hoi parkieten-lovers
kweek je som buiten?
heb je wel eens beken of de haren rond het geslachtdeel niet in de weg zitten ? dat kan ook een oorzaak zitten, weet je de leeftijd van de vogels?
heb je dit jaar de cathariana`s gekocht? het zijn wel 100% een koppel?
groetjes rolf
Globaal gezien staat inderdaad alles buiten. De swiften hebben hun blok in de nachthokken staan en de grasjes + de catharina's zitten in de schuur.
Wat betreffende het koppel grasjes
De pop is van 2006 (eigenkweek) en de man is van vorig jaar 2007 begin maart. Wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn is idd de veren. Zal hier straks nog even naar kijken.
Wat betreffende de catharina's
Het koppel groen x turqouise is naar mijn idee een koppel de man heeft veel zwart op de staart en de pop een klein puntje.
Het koppel d turqouise grijsvleugel x lutino is wat lastiger. De man heeft niet veel zwart op de staart en de pop heeft na mijn idee slecht zichbare gele wangvlekken.
Ik zal zo even nog een mail sturen naar een bevriende kweker van catharina's of die even zou kunnen komen kijken wat ik nu dus zou hebben zitten. misschien dat ik een foto maken kan van de vogels.
catharina's begin dit jaar aangeschaft. de lutino komt bij de bevriende kweker vandaan en de overige 3 bij een persoon uit herwijnen.