gaat japelientje nog wel door?

We hebben een Japelientje

Ik kon zelfs nog kiezen (heb natuurlijk de mooiste genomen). Het is een pop uit 2007. Het sexerapport is van 7 juni dus is het een vroeg jong. Ze is dus minimaal 12 maanden.
De man had nog meer blauwe bergen zitten evenals zwartkappen en rode lori's. Ook Pruimekoppen had hij (op eieren), baardmannetjes met 3 jongen en forpusjes (uit Kampen vandaan). Deze laatste bleken pastellen te zijn maar dat haalde ik er aan de tekening niet uit. Ze waren voor pastelen veel te egaal gekleurd. Ik vind de pastellen van Henk mooier.
Ik ben al bezig om de kweker te achterhalen al vermoed ik dat die op het certificaat vermeld staat.
Japie z'n reactie viel mee toen ik haar kooi tegen de voliere hield. ik geloof dat het dadelijk wel goed komt tussen die 2.
De forpusjes zitten ook even in TT kooien zodat ik ze volgende week bij elkaar kan zetten. Hopelijk lukt een rondje nog zodat Dion ook mee kan doen aan de TT.
Het 2e bichenow jong is helaas ook dood gegaan. Ook deze werd niet gevoerd ondanks het aanbod van levend voer. De 2 andere eieren zijn afgestorven.
Nu wachten we maar af of ze nog een ronde willen proberen.