Je hoort redelijk vaak 'horror-verhalen' van kwekers, dat 1 van de 2 vogeltjes (meestal het vrouwtje) de ander vermoord, maar ik denk dat dat wel meevalt als je 2 vogeltjes van jongs af aan aan elkaar laat wennen.
Mijn forpusjes waren in ieder geval dol op elkaar (ik had 2 broertjes), hoewel ze soms wel konden vechten maar ze hebben elkaar daarbij nooit verwond (zelfs niet een klein beetje)

Ik zou altijd voor 2 vogeltjes kiezen. Heb ook 1 forpusje gehad, en die is dan wel heel erg tam te krijgen, maar ik vond het toch zielig omdat zo'n vogeltje afhankelijk is van de aandacht die jij hem geeft en dat is al heel snel te weinig. Als je er 2 neemt, hebben ze altijd elkaars gezelschap

Ik zou ze zelf ook altijd bij een kweker halen ipv van bij een dierenwinkel. Dan weet je precies hoe oud het beestje is, of het familie van elkaar is (voor als je wilt kweken wel belangrijk om te weten) en je kunt de kweker nog om advies vragen.
Over het geluid: ze maken meestal van die schattige, zachte geluidjes. Maar ze kunnen soms ook wel even schreeuwen (als ze ruzie hebben bijvoorbeeld).
Ze spelen graag met spiegeltjes/trapjes/belletjes (hoewel 1 van de 2 bij mij daar veel meer interesse voor had dan de ander), vooral dingen die kapot kunnen

Houdt er wel rekening mee dat het enorme slopers zijn!
Ik vind het hele leuke beestjes!