Auteur Topic: Kampeervragen  (gelezen 5925 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Kampeervragen
« Gepost op: februari 13, 2008, 15:03:38 pm »
Graag zou ik jullie mening en ervaringen willen horen over het meenemen van je gaai als je gaat kamperen.
Wij willen dit jaar nl een seizoensplek nemen op een camping vlak in de buurt. Har krijgt nl heel weinig vrij en dan kan hij gewoon naar de camping komen en bij late en vroege diensten ben ik dan alleen met de jongens.
Ik wil Mr Darcy meenemen. Mischien ook nog een agaatje, maar dat zie ik nog wel.
Wij hebben een kleine caravan met voortent tot onze beschikking.
Nu heb ik een heleboel vragen:

Kan ik Mr Darcy in de voortent laten slapen 's nachts in zijn kampeerkooi?
Of moet ik Darcy in de caravan laten slapen?
Slaapt hij in de caravan dan moet hij in een klein kooitje. Bestaan er minimale afmetingen voor slaapkooien?
Als de gaai ergens niet mee naar toe mag, wat te doen? In de voortent laten? Of in de caravan? Is een aircootje in de caravan verstandig?
Laat je de gaai buiten op zijn klimboom of in de voortent in zijn kampeerkooi of in de caravan als je even moet plassen?
Waar bewaren jullie voer in zodat er geen muizen bijkomen?
Komen er geen muizen op een papegaaienkooi in de voortent af?
Hoe gaven jullie fruit? Als ik Darcy fruit geef, sproeit hij het tot zeker een meter rondom de kooi. Dan gaat mijn tentwand eraan ben ik bang. Alleen fruit geven als hij buitenstaat? Krijgt hij dan wel voldoende fruit?
Als Darcy buiten de tent op zijn boompje staat (die we willen maken) en je moet heel even de tent in, wat is jullie ervaring daarmee? Gaat dat of is dat onnodig risco nemen? (want als we in de tuin zijn, laat ik hem nooit alleen, geen seconde)
Hoe vinden jullie het kamperen met je gaai?
Vergeet ik iets?
Wat mag ik in elk geval niet vergeten?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Kampeervragen
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2008, 15:34:14 pm »
Zooooooooo wat een vragen cheesy2

Wat een superleuk topic.  :thumsup:

Tot 2 jaar geleden ben ik altijd nog wezen kamperen met een tent. De tent bestaat uit een voortent en een slaapgedeelte.

De laatste keer is Japie meegeweest. Dit was toen voor een week.

Japie heeft in de voortent geslapen. Wanneer het niet te koud is 's nachts kan dit prima.

Overdag zat hij gewoon lekker in een wilg die aan de overkant van het pad stond. Hij vermaakte zich prima daar.

Zijn voer bewaarde ik gewoon in de kofferbak van de auto. Dit vanwege ongedierte wat je zelf al aanhaalde. Wanneer je geen auto bij je plek hebt, dan kun je het voer in goed gesloten blikken goed bewaren in de opbergruimte onder je zitbanken van de caravan.

Overdag zal Mr. Darcy gewoon lekker buiten zijn, dus laat hem daar zoveel mogelijk troep maken. Ik maakte de reiskooi van Japie gewoon iedere dag even schoon evenals de vloer erom en het tafeltje waarop de kooi stond. Dit om te voorkomen dat ik ongedierte in de voortent zou krijgen.

Wat betreft het weggaan was in mijn geval lastig. Ik wilde Japie niet in de voortent van mijn tentje achterlaten uit angst dat ze hem weg zouden halen. Meenemen overal naartoe was ook geen optie, dus ik heb die week weinig ondernomen. In jouw geval heb je een caravan en zou ik de kooi even op de tafel van het eetgedeelte neerzetten in de caravan zelf. Dat zou mij in ieder geval voldoende zorg wegnemen.

Wat betreft het fruit eten. Het zal echt even wennen zijn voor hem, maar hang gewoon een bak met fruit in zijn te maken boom en hij zal dit snel genoeg vinden. Dit voorkomt troep in zijn kooi waarin hij alleen maar zal slapen en even achter zal blijven wanneer hij niet mee kan.

Ik weet zeker dat hij het kamperen helemaal geweldig zal gaan vinden. Lekker buiten en lekker veel aandacht van andere campingbezoekers.

Japie vond het in ieder geval geweldig op de camping, wat het voor mij ook super leuk maakte. Ik krijg weer helemaal zin om te gaan kamperen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2008, 18:41:37 pm »
ik heb nooit gekampeerd met een gaai maar persoonlijk zou ik op de volgende dingen letten:
wie zijn en wat is er om mij heen?
dus als je even naar binnen gaat wat drinken pakken dat mr darcy dan gewoon op de boom kan blijven, of juist niet..
ligt er ook weer aan of er honden op de camping mogen en of je tuintje dan hermetisch is afgesloten zodat er niet 1 naar binnen schiet..
kunnen er dus ook kinderen zomaar je tuintje in wandelen.. het is nogal een verschil..

ik denk naar mate je er een aantal jaar komt iedereen je wel kent en iedereen ook wel weet hoe en wat, alle buren die een oogje in het zeil houden,
maar als je er net komt.. ja dan is dat nog even nieuw natuurlijk. Persoonlijk zou ik mn gaaitjes niet in de voor tent durven zetten de eerste keer..
bang dat iemand ze zou pikken in mn slaap :-[

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2008, 20:52:00 pm »
ik heb nog nooit gekampeerd met gaaien maar kan je wel vertellen wat ik zou doen....

ik zou mijn vogel nooit in de voortent laten slapen uit angst dat ie gestolen wordt,
je vogel kan best in een kleinere kooi slapen, het is immers alleen voor te slapen
als ik een keer ergens heen moet zonder gaai dan in de caravan, weer die angst he
en airco....ja, weet niet, ik heb gelezen dat het link is voor vogels....
thuis ook, als ik even moet plassen en Poekie staat buiten dan gaat ie mee naar binnen  :) honden, katten enz.
voer kun je in pastic tonnen-bakken afgesloten bewaren, zelfs op stal heb ik mijn voer zo, geen muis kan er bij, maar blik kan ook
zijn fruit kun je buiten geven, op tafel of in zijn boom, standaard....enz.

ik hoop dat je er wat aan heb, al spreek ik niet uit kampeer ervaring  :) maar meer van hoe ik het zou doen,
kRampeer ze  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2008, 00:33:04 am »
hey angelique

gaaien houden van kamperen dat is duidelijk, hele dagen buiten,veel te zien etc ....
de gevaren zijn nooit weg
het werd al aangegeven , poezen, honden die op jouw gehuurd stuk komen, mensen die passeren
stapt Mr darcy bij vreemden op ??
is hij een allemansvriendje ??

bij mij vb, gaan ze alleen opstappen als ik de toestemming geef en dan nog niet allemaal

wij gaan elke weekend, de buren weten dat ze er zijn,mensen komen kijken, meestal word er wel gevraagd of ze korter mogen komen ,maar soms ook niet en laten ze zowel ons als de gaaien schrikken  :angry:

ik persoonlijk zou ze nooit in de voortent laten staan (ook al om de dieren die zouden kunnen binnenkomen), zeker niet onbeheerd en snachts kan het best mits de temperatuur het toelaat
airco in de caravan, tjah ,kweenie , het vormt toch een soort van tocht ,tenzij je darcy daar van weg kan houden

het eten kan best in afgesloten dozen ,muizen zal je zowiezo op bezoek krijgen , ze moeten maar één zaadje vinden en komen terug ,maar daarom heb je ze nog niet binnen hé

wat het gaan plassen betreft , je hebt een paar mogelijkheden
1  je schaft een chemisch toilet aan (ook handig voor snachts)
2  je zet hem telkens binnen
3  je neemt hem gewoon mee

heb je nog vragen , stel ze maar

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2008, 12:27:22 pm »
Ik liet Chico en Sammy gewoon allebei in een hondenbench in de voortent van de caravan slapen. En over dag lekker buiten.
Alleen laten zou ik niet doen maar wij zijn ook altijd met een grote groep dus ze staan nooit alleen.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2008, 13:24:30 pm »
Erg leerzaam al die antwoorden! ;)

Op de camping waar wij naar toegaan, vlakbij de duinen, zijn geen tuintjes, maar wij staan wel op een niet doorlopend pad, dus wel rustig (denk ik). Bovendien mogen er op de camping geen dieren komen, ik heb natuurlijk wel gevraagd of er een papegaai meemocht en dat vonden ze geen probleem. Ze hebben vooral problemen met rondlopende dieren en drollen.
Wat dat rondlopen betreft, dan mag ik wel eens beginnen Darcy's wandelescapades flink in toom te houden! ;D Hij kuiert nl de hele kamer door! ::)

De airco vraag kwam voort uit mijn idee of het in een caravan niet erg warm kan worden als er een zonnetje schijnt.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2008, 13:26:58 pm »
Erg leerzaam al die antwoorden! ;)

Op de camping waar wij naar toegaan, vlakbij de duinen, zijn geen tuintjes, maar wij staan wel op een niet doorlopend pad, dus wel rustig (denk ik). Bovendien mogen er op de camping geen dieren komen, ik heb natuurlijk wel gevraagd of er een papegaai meemocht en dat vonden ze geen probleem. Ze hebben vooral problemen met rondlopende dieren en drollen.
Wat dat rondlopen betreft, dan mag ik wel eens beginnen Darcy's wandelescapades flink in toom te houden! ;D Hij kuiert nl de hele kamer door! ::)

De airco vraag kwam voort uit mijn idee of het in een caravan niet erg warm kan worden als er een zonnetje schijnt.

Een caravan wordt HEEL warm als de zon er goed op staat evenals de voortent. De warmte blijft ook aardig hangen is mijn ervaring.  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2008, 13:57:57 pm »
Een caravan wordt HEEL warm als de zon er goed op staat evenals de voortent. De warmte blijft ook aardig hangen is mijn ervaring.  :(

en dit kan ik alleen maar beamen , als je de kans hebt om te kiezen hoe je de caravan kan plaatsen , probeer dan een stukje schaduw te voorzien , of vb dat je de morgenzon op de caravan hebt ,die is minder heet dan de namiddagzon
en regelmatig alles open zetten en goed doorluchten, wil ook wel helpen om af te koelen

een ventilator is miss beter dan een airco dan , wij zetten dan de ventilator met het gat naar buiten toe zo kan hij frisse lucht van de avond binnen sturen en duwt de warmere lucht buiten en het voordeel is,dat het zo geen trek/tocht geeft ,niet voor jou en niet voor de dieren  ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2008, 21:22:31 pm »
Hallo Lejah,

Ik ben nieuw hier, maar ik las je bericht en ik dacht ik zal meteen maar een reactie sturen.

Wij kamperen altijd, met onze Timneh en de 2 katten. We hebben een speciale kooi voor in de caravan, die kan ook makkelijk naar buiten. Jacco slaapt nooit in de voortent. 's Nachts en als we er niet zijn zit hij in zijn kooi in de caravan. Ik zou me geen raad weten als ze hem stelen. In de zomer kan het overdag knap warm worden in de caravan, daar moet je heel erg mee oppassen. Als het warm is (boven de 25 graden), blijven wij altijd bij de caravan en zitten Jacco en de katten buiten in de schaduw, onder de luifel. Wij vinden het geweldig kamperen met de beesten. Zij vinden het ook heel erg leuk, dat merk je aan alles.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #10 Gepost op: maart 09, 2008, 22:03:38 pm »
Welkom Billybird , maak maar snel een nieuwe topic met wat foto's
want ik heb ook een timneh, we zijn sterk in de minderheid hoor.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #11 Gepost op: maart 10, 2008, 07:50:40 am »
Ik lees dit ook met belangstelling want mijn moeder, die nu elk jaar in ons huis komt als wij met vakantie gaan, heeft ook niet het eeuwige leven natuurlijk. Ook ik ben er al mee bezig hoe ik het zal gaan doen als alledrie de gaaien mee gaan op vakantie naar Spanje, met caravan.

Ik was er voor mezelf al uit dat ze zeker de caravan in gaan als ik weg ga. Wij staan elk jaar op dezelfde plek op de camping en dat is een zeer schaduwrijke plek. In de caravan staat een ventilator die ik wel zal laten draaien maar niet op hun gericht.

Daarbij heb ik het voordeel dat mijn vogels pellets eten. Ze krijgen elke week wel een bakje zaad maar dat zal ik dan niet in de vakantie doen in verband met ongedierte (muizen). Het grootste probleem op onze camping in Salou (Sanguli) zou dan zijn: zwerfkatten. Die zie je af en toe lopen op de camping.

Ik heb een paar jaar terug een Duitser gezien op de camping die ook 3 gaaien bij zich had (1 grijsje en 2 geelvoorhoofd amazones). Dat is ook goed gegaan.

Ik blijf het volgen hier want wie weet wat voor een tips er nog neer gezet worden.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: maart 10, 2008, 09:11:50 am »
.........onze camping in Salou (Sanguli) ...................

daar ben ik jaren lang kind aan huis geweest :)
fantastische he daar :yahoo:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #13 Gepost op: maart 10, 2008, 09:25:56 am »
Wij komen er ook al ............. uhhh .................. even denken .............  :CENS ...................... 17 jaar denk ik.

Heerlijk daar.  :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2008, 16:36:32 pm »
Wij blijven eigenlijk iedere vakantie in Nederland, maar we gaan wel 4 x per jaar. De katten en Jacco gaan altijd mee. Eerst in de auto in speciale reiskooien. Voor Jacco is dat heel goed te doen. Hij is gekortwiekt en als we verre reizen zouden maken zou het heel makkelijk zijn om hem ook even de vleugels te laten strekken als wij toch moeten stoppen vanwege reistijden. In de caravan hebben we een kooi voor Jacco en een enorme bench voor de katten. Het eerste jaar dat we met de hele mikmak weggingen, gingen we naar Enschede en werd het 35 graden. In de caravan loopt de temperatuur al gauw op, zeker als hij in de zon staat. Wij hebben gemerkt dat als het zo'n 25 graden is buiten en de caravan zit dicht en staat gedeeltelijk in de zon, de temperatuur in de caravan na 1/2 dag al boven de 40 graden wordt. Nu hebben wij er geen moeite mee om met onze beesten voor pampus onder de luifel te liggen, met een goed boek en een heleboel frisdrank en chips heb ik ook vakantie. Om beurten een plons in het zwembad en we kunnen er weer weken tegen. Maar we hebben er wel van geleerd dat je echt rekening moet houden met je dieren als je met vakantie bent.