Auteur Topic: een tip om toch water te laten drinken  (gelezen 1083 keer)

jos

• Gast
een tip om toch water te laten drinken
« Gepost op: februari 13, 2008, 08:22:35 am »
Volgens onze kweker moest jacko om de veertien dagen calcium hebben was goed voor zijn botten.
Maar zogauw er calcium in zijn water zat vertikkte hij het om er van te drinken.
Dus meneer ging op zijn playtop zitten en dronk daar uit het bakje want daar zat geen calcium in.
Goede raad was duur want wij willen toch dat hij wat binnen krijgt.
Tot ik eens een glas water pakte en jacko er als de kippen bij was om ook uit het glas te drinken.
En toen viel de euro   ;D ik had nog een oude gekleurde beker staan wat water met cacium uit zijn kooi gehaals in die beker gedaan en toen aan jacko aangeboden en wat denk je hij dronk eruit.
Dus mischien toch een tip aan alle houders van onze gevleugelde vrienden zo kan als jacko ooit medicatie moet hebben ik ze altijd toedienen en ik weet dan ook dat hij ze binnen krijgt

jos

Edit Cosch: Titel iets verduidelijkt!
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2008, 11:37:08 am door Cosch »

chantal

• Gast
Re: een tip
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2008, 08:25:26 am »
Krijgt jacko geen pellets dan? Ik heb met laten vertellen dat hier genoeg calcium in zit. Ik moest het alleen bij Chico door de pap doen en toen zij volledig over was op pellets mocht ik hiermee stoppen.

jos

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2008, 08:32:13 am »
We hebben het lang volgehouden om jacko aan de pellets te krijgen maar hij wou ze niet.
een lepel zaad en de rest pellets maar het zaad was op en de pellets lgen over de vloer  :-[ de hond vond ze wel lekker  cheesy2
Dus we zijn er mee gestopt.
Het zaadmengels wat jacko krijgt dat is ook uitgebalanceert(weinig zonnepitten en geen nooten) en dat kan ik hier in de buurt maar op een plek krijgen.
De kweker waar we jacko van hebben geeft dit ook aan zijn gaaien.

jos

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2008, 09:52:17 am »
Calcium moet je toch dagelijks geven ?

Bij mij krijgen ze het ook, om andere rede dan, maar goed, wel dagelijks.

Ik heb het in vloeibare vorm en ze drinken het water gewoon als anders.

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2008, 11:36:29 am »
Ja dan hebben ze wel meer nodig dan alleen calcium Jos.
En andere noten dan pinda's zijn wel goed voor ze. Dus misschien kun je die erbij geven. Walnoten, hazelnoten, amandleen, pecannoten enzovoorts.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: een tip om toch water te laten drinken
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2008, 12:04:46 pm »
klopt helemaal jos!
toen ik de titel las dacht ik dat het een vraag zou zijn om een tip, en ik moest ook gelijk denken aan een glas en aanbieden.
dat werkt bij mijn cor ook! als ik het idee krijg dat ze niet genoeg drinkt (meestal in de zomer) dan doe ik een klein glaasje aanbieden,
en daar neemt ze dus ALTIJD grote slokken uit.. goed om in gedachte te houden met medicijnen inderdaad!

super tip jos! :thumsup:

jos

• Gast
Re: een tip om toch water te laten drinken
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2008, 23:55:17 pm »
jacko krijgt al zijn walnoten en hazelnoten.
van de andere noten moet meneer niets hebben.
en als jacko eens een keer goed luistert  ;D dan krijgt hij een cedarnootje  :-[
dat gebeurt dus zelden  ;D
Maar zijn beker met water is heilig voor hem het is dat jacko de beker zelf niet kan pakken anders dronk hij alleen nog maar daar uit.
het zijn en blijven rare jongens en meisjes die grijze roodstaarten

jos