Begin 2005 zag ik op de Marktplaats een valkje te koop staan met 1 pootje.
Ik heb hem gekocht en heb er nooit spijt van gehad.
Het was een cinnamon witmasker man en ik heb direct een kooi klaargezet met aangepaste zitplekken zodat ie goed kon rusten door op het lijfje te zakken. Zo kon het ene pootje ook uitrusten.

Bovenstaande foto is van 2005.
Hij was heel handig met zijn handicap. Direct na het ophalen ben ik doorgereden naar de vogelarts. Die heeft hem onderzocht en hij was verder kerngezond. Waarschijnlijk had hij ooit wel 2 pootjes gehad.
Ook bleek hij brandwondlittekens onder zijn vleugels te hebben.
Hij werd mij verkocht als zijnde 3 jaar maar dit zal ik nooit weten natuurlijk, hij was niet geringd. Voor hetzelfde geld was hij al 13 jaar.
Bij mij had hij al snel een vriendinnetje, Beppie. Echt Jut en Jul samen. Ze probeerden zelfs een nestje op de bodem van de kooi te maken. Yuki deed verwoede pogingen op haar rug te komen en ik moet zeggen, op een gegeven moment waren ze daar zeer handig in. Alleen van een echte bevruchting kon het niet komen want zodra hij zijn staart onder de hare wilde krijgen, donderde hij van haar rug af.
Hij had het hier prima naar zijn zin.
De laatste weken oogde hij ineens oud. Hij at nog goed, was levendig maar sliep meer. De laatste week viel hij weleens ineens van zijn zitplek af, zo op de bodem. (De zitstokken laag geplaatst zodat hij zich niet kon bezeren.) Dan klom hij weer naar boven en deed alsof er niets gebeurd was.
Zondagochtend vond ik hem dood op de bodem van de kooi.

Het is heel vreemd zonder Yuki. Op een ander forum had ik een gedicht over hem geplaatst. Ik zal het hier ook zo neerzetten.
Beppie mist hem. Ze at amper en moest even niets van mij hebben.
Nu doet ze gelukkig weer gewoon, eet weer goed en stapt weer op.
Ik mis hem heel erg ..................