Het is eigenlijk niet de bedoeling geweest dat dit jong hier geboren zou worden. Zijn moeder is namelijk een geelwang, en 99% van de geelwang valkparkieten broeden niet. Of ze broeden wel, maar laten dan na een tijdje het nest in de steek.
Dulce, de moeder dus, zou wel samen met Diego, haar partner, voor eitjes zorgen, maar deze zouden naar een pleegkoppel van een vriendin gaan. Helaas ging het bij haar niet zo voorspoedig, ondanks dat zij eerder een broedblok had hangen als ik.
De eerste 2 eitjes van Dulce en Diego heb ik eronder laten liggen, zolang Diego overdag broedde. 's Nachts gingen ze in een broedmachine. Dit ging heel goed, en gisterochtend lag er dus een donsje in de broedmachine:

Het tweede ei stond ook op uitkomen, maar inmiddels had het bedoelde pleegkoppel ook eieren, dus het piepende ei is met gillende banden naar haar koppel toegebracht

Daar is vanmiddag het jong uit het ei gekomen. Wel hebben we straks te maken met een leeftijdsverschil, de eieren van het pleegkoppel komen pas vanaf de 12e uit. Misschien dat het jong dan alsnog naar hier terug gaat, maar dat moeten we nog even zien.
Foto van het jong vandaag:

Samen met pa en ma:

Ik heb wel het idee dat Dulce voert, maar het jong warm houden doet ze niet. Dit jong kan een cinnamon opaline geelwang of een gewone opaline zijn, zowel man als pop. Diego is namelijk zelf opaline, maar heeft zijn parels niet meer.
Het jong ligt nu weer in de broedmachine, 's nachts zit er namelijk niemand in het blok. Ik houd jullie op de hoogte!