Auteur Topic: Nieuw gezinslid  (gelezen 6096 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Nieuw gezinslid
« Gepost op: januari 22, 2008, 00:11:58 am »
Dag lieve mensen,

om maar direkt een heel lang verhaal kort te maken ,laat ik jullie kennismaken met onze Toni
Toni is een 2 jarig grijsje ( verm,popje**) die van bij 2 prachtmensen komt en door persoonlijke zaken hebben ze me hulp gevraagd en zeg nu zelf ,
Hoe kan je zo'n lief snuitje weigeren   ;)

zo en dan nog ééntje van deze kant

met één van haar broers op de foto

en hier pinkt ze precies een traantje weg

Toni is sinds enkele maandjes beginnen plukken ,is door en door onderzocht, er is geen medische oorzaak ,waarschijnlijk beetje aandacht vragerij.
Nu heeft ze hier afleiding genoeg, haar broers zullen haar wel bezig houden ,voorlopig laten we haar even tot rust komen.

** er is ondertussen bloed getrokken én op weg naar het labo , dus nu spannend afwachten  :nailbiting:

toni mag  op de speeltuin zitten zonder discusie   ;)

wat ik nu wil vertellen ,weet ik niet of ik het goed kan/ga uitleggen

het eerste kontakt met flip was schitterend ,met tuur was fantastisch ,met wieke moet nog komen ,zodra hij uit de kooi mag

zoals ik al eerder zei, het vermoeden is er dat het een popje is ( nog 10  8 dagen en dan zekerheid)
zou het kunnen dat een gaai weet van een andere gaai dat het "de opposite side" is

als ik kijk naar het gedrag van flip en tuur  op andere mannen, vb mick, gizmo(beiden gesekst) en ik kijk dan naar hun gedrag naar een popje tweety (gesekst) en balou (ongesekst)
dan merk ik toch ook een ander gedrag, bij de mannen gaan ze uittesten en wat snavelen ,terwijl ze dat bij popjes juist niet doen, daar kunnen ze gewoon naast zitten, zonder krachtpatserijen en zonder zich te laten gelden.

Dag 2 van toni

Vanmorgen zat toni te slapen op het drinkbakje , kwam er zeer lief uit dus zeker geen ochtendhumeur (onze tuur heeft daar nogal eens last van)
en het was zo precies of toni is er al een hele tijd, zo gaat hij mee in het ochtendritueel, uit de kooi, bommen laten vallen, op de kooi en eten
Gans de dag tussen de andere 2 gezeten , wat een vreetvarken is dat ség  :o  een paar zonnepitjes gepakt voor zijn kunstjes en die doet toni dan steevast, vraag je "ben je mooi" krijg je direkt het bouwvakkersfluitje ,zwaaien en draaien en het aanraken van het topje van men neus , en de les is weer voorbij

vanavond op de zetel heel even gesnaveld met tuur en dan hop bij marc op de schouder,lekker doezelen, poetsen en kroelen

1 klein veertje gevonden

hier dan nog een paar foto's
op de speeltuin tussen de broers

lekkere okkernoot uit de tuin(makkelijker te kraken dan die van de winkel)

zijn vorig baasje had het me verteld, en nu zag ik het ook,als hij eten of drinken van binnen wil,doet hij het gewoon open   :o

toni's kooi (vandaag kast verhuisd en deftige plaats gemaakt voor het hotel)

het avondritueel, baasje in de zetel en al het grijze erbij

dit was het weer, weldra volgende update

Sanco

• Gast
Re: Nieuw gezinslid
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2008, 01:04:37 am »
Misschien herkennen jullie Tony, het is inderdaad mijn Tony. na heel lang nadenken, overwegen en proberen was voor mij de knoop door, ik kan Tony niet de aandacht geven die hij verdient. Velen van jullie kennen het verhaal. Wat Viv er niet helemaal goed bij vermeldde is dat Tony is begonnen met plukken omdat hij een ontsteking had aan zijn stuitklier. daar is hij voor behandeld geweest, antibioticaprik -en druppels, wat overigens is overgegaan. hij heeft 1,5 maand met een kap om zijn nek gelopen en de veertjes groeiden weer mooi aan, de kap mocht eraf en daar ging het plukken inderdaad verder. mijn vriend en ik werken allebei, is nooit een probleem geweest maar omdat hij niets heeft met mijn vriend was ik er eigenlijk te weinig om hem de aandacht te geven die hij nu nodig heeft. veel afleiding dus. afgelopen donderdag heb ik hem bij Viv gebracht, en hij (of zij zoals viv en ik denken  :) ) is helemaal op zijn gemak en voelt zich prima tussen de rest van de beestenboel. het is echt het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, dat hoef ik denk ik niet uit te leggen, maar als ik de foto's zo bekijk en de verhalen hoor heb ik voor Tony de beste keuze gemaakt.

groetjes Colette

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2008, 06:32:21 am »
gezien de toestand en situaties denk ik dat je een juiste beslissing hebt genomen
en ik denk ook sinds ik Vivke beter ken, je steeds bezoek mag brengen,
en je geen beter huisje kan vinden dan daar.
:thumsup:

Toni of Tonia (lol) staat hier central, het gaat over zijn/haar welzijn.
voel jij je er goed bij? dan zal het wel goed zijn.
wie zijn wij om daar over te oordelen.
Het is denk ik hard genoeg om zo een beslissing te moeten nemen.

en gezien de foto's voelt ze zich al aardig thuis,
wat wil je met zo een twee varkens..heu ik bedoel grijsjes.
 ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2008, 08:51:30 am »
 ;D Die Vivke!! Het gaat bij jou denk ik net zo als vroeger met katten, steeds eentje meer? :thumsup:

Maar zonder dollen: Toni(a) komt zeer goed terecht en als je er te weinig tijd voor hebt is het beter zo toch? Ze lijkt goed te passen bij Tuur en Flipke. Voor de toekomst: wie zal er met Tonia gaan verkeren? :)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2008, 09:26:20 am »
colette voel je beslist niet schuldig, als ik de foto's zie zit Toni(a) prima in haar vel bij Vivke thuis en welke gaai zou zich daar niet prima voelen.  :thumsup:

jeannette

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2008, 09:32:25 am »
 :thumsup: Wat leuk bij jullie word het ook een echt gaaien huis  :) Super hoor  :a036: Ik zou er ook nog wel meer willen   :-[

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2008, 09:35:59 am »
Gefeliciteerd Vivke  :-* het wordt al een grijze boel daar  :)

Colette sterkte  console  :-* je hebt voor je gaaitje gekozen en niet voor jezelf  ;)  :good:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2008, 11:17:18 am »
Vivke  :o

Het houdt niet op he? Begin je je eigen NOP? ;D

Wat leuk voor jullie en voor Toni. Leuk om te lezen dat het ook al zo goed gaat. :hart:

Ik ben benieuwd naar de toekomstige verhalen.

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2008, 11:17:47 am »
bedankt voor jullie lieve reacties! Als het aan mij had gelegen was tony nooit meer bij me weggegaan, maar voor haar is het inderdaad echt beter zo. Viv smste me vanmorgen al dat Tony voor het eerst heeft gekletst en gefloten, en da's echt een teken dat ie zich helemaal fijn voelt. ik ben blij dat ik via het forum kan blijven zien hoe het met tony gaat. op bezoek gaan doe ik voorlopig niet, had de vorige keer ook teveel moeite om zonder tony weer weg te gaan. ik kijk wel hoe het verder allemaal gaat..

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2008, 11:42:26 am »
O Vivke! Gefeliciteerd hoor! Wat wordt het bij jou een grijze boel zeg! Dat lijkt me helemaal geweldig zoveel gaaien! Geniet maar lekker van je al je grijze geweld en Lowieke natuurlijk.

Colette, ik wens jou heel veel sterkte.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: januari 22, 2008, 13:04:26 pm »
lieve colette, voel je niet schuldig hoor! je hebt gekozen voor het welzijn van tony, en dat is goed.
jou eigen verdriet krijgt ooit een plekje, geloof me :-* ik wil je daarom veel sterkte wensen! console

@viv, nu snap ik het ;) wat een goede klik zeg! en nog ruimte voor de kooi! zal een drukke boel zijn nu! :)
maar ik weet dat je het geweldig vind ;) en gelukkig vind marc het ook leuk :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2008, 14:12:55 pm »
@ colletje  console  toni blijft steeds een stukje van jou , dat weet je hé

@ loes, ik hoop eigenlijk dat het niet zo word als met de poezen want daar ben ik pas gestopt toen we er 8 hadden  ;)  en 8 gaaien(tzijn er nu al eigenlijk 6)  :)  vind ik op zich niet zo erg,maar waar in godsnaam ga ik 8 kooien kwijtraken  cheesy2 cheesy2 of zou eventueel een (weer één) verbouwing uitkomst bieden  ???     ;D
nee ,alle gekheid op een stokje , toni is eigenlijk de laatste (buiten tweety die haar plaatske is al ooit beloofd) marc vroeg me ook al of het nu genoeg was   :fool:

vandaag 22/1 en  dag 5 van toni bij ons

het gaat steeds beter , gisteren moest ik werken gaan en zitten de gaaien dus een tijdje alleen  :cry: (ik meer dan hun)
bij thuiskomst was er natuurlijk één grote verassing maar deze heeft niks met toni te maken (dus de stoot van tuur lezen jullie elders wel)
alle gaaien los en vrij op de kooi ,eventjes controle gedaan in toni's kooi op zoek naar veertjes , geen enkele IN de kooi , alleen een rood stukje veer met intacte schacht (dus eerder rui als uittrekken geloof ik)
dat is volgens mij een hele stap in de goede richting , geen gepluk op maandag ,doe zo voort toni  :thumsup:

vanmorgen , wat later op dan gewoonte en er waren al een paar ongeduldige kipjes die onder de doek uitwilden , dus het ochtend routine , doeken eraf, kieken uit en op de kooi, lowieke op de grond , eten geven en daarna de gaaien douchen ,in dit geval alleen toni en lowieke ,de andere 2 kriijgen hun speelbad vandaag (filmpje volgt ook elders)

wat toni betreft , die heeft zich al super gedragen vandaag , gespeeld en dan bedoel ik echt gespeeld en kranten slopen (filmpje volgt straks) en terwijl ik colletje smste dat zijn eerste woordje was gevallen ,heeft hij heel even een heel verhaal verteld  :o
daar zit dus wel klank in  :D

terwijl ik aan het stofzuigen was heeft toni zijn douche een vervolg gegeven door in zijn drinkbakje te badderen (filmpje komt ook )

toni geeft ons aan wanneer hij op de speeltuin wil gaan spelen met de broers en ook geeft hij ons aan als het tijd word om weer ff in zijn uppie op de kooi te gaan zitten om te doezelen

het gaat rustig aan elke dag een beetje beter , voor we het weten is hij gewoon aan het ritme van ons , hij past zich geweldig aan , ongelooflijk  :P

ajb, even geduld , in men volgende poetspauze zet ik even de foto's erop

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2008, 15:09:05 pm »
Ik zou er ook nog wel meer willen   :-[

jij niet alleen , hier ook  :-[

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2008, 15:10:02 pm »
Dat is een heel goed teken Vivke. Geen gepluk. Verandering van omgeving doet ook wonderen he ;)

Je moet echter wel in je achterhoofd houden dat het plukgedrag voort kan duren. Cocootje plukt ook nog steeds al is het gelukkig niet veel meer. Ik vind nog wel eens een veer die met de rui eruit is gekomen waar aan het uiteinde een V is uitgebeten (beetje moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel).

Zo te lezen doet ie het heel erg goed. Heel fijn.  :thumsup:

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 22, 2008, 15:46:28 pm »
lieve colette, voel je niet schuldig hoor! je hebt gekozen voor het welzijn van tony, en dat is goed.
jou eigen verdriet krijgt ooit een plekje, geloof me :-* ik wil je daarom veel sterkte wensen! console

@viv, nu snap ik het ;) wat een goede klik zeg! en nog ruimte voor de kooi! zal een drukke boel zijn nu! :)
maar ik weet dat je het geweldig vind ;) en gelukkig vind marc het ook leuk :thumsup:

dank je nicole, ik denk ook dat 't gemis vanzelf wat minder zal worden. zal wel lang duren denk ik, aangezien bij alles waarbij ik aan tony moet denken nog een brok in mijn keel krijg  :) maar als ik lees hoe erg hij het naar zijn zin heeft zet ik 't zo weer van me af. hij heeft het ook echt goed bij marc en viv!  :thumsup: