Auteur Topic: Sanny wint vertrouwen van bijtende Pepi  (gelezen 63188 keer)

jet

• Gast
Re: Leon wint vertrouwen van bijtende Pepi
« Reactie #360 Gepost op: maart 09, 2008, 22:08:22 pm »
tuurlijk ben een veel eisend type ik wil in ieder geval van de week een update aan foto`s ::)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #361 Gepost op: maart 10, 2008, 21:01:14 pm »
Het verhaal gaat natuurlijk verder:

Pepi is deze avond er weer uit geweest, voor het eten gewoon op en rond de kooi,
beetje piepen naar dat grijze beest aan de overkant, maar verder geen attentie op gedaan.
de aandacht van het baasje is leuker, kusje geven en zo, mooi opstappen en een heeeeel klein beetje aaien, effe de vinger vastgenomen maar niet echt hard. en beide gaaien onder de douche.

na het eten mocht hij de speelboom in, lekker knabbelen aan stokjes en zo, tot die andere grijze er kwam bijzitten, de twee stokstijf tegenover elkaar. beetje kijken en zo verder niets. Boefje draait zich naar mij en pepi profiteerd hiervan naar haar te hakken, uit paniek hangt boefje ondersteboven aan één van de takken. bij het terug goed zetten van boefje, kwam ze recht te zitten wat maakt dat ze best wel groter is dan Pepi, en dan ging pepi lopen. Het zijn twee banghazen. Verder is er niet veel meer gebeurt.

Vrouwke heeft boefje bij haar genomen zodat ik wat met pepi kon spelen. Pepi is best wel flink en lief,
Boefje was wat zenuwachtig bij die vreemde madam, en zette haar vleugel open om groot te lijken.
Wat blokjes gespeeld, in de zetel rondgehuppeld ook. Pepi heeft nog wat gegooit met wc rolletje . Ze zitten nu terug op hun kooi wat rond te kijken, observeren naar de omgeving de mensen (wij dus) en naar elkaar. Er word niet veel lawaai gemaakt, geen piepje, geen babbeltje, niets van beide.

straks is het weer slaaptijd. Morgen een nieuwe dag.

TWEETY

• Gast
« Reactie #362 Gepost op: maart 10, 2008, 21:04:53 pm »
je beschrijft eigenlijk een doorsnee avond van gaaien eigenaars  ;)
dus dat is toch super  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #363 Gepost op: maart 10, 2008, 21:08:34 pm »
komt wel goed hoor Leon, ook hier is het wennen aan elkaar, even hapje hier en daar proberen, de een rent voor de ander weg,gaat nu goed, bij jou straks ook  ;)
maar als ze ruziepotten, niet mee bemoeien hoor, dat is mij in ieder geval verteld, laat ze het maar uitvechten.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #364 Gepost op: maart 10, 2008, 23:22:01 pm »
leon ,ik denk nu nog aan iets, zijn je gaaien goed droog eer ze gaan slapen , want als jij tot 18u werkt en je doucht ze na thuiskomst is het al vrij laat

ik dacht ooit gelezen te hebben dat je beste geen douche meer geeft na 18u s'avonds , kwestie van goed droog te zijn eer ze gaan slapen , de reden : als ze gaan slapen daalt hun lichaamstemperatuur(tss 40/42°) een heel deel en zijn ze vochtig ,dat is niet goed

correct me if i am wrong  ;)

jet

• Gast
« Reactie #365 Gepost op: maart 10, 2008, 23:37:00 pm »
heb ik idd ook ergens gelezen vivke dat je ze zo laat beter niet meer kunt douchen, maar de reden ervan weet ik zo snel niet

zal voor een keertje ook wel niet zo erg zijn denk ik

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #366 Gepost op: maart 11, 2008, 06:38:01 am »
leon ,ik denk nu nog aan iets, zijn je gaaien goed droog eer ze gaan slapen , want als jij tot 18u werkt en je doucht ze na thuiskomst is het al vrij laat

ik dacht ooit gelezen te hebben dat je beste geen douche meer geeft na 18u s'avonds , kwestie van goed droog te zijn eer ze gaan slapen , de reden : als ze gaan slapen daalt hun lichaamstemperatuur(tss 40/42°) een heel deel en zijn ze vochtig ,dat is niet goed

correct me if i am wrong  ;)

je hebt gelijk !
normaal doe ik dat niet hoor, maar gezien ik de late heb, gaat het niet anders, daarom dat ik ze voor het eten douche
ze zijn wel droog tegen ze slapen gaan want het is hier in de huiskamer best wel warm (+20graden)
Ze zijn ook niet tot op het vel nat hoor (zie foto) twee minuten later is het net dat ze nooit in de douche zijn geweest
en ze zijn op tot na 2100hr, dus dat zijn best nog wel een paar uurtjes (+3)
dus zie ik niet direct een probleem.

Als ik de vroege heb is dat rond 16.00hr, in het weekend is dat s'morgens

kokosnoot

• Gast
« Reactie #367 Gepost op: maart 11, 2008, 10:37:40 am »
klopt Vivke, savonds beter niet meer douchen omdat ze dan vochtig de nacht in gaan en het koud kunnen krijgen.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #368 Gepost op: maart 15, 2008, 22:33:21 pm »
ik heb vandaag nog eens mogen kroelen net onder de wang,
direct na het douchen. zo lief was ie weer.
ik heb zijn veertjes wat getrimd en in de juiste plooien gelegd  ;D
een paar wilgen takjes gaan knippen buiten om op te knabbelen.
en lekker buiten genoten van het zonnetje (+15/16 graden).

Hij is ook een dikke deugeniet geworden, hij heeft ook weer op ontdekking geweest
dat deed ie vroeger ook nooit, en pikt dan vanalles mee, zoals de restant wilgentakjes
die in de morsband liggen of de zak (lege) chips vorige keer.

Mijn vrouwke heeft vandaag voor het eerst geprobeert Pepi te laten opstappen maar ze twijvelde
en pepi krijgt de kans naar haar vingers te grijpen, al wil hij niet bijten maar gewoon wat plagen.
Na een paar keer heeft mijn vrouw het voor bekeken gehouden, we stonden nogthans klaar met de camera.

en gans de dag vrij zitten is leuk en gaat van zichzelf terug in dekooi om te eten of drinken,
tenzij hij in de speelboom zit natuurlijk, waar hij ook steeds meer op onderzoek gaat en met vanalles speelt.

Het gaat dus reuze goed met ons  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #369 Gepost op: maart 15, 2008, 22:55:12 pm »
Super hoor!  :thumsup: :thumsup: Heel fijn voor jullie!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #370 Gepost op: maart 15, 2008, 23:24:18 pm »
Gaat lekker  :thumsup: fijn hoor  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #371 Gepost op: maart 15, 2008, 23:51:52 pm »
Het gaat dus reuze goed met ons  :thumsup:
daar wou je naartoe, geweldig Leon!!  :thumsup:

Edit Cosch: Quote goedgezet
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2008, 10:05:20 am door Cosch »

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #372 Gepost op: maart 16, 2008, 07:43:44 am »
ja inderdaad
en ik denk dat ik bij deze de topic stillaan afsluit omwille dat het goed is gegaan en gekomen,
en omdat ik ondertussen ook andere topics lopen heb (Boefje bvb)
en omdat het anders saai word altijd te zeggen dat het goed gaat,

maar niet voor ik in schoonheid kan eindigen met een foto/film waarop ik Pepi uitbundig kroel
en hij het met plezier toelaat. en daar wacht ik dus nog op, dat was/is mijn ultieme uitdaging
ik probeer elke dag minstens één keer te kroelen, hij tolereerd het voor effe maar niet uitbundig.

cosch

• Gast
« Reactie #373 Gepost op: maart 16, 2008, 10:06:41 am »
De meeste vogels zijn ook geen knuffelaars. ;)
Als hij het tolereert, is dat al heel mooi

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #374 Gepost op: maart 16, 2008, 10:49:25 am »
 :thumsup: :thumsup: :thumsup: