Auteur Topic: 1&2 maart: Papegaaien Gedrag, Training en Verrijking Symposium  (gelezen 6518 keer)

jip

• Gast
Re: 1&2 maart: Papegaaien Gedrag, Training en Verrijking Symposium
« Reactie #30 Gepost op: maart 04, 2008, 23:29:53 pm »
nou even dit ben ook geen voorstander van free flight ....buiten doe je ze of wieken of tuigje om mijn mening ......maar moet je een vogel die nooit buiten komt wieken ??

cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 04, 2008, 23:34:03 pm »
......maar moet je een vogel die nooit buiten komt wieken ??

Daarin ben ik het helemaal met je eens. Daar valt zeker over na te denken! Dat is niet onverantwoord of gevaarlijk! (kan wel maar daar kun je wat aan doen)

jip

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 04, 2008, 23:37:22 pm »
Daarin ben ik het helemaal met je eens. Daar valt zeker over na te denken! Dat is niet onverantwoord of gevaarlijk! (kan wel maar daar kun je wat aan doen)
ja klopt ramen kun je afdekken kaarsen doe je sowieso niet kabels werk je weg etc

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: maart 05, 2008, 10:37:51 am »
Ik heb ook de mailing gelezen over het wieken of freeflight maar volgens mij is het niet
het promoten van freeflight maar meer dat je een vogel ook met een tuigje kan meenemen
en niet persé hoef te wieken waardoor je hem iets afneemt, zo heb ik het begrepen tenminste.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 05, 2008, 12:39:38 pm »
Nou alsjeblieft niet zeg! Vind het zelfs geen nadenkertje! Vind het erg onverantwoord.
Een vogel met instinct de keuze laten in een omgeving waarin hij niet kan overleven.....  :(  :(

bij mij ook geen haar op mijn hoofd,
je bent zelf verantwoordelijk voor het welzijn van je dier, dan zou ik verantwoordelijk zijn voor de kou, honger, gevaar, ellende wat ik mijn papegaai heb "gegeven" nou, nee, dank je  :(

een papegaai die nooit buiten komt wieken of niet.....ligt aan de situatie vind ik, heb je er de ruimte voor? als je weinig ruimte hebt en hij kan zich overal aan stuk vliegen vind ik wieken veiliger voor de papegaai.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2008, 12:42:41 pm door pietepoek »

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: maart 05, 2008, 14:02:14 pm »
een papegaai die nooit buiten komt wieken of niet.....ligt aan de situatie vind ik, heb je er de ruimte voor? als je weinig ruimte hebt en hij kan zich overal aan stuk vliegen vind ik wieken veiliger voor de papegaai.

Helemaal mee eens!  :thumsup:

Wieken uit veiligheid! Wil niet op mijn geweten hebben dat ze tegen het raam vliegen :seestars:

jip

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 05, 2008, 18:44:42 pm »
Ik heb ook de mailing gelezen over het wieken of freeflight maar volgens mij is het niet
het promoten van freeflight maar meer dat je een vogel ook met een tuigje kan meenemen
en niet persé hoef te wieken waardoor je hem iets afneemt, zo heb ik het begrepen tenminste.
goed gelezen  :thumsup:    iedereen moet zelf bepalen wat ze in hun situatie het beste vinden
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2008, 18:46:27 pm door jip »