Auteur Topic: vriendje voor Gizmo?  (gelezen 2396 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: vriendje voor Gizmo?
« Reactie #30 Gepost op: januari 20, 2008, 20:47:20 pm »
uitzonderingen heb je bij alle dieren  ;)

ook bij mensen  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 20, 2008, 20:57:12 pm »
Ja, maar de algemene beschrijving van een edel is toch dat het geen knuffeldieren zijn.
Dus je mag er niet vanuit gaan dat als je een edel neemt dat het ook een knuffel wordt/is.
Elk dier heeft zijn eigen individuele karaktereigenschappen, maar daar kom je pas achter wanneer je jou vriendje in huis hebt.

Als het dan blijkt dat jou edel wel een knuffeldier is, dan is dat gewoon een giga pluspunt natuurlijk  ;)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 20, 2008, 21:06:22 pm »
gizmo is tot nu toe een echte knuffelkont (terwijl grijsjes dat over het algemeen niet zijn)
die kan er echt van genieten om bij je te zitten en lekker zit te kroelen (lijkt soms meer op een kat dan op een vogel :))

Welke vogels kunnen er nog bij een grijze en zijn van nature wel kroelerig?

(We willen echt heel erg goed nadenken over alle voor- en nadelen)

Bestaat de kans dat Gizmo minder aanhankelijk wordt als hij een vriendje krijgt ?  (ok dit klinkt wel egoïstisch eigenlijk maar jullie snappen wel dat ik eigenlijk bedoel dat ik niet wil dat Gizmo veranderd erdoor)

giggles

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 21, 2008, 00:03:48 am »
Kaketoes zijn mega aanhankelijk, maar goed iedereen weet de risico's van het houden van kaketoes inmiddels wel volgens mij....

En ja Gizmo kan minder aanhankelijk worden als hij een vriendje heeft, maar zolang jullie hem nog de aandacht geven elke dag die hij nu ook krijgt zal het wel meevallen denk ik.

Ik kan hier nog steeds prima met alle vogels overweg.
Maar toegegeven. Balou en Tigo zijn allebei geen kroelers naar ons toe (wel naar elkaar). Op de zeldzame momentjes daargelaten  ::)

Er is nergens een garantie voor te geven Rita.
Het is een gok die je moet nemen en je moet er altijd rekening mee houden dat ze niet goed samen kunnen en in een aparte kooi moeten.
Wel is het zo, hoe jonger je ze bij elkaar zet, hoe groter de kans dat ze elkaar zullen accepteren.

Grijsje grijsje is natuurlijk ook altijd nog een optie. Het hoeft toch niet persé een andere soort te zijn?  ???

chantal

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 21, 2008, 07:31:17 am »
Ik heb voor Chico een amazone erbij genomen en die heeft echt een super lief karakter. Zelf de dierenarts vond het heel apart dat ze na de prikken gewoon bij haar kwam zitten. En kroelen houdt ze ook wel van maar Chico is de echte kroelkip  :)