Ik was gister op de carnavals vereniging met Luna toen er een man op mij af kwam. Hij heeft zelf een grijze roodstaart maar wel een hele bijzondere namelijk een konings grijze roodstaart. Het is een vrouwtje en deze heeft hij voor 900 euro nog in het ei gekocht. Hij zei dat het een hele bijzndere is en dat die wel 5000 euro waard zijn en dat er maar weinig van in Nederland zijn. Zijn grijze heeft een span wijdte van meer dan een meter. Ook zei hij dat de meeste grijze roodstaarten die nu in de handel zijn geen echte grijze roodstaarten zijn

en dat er geen mannetjes verkocht worden op de markt omdat mannen schaars zijn
Toen vroeg hij wat voor voer wij onze vogels geven en dus zeiden wij pellets. Nou dat was natuurlijk helemaal niet goed want grijze zijn gevarieerde eters. Ze moeten veel zonnenpitten hebben en hun geven een zadenmix en voor de rest eet de grijze mee aan tafel zoals een lekker prakje met jus

Dit op aanraden van Doormalen. Ook zei hij dat veel mensen spijt krijgen van een vogel en dat veel probleem vogels bij Doormalen binnen komen. En wat doet hij er volgens hem mee EEN SPUITJE GEVEN en in laten slapen

Beetje vreemd toch.... ?? Hij adviseerde me om ook eens een bezoek te brengen aan Doormalen want die heeft veel goede tips voor je zei hij. Ik heb met ongeloof naar deze man geluisterd en het is jammer dat ik veel niet meer weet van wat er gezegd is.