Maar ja als hij maar eet!

miekje

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: januari 08, 2008, 10:17:40 am »
Maar ja als hij maar eet!

Precies!
Gewoon alles geven wat ie lekker vind  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: januari 08, 2008, 13:06:57 pm »
toch lijkt het me frustrerend om niet te weten wat het was, maar je zal je erbij neer moeten leggen dan.
gelukkig gaat het de goede kant uit, en dat is het belangrijkste  :thumsup:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: januari 08, 2008, 13:56:36 pm »
ja een antwoord op de waardoor vraag zou wel fijn zijn idd! maar gelukkig gaat het weer goed met hem, en wat je zegt; als hij maar eet  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #158 Gepost op: januari 08, 2008, 15:10:45 pm »
Het is idd frustrerend dat je niet weet wat het was. Immers, als je dat wist, dan had je misschien ook de mogelijkheid om het in de toekomst te kunnen voorkomen of om erger te voorkomen omdat je adequater kan handelen als je weet wat het is. Maar helaas.
Gelukkig eet hij nu weer wel.
Misschien een raar idee, maar als een gaai zo'n weerstand heeft tegen pellets, kan je hem dan niet beter een voorlopige tijd of misschien wel langer, gewoon aan ander voer houden. Er is zoveel meer, uitgebalanceerde zaadmix, krachtvoeren, natuurvoeding. Op die amerikaanse sites staan hele recepten ed. Is dat dan voor een gaai met zo'n weerstand niet beter?

cosch

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: januari 08, 2008, 15:15:43 pm »
Nou die weerstand is dus echt van de laatste dagen. Kaya was namelijk heel snel over op de Harrisons en heeft ze altijd goed gegeten. Alleen nu lijkt hij de voorkeur te geven aan zaadjes. Die ik trouwens ook meer aanbied omdat hij aan moet komen.

Vanochtend woog hij hetzelfde als gisteravond.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: januari 08, 2008, 15:50:01 pm »
mischien dat Kaya zich er fitter door voeld op het moment, of uitprobeerd waar hij het lekkers door in zijn vel gaat zitten.. en daarom meer zaadjes eet?  ???  wel super dat hij op gewicht blijft :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: januari 08, 2008, 20:08:18 pm »
eet hij nu ook meer walnoten?

cosch

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: januari 08, 2008, 20:10:01 pm »
Ja hij krijgt er 2. Ik denk dat ik zometeen nog maar een geef.  :CENS
Want hij heeft de harrisons weer niet aangeraakt!  ??? Ik snap het niet!
Het ellendige is dat ik niet Kaya wat kan geven zonder die andere 2 wat te geven. Die zitten er met hun neus op!  ::)  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: januari 08, 2008, 20:14:05 pm »
of apart in een andere kamer of in de keuken als je die apart hebt  :CENS

lekker stiekum  :)

cosch

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: januari 08, 2008, 20:17:40 pm »
Hij hoeft geen walnoot.  ::)
Het is dat hij vandaag weer iets aangekomen is....
Pff dit is niks voor mij!  :)

Ik ga em zijn antibioticum maar weer geven!