Auteur Topic: Op de schouder?  (gelezen 2000 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op de schouder?
« Reactie #15 Gepost op: januari 30, 2008, 11:31:14 am »
Inderdaad mijn valken zitten op mijn schouder, dat vind ik niet erg.

Maar de gaaien houd ik het liefst lager. Heel af en toe, als ik in mijn luie stoel zit te dommelen, klimt Dinky wel eens omhoog en gaat zitten snavelkraken. Maar liever niet en dat weten ze. Dinky schijnt door te hebben dat ik echt bijna slaap want alleen dan doet ze het. :)

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 31, 2008, 00:12:53 am »
De andere theorie van gaaien die hoog zitten is dat ze onzeker zijn en hoe hoger ze zitten hoe sneller ze weg kunnen vluchten...
Voor elke theorie bestaat volgens mij wel weer een tegenovergestelde theorie op papegaaiengebied  shootme

Hier mogen ze wel op de schouder en ik neem ook wel vreemde gaaien op de schouder, maar alleen als ik ze vertrouw  :hot:

Africangrey

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 31, 2008, 08:10:32 am »
De andere theorie van gaaien die hoog zitten is dat ze onzeker zijn en hoe hoger ze zitten hoe sneller ze weg kunnen vluchten...
Voor elke theorie bestaat volgens mij wel weer een tegenovergestelde theorie op papegaaiengebied  shootme

Hier mogen ze wel op de schouder en ik neem ook wel vreemde gaaien op de schouder, maar alleen als ik ze vertrouw  :hot:

Ik denk wel dat dat zo is, Jamie blijft bij ons gewoon keurig op de hand zitten, maar stapt ze bij een vreemde op dan heeft ze soms de neiging via de arm naar de schouder te rennen :) Dus toch onzekerheid dan??

Jamie mag bij mij gerust op de schouder zitten, kan je toch meer leuke dingen doen, meer overal bij betrekken.

mikky

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 31, 2008, 08:18:05 am »
Jannes zit op me arm.. maar als ik even iets moet doen plant ik hem even op me schouder.
En soms gaat die er zelf heen... en dan komt die weer op me arm.
Dus niets onzeker maar gewoon even lekker ergens zitten.

Andere gaaien heb ik liever niet  op me schouder omdat ik ze niet ken... 1 uitzondering daar gelaten.. Rifki van Nermin

Denk ook dat iedereen het voor zijn eigen gaai het beste weet waar die kan zitten.

giggles

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 31, 2008, 23:06:19 pm »
Denk ook dat iedereen het voor zijn eigen gaai het beste weet waar die kan zitten.

Ik denk dat het meer te maken heeft met waar je je gemakkelijk bij voelt...

Als je het niet vertrouwd als je/een gaai op je schouder zit, dan zal dat zich ook weer uitten in lichaamstaal en dat hebben dieren heel goed door.
Dus als je het niet wilt, moet je het ook gewoon niet doen  :a036: