hebben zins kort een nieuwe bewooner er bij en hij heet karel de valkparkiet.

hier zit hij op me schouder, hij zit graag op mijn schouders, ik kan ook gewoon de vogelkamer in lopen en dan blijft hij ook lekker rustig zitten.

bij me vriendin zit niet zo veel , ze vind dat hij een beetje hard bijt
we hebben ook een poes rond lopen door huis die is erg bang voor de poes, maar ik zal een foto laten zien dat de poes en karel op 1 foto staan( poes is net geopareerd aan haar darmen)

karel blaas wel naar de poes maar ja de poes moet maar nu aan wennen dat nu ook in de woon kamer vogels zijn , zal de poes niet leuk vinden, de poes is hier niet de baas.
karel is dus een valkparkiet maar hij is wel op leeftijd hij is 12 jaar oud ja echt hij heeft nog zelf een ring om en je kan de kweek nummer aflezen en het jaartal.
wij hebben via mijn zus gekregen van een kennis die gingen scheiden en ze vroegen of ik de "parkiet" wou hebben en ik zei ja is goed, maar ik dag gelijk aan een grasparkietr , maar ik vond 12 jaar oud voor een parkiet wel erg oud, dus ik ging me zorgen maken over de reis van de vogel, en toen kwam me zus met de "parkiet" en ik had al een doosje gegeven maar die was leeg , ze haden een eigen doosje toen liet me zus de foto van de vogel zien en toen zag ik ja nu begrijp ik de leeftijd van de vogel, valken kunnen aardig oud worden20 jaar. zo doende hebben we een lieve huis genoot er bij.
eigenlijk is het heel raar, ik had twee maanden geleden een koppel wildkleur valkparkieten gekocht om een jonge valkpatkietje te kweken, en handtam te maken. dus nu maar afwachten of we een kleinen valkaparkietje kunen kweken.
groetjes rolf