Auteur Topic: Dagboek van Chico, Sammy en Luna  (gelezen 5710 keer)

chantal

• Gast
Dagboek van Chico, Sammy en Luna
« Gepost op: januari 06, 2008, 20:50:58 pm »
Ook ik ga maar eens een dagboek bijhouden van onze vogels. Ik ben niet echt goed in verhaaltjes schrijven maar dan komen er in ieder geval veel foto's te staan.

Hier dan eindelijk de foto's van Luna  :yahoo:

Luna ligt als wij thuis zijn lekker op de bank. Ze slaapt nog heel veel dus er zijn veel slaap foto's.

Hier de eerste kennis making met Chico. Een baby ara slaat met zijn vleugel als hij geluid maakt dat vond Chico niet zo leuk  :)

Voor het eerst in aanraking met stof dat is wel heel interessant

Hier in slaap gevallen

Gek doen

Lekker tussenin in bed slapen

Weer in een andere stand slapen op de bank

Even spelen met een speeltje

En weer slapen  :)

Lekker op de zij liggen is ook wel erg leuk.

Wat is dat voor gek ding

MMMMMmmmm wel lekker

Onze eigen pelikaantje

Samen met Gina liggen

Nou dat waren ze voor vandaag  :)

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 20:55:57 pm door chantal »

chantal

• Gast
Re: Dagboek van Chico, Sammy en Luna
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2008, 13:10:04 pm »
Zo hier zijn we weer.... Met Luna gaat het goed. Ze eet nu al 1 keer per dag minder pap dus ik hoef s'avonds niet meer op te blijven om ons kind te voeden  :) Ook eet Luna al aardig wat pellets dus dat is al een heel goed teken.  :yahoo: Hierbij weer wat foto's voor degene die geintresseerd zijn  ;)

Ik wil omhoog

Zijn hard aan het oefenen om Luna een beetje stevig op zijn pootjes te laten staan

Lekker liggen in zijn eigen bak

Net gegeten

Dik buikje  :)

Slapen op de bank

Luna op de rug

Voor het eerst op een stok  :hot:

Zo dat waren de foto's. Vandaag of morgen plaats ik nog even wat foto's en filmpjes. Ook van de andere 2 lieverds. En natuurlijk met het stem geluid van Luna want dat begint nu af en toe wel effe te komen.

chantal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2008, 07:23:13 am »
Hier heb ik een paar filmpjes van Luna :

Luna krijgt eten

Ik wil slapen na het eten

Aan het fladderen

En het stemgeluid  :)

chantal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2008, 14:14:39 pm »
Hier 2 filmpjes en 3 foto's van CHico en Sammy. Sammy kroelt Chico altijd op zijn koppie en die gaat er vaak ook helemaal voor zitten.

Hier een filmpje van het kroelen

Ik vraag me af of dit een goed teken is dat ze dit doen, want soms denk ik dat ze elkaar helemaal niks vinden maar zo lijkt het altijd of ze wel vriendjes zijn.

Hier nog een filmpje van Chico die met zijn kop schut. Dit doet zij sinds kort en normaal zegt zij dan ook kom dan maar nu helaas niet.

chantal

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2008, 09:50:16 am »
Hier weer even een update over Luna. Luna vliegt sinds gister  :thumsup: Het is echt een prachtig gezicht maar er is al wat kapot gevallen. Dus we hebben besloten om vanavond met de 3 vogels naar Sjaak te gaan en Luna te laten wieken. Ik vind het wel een klein beetje zonde van zijn prachtige veren maar ik wil niet dat er nog meer sneuveld in huis.  ;) Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen van Luna zijn eerste vliegkunsten :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2008, 10:05:03 am »
Het gaat goed met Luna. Ze zit s'nacht al in de kooi en in het weekend als we thuis zijn ook. Vandaag zit ze gewoon weer in haar bak omdat ik toch bang ben dat er iets gebeurt als ik weg ben. Ze klimt in de kooi namelijk nog weleens en valt weleens hard naar benenden. Dan ben ik liever thuis als zoiets gebeurd.
Met eten gaat het redelijk. S'ochtend voor ik naar me werk ga krijg ik de pap er met moeite in dus ik heb Sjaak gebeld en die zei dat ik maar naar 1 keer per dag moet gaan. Ik vind dit best een beetje eng omdat Luna blijft afvallen maar volgens Sjaak is het normaal omdat ze minder pap krijgt. Ik durfde het nog niet aan maar vandaag heb ik voor het eerst de ochtend voeding weggelaten. Toen ik me spullen aan het inpakken was zag ik dat ze ook de pellets aan het eten was dus dat is wel weer een goed teken.
Luna is woensdag 13 weken oud. Hier heb ik weer wat foto's.

Lekker op de stoel zitten

Voor het eerst in de douche

Wat is dat voor iets geks

Lekker nat geworden

Lekker naar buiten kijken

Met z'n 3en op de bank met enige afstand  :)

Lief  :hart:

Sammy ook op de foto

« Laatst bewerkt op: februari 04, 2008, 10:06:54 am door chantal »

chantal

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 29, 2008, 08:50:53 am »
Luna is inmiddels 16 weken oud. Ze is heel eigenwijs maar ook heel lief  :hart: Met eten gaat het steeds beter. Ze krijgt nog steeds 1 keer per dag 2 spuiten pap en dat gaat er goed in. Ze zit nu hele dagen in de kooi en de pellets werden niet meer gegeten. Ik heb de bakjes al op verschillende plekken geprobeerd neer te zetten maar ze keek er niet naar om maar sinds deze week heeft ze het door  :thumsup: Ik heb de bakjes gewoon hangen waar ze horen en gister was het helemaal leeg gegeten dus daar was ik heel blij mee.
Ze is wel heel druk in de kooi want de Corbo korrels liggen elke dag door de hele kamer. Wat ik wel jammer vind is dat ze heel veel in de hoek van de kooi hangt en dat haar vleugel veren helemaal aan het rafelen zijn door dat ze met de vleugel slaat tegen de kooi aan.
Nou hier weer een paar foto's van onze 3.

Met de vogel op visite bij me moeder. Gina Chico Sammy en Luna

De 3 schatjes

Luna en Gina

Bolle Sammy  :)

Chico zit ook wel lekker

Sammy aan de rode peper

Sammy en Luna op 'de plek' Het is namelijk Sammy's vaste plek en die probeert Luna nu in te nemen maar hier bleven ze rustig zitten want normaal zijn ze in gevecht.

Chico er tussen gezet die dat helemaal niet leuk vind want hij is soms nogal bang van die 2

Sammy is soms toch ook wel een kroelkippie

Sammy kijkt een beetje boos

Luna op de bank

En hier een paar close ups van Luna

Spelen met het touwtje van de camera

chantal

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2008, 07:46:12 am »
Ik had ook nog 2 filmpjes op de computer gezet.

Gina wil met Luna spelen  :)

En Sammy en Luna ruzie  :CENS

chantal

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2008, 09:53:16 am »
Morgenochtend gaan we even een bezoekje brengen aan Sjaak. Toch nog even wat tips halen voor het opvoeden van Luna al moet ik zeggen dat wel wat beter gaat.Maar ja dit kan ook ineens weer omslaan. Maar ik moet zeggen dat ze heel rustig is de laatste paar dagen. Ze blijft gewoon rustig op de staandaard zitten en dan zit ze met haar poot zichzelf te kroelen :hart: Heel af en toe springt ze nog weleens richting ons maar al veeeel minder als eerst.
 En ik moet toch nog meer speeltjes en voer hebben dat gaat ook vast wel lukken  :thumsup:.

chantal

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2008, 21:57:42 pm »
Al zie ik de vogels de afgelopen weeken minder ik moest het weekend weer even wat foto's maken. Het gaat erg goed met Luna :thumsup: Ze is volledig zelfstandig en hoeft dus geen papvoeding meer te hebben. Met Chico en Sammy gaat het ook goed. Chico gaat steeds meer woordjes zeggen en zelfs Sammy is begonnen met praten.

Met zijn 3en op de kratten bier

« Laatst bewerkt op: april 22, 2008, 09:06:31 am door chantal »

chantal

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 22, 2008, 09:08:59 am »
Sammy en Luna

Chico

Luna

« Laatst bewerkt op: april 22, 2008, 09:17:59 am door chantal »

chantal

• Gast