Auteur Topic: Gizmo werd gedouched  (gelezen 4025 keer)

kyra/destiny

• Gast
Gizmo werd gedouched
« Gepost op: januari 03, 2008, 14:39:37 pm »
Ondanks zijn watervrees heb ik Gizmo vandaag  toch mee onder de douche genomen!

Leuk vond hij het niet, hij wou absoluut vluchten voor het water door op mijn schouder te kruipen, maar daardoor kwam hij pas goed onder de douche terrecht!
Na een bezoekje bij Vivke werd ik er nog maar eens op gewezen dat ik hem absoluut moest douchen wat bij deze dus gebeurd is.
Nu zit hij te mokken op zijn staander, het is echt geen gezicht zo een kletsnatte gaai  ;D
Ik heb er fotos van genomen en zal die straks als ik iets meer tijd heb posten  :)

Ik ben benieuwd of zijn pluimen er nu wel "gekamd" gaan uitzien zoals Vivke zei (als hij eenmaal droog is, dat zal nog wel even duren)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Gizmo werd gedouched
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2008, 15:11:40 pm »
 ;D de viezerik!  ::)
hij zal zich moeten poetsen nu  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2008, 15:18:23 pm »
 :thumsup: wat goed, ik ben benieuwd naar de foto's  :)

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2008, 15:19:10 pm »
Wat goed!  :thumsup:
Ja douchen is belangrijk. En ook al vinden ze er niks aan, het is beter voor hemzelf en voor jullie gezondheid en jullie apparaten!  :)

En hij word er ook heel mooi van!

Als hijer wat meer aan gewend is dan gaat hij er misschien wel van genieten.!  :thumsup:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2008, 16:42:59 pm »
haha een kletsnatte gaai ziet er idd niet uit  ;D wel goed dat je hem er nu ook hebt mee genomen  :thumsup: ze wennen er vanzelf aan en dan gaan ze ervan genieten... uiteindelijk  ;D

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2008, 18:42:17 pm »
Wat goed :thumsup:

Tuvix vind het douchen ook nog niks. Als hij eenmaal doorheeft dat hij er nie tmeer onderuit kan....dan laat hij het gewoon overzich heen komen. Het sproeien op zn kooi wil nog steeds niet goed. Hij vlucht (lees: springt) gewoon van de kooi af.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2008, 18:45:02 pm »
leuk joh! ben ook erg benieuwd naar de fotos  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2008, 21:59:03 pm »
Probeer ook is andere dingen. Met de plantenspuit bijvoorbeeld, of een echt zomers buitje.

Balou loopt er ook niet snel voor warm, maar ik maak hem altijd helemaal gek als ik met hem aan het douchen ben.
En op het laatst rent die dan op zijn stokkie heen en weer om mij kusjes te geven.

Verschillende dingen proberen en probeer hem enthousiast te maken. Zo heb ik Balou er ook aan laten wennen.
Ilona schaamt zich altijd dood als ik sta te douchen met Balou, want volgens haar kan de hele buurt dan meegenieten, maar dat interesseert me niks. Als Balou en ik maar schik hebben  :hot:

Ow ja, probeer ook verschillende tijden. Balou vind het douchen alleen leuk als het overdag is. 's avonds lukt het me ook niet om hem enthousiast te krijgen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2008, 22:05:33 pm »
savonds lukt het me ook niet om hem enthousiast te krijgen.
ik zou savonds mijn gaai niet douchen, dan drogen ze niet voor het slapen.

Poekie is ook niet echt gek op douchen, maar toch met de straal spelen als ik die tot zijn buikje houd vind hij wel leuk  :thumsup:

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2008, 22:07:00 pm »
plantenspuit en een zomers buitje hadden we al uitvoerig geprobeerd maar resultaat was alleen grote paniek!

Nu onder de douche viel het nog mee omdat hij niet echt weg kon komen en dan maar zelf "veilig" op mijn schouder wou zitten (helemaal onder de douche dus)  :)

Mijn jongste vermoed dat hij nu niet zozeer geschrokken is van het water maar een trauma heeft opgelopen van mij naakt te zien  :)  :angry: (van je kinderen moet je het hebben)

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2008, 22:18:24 pm »
plantenspuit en een zomers buitje hadden we al uitvoerig geprobeerd maar resultaat was alleen grote paniek!

Nu onder de douche viel het nog mee omdat hij niet echt weg kon komen en dan maar zelf "veilig" op mijn schouder wou zitten (helemaal onder de douche dus)  :)

Mijn jongste vermoed dat hij nu niet zozeer geschrokken is van het water maar een trauma heeft opgelopen van mij naakt te zien  :)  :angry: (van je kinderen moet je het hebben)

cheesy2 cheesy2
hij had je nog niet zonder pluimen gezien de stakker  :)

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2008, 22:20:33 pm »
ik zou savonds mijn gaai niet douchen, dan drogen ze niet voor het slapen.

Wel als je ze föhnt... Dat vinden ze hier nog leuker als het douchen zelf.

Plantenspuit onder de douche misschien? Ik meen dat Dorian de roseetjes zo ook nog wel is blij kan maken tijdens het douchen....
Gewoon creatief wezen en heeeeeeel enthousiast. Hier werkt dat als een tierelier in ieder geval.
Niet gelijk na de eerste keer opgeven.

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2008, 22:23:36 pm »
van opgeven is geen sprake hoor, nu ik een manier heb gevonden zal hij het geweten hebben  ;D

De foto's laten nog even op zich wachten want de camera is plat (voor de Nederlanders onder ons : de batterij is leeg  :))

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2008, 22:24:44 pm »
Wel als je ze föhnt... Dat vinden ze hier nog leuker als het douchen zelf.

ik heb gelezen dat in een föhn ook teflon zit.....
is mij sterk afgeraden.

ede

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2008, 22:31:37 pm »
Ja ze kunnen inderdaad heel goed zelf opdrogen!  :)