Auteur Topic: Kampeervragen  (gelezen 5917 keer)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: Kampeervragen
« Reactie #30 Gepost op: juni 26, 2008, 18:24:01 pm »
Dag Billybird,een papegaai is geen eend,tot nu toe is het allemaal met een sisser afgelopen,neem nu geen onnodige risico,s met jullie vogel, waarvan ik aanneem dat, zoals ik lees dat jullie er veel om geven,doe geen rare dingen,ik kan je genoeg vertellen over dit soort onnodige handelingen,die dus fataal zijn afgelopen,zoals in jou geval zwemmen in een eigenlijk te diep water.
Laat hem bv gewoon lekker badderen in een daarvoor geschikte badschaal,maar niet deze onzin,als je vogeltje je lief is.

Gr Kees.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #31 Gepost op: juli 01, 2008, 10:46:54 am »
Hoi Kees,

Ik neem aan dat je doelt op de stukjes in Jacco zijn dagboek?

Maak je niet ongerust, Jacco is alleen buiten als wij er bij zijn. Als hij in de vijver valt, dan kunnen we hem binnen 1 minuutje pakken. We merken alleen dat hij de vijver best leuk vind en proberen hem te stimuleren leuke dingen te ontdekken. Hij is voordat wij hem kregen jaren niet uit zijn kooi geweest en heeft een heleboel gemist. Gelukkig heeft hij nu veel bewegingsvrijheid en mag hij ontdekken. Maar altijd alleen als wij in de buurt zijn.
Als het over verzorging van zijn veren gaat, dan gaat hij sowieso een paar keer per week met mij mee onder de douche (ook al baalt hij daarvan) of ik sproei hem met de plantenspuit.

In zijn kooi staat een platte schaal om in te badderen, daar doet hij niks mee. Hij baddert in zijn drinkbak.  :)

cosch

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2008, 12:06:38 pm »
En Angelique, heb je het al uitgeprobeerd?
Kamperen met je gaaien?

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #33 Gepost op: juli 11, 2008, 13:45:23 pm »
Aan wie vraag je dat?

cosch

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 11, 2008, 13:48:20 pm »
Eigenlijk aan de topicstarter Lejah...  :)
Maar iemand anders mag natuurlijk ook antwoorden!

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #35 Gepost op: juli 11, 2008, 17:45:33 pm »
ik heb dr gisteren even aan de lijn gehad, en ze had een aantal beestjes bij dr, en het gaat goed :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #36 Gepost op: juli 12, 2008, 10:43:41 am »
heb je het al uitgeprobeerd?
Kamperen met je gaaien?

ik ook nog niet,
maar we gaan het heel binnenkort eens doen,
ik kijk er naar uit.
 :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #37 Gepost op: juli 14, 2008, 09:07:56 am »
Ik weet zeker dat je het helemaal te gek gaat vinden en Pepi ook.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: juli 14, 2008, 14:32:01 pm »
En Angelique, heb je het al uitgeprobeerd?
Kamperen met je gaaien?

We hebben er nu idd 2 weken opzitten!
En het bevalt hartstikke goed! :thumsup:
We hebben natuurlijk Mr Darcy mee, de edel. En we hebben ook Knijster, het knalgele agaatje, mee, omdat Knijster supertam is en helemaal zit. En ook hadden we de eesrte 2 weken de 2 babyvalkjes mee, maar die zijn afgelopen zaterdag naar hun nieuwe huisje gegaan. En wat heb je dan ineens weinig vogels, 2 maar!
Op de camping doen we eigenlijk niet zo heel veel. Het is een echte kindercamping en de jongens zijn volop aan de sjouw en druk bezig.
Mr Darcy staat in de voortent in een bench, ook hebben we nog een slaapkooi mee voor als hij in de caravan overnacht of als wij weg zijn en hij niet meekan. Eerst sliep hij standaard in de caravan, maar nu laten we hem ook in de voortent slapen, met een doek over de bench en dat gaat heel goed. Wij hebben nl een heel kleine caravan (nog geen 4 meter) en het is toch wel krap. :) Bovendien staat snachts onze caravandeur open ivm de oudste, zodat die alleen maar de voortent hoeft open te risten snechts als er wat gebeurt. Dus we horen het ook als er wat met Darcy is. Voor buiten heeft Mr Darcy de kleine klimboom (3 bezemstelen op een plantentrolley) en de tafelstandaard en dat voldoet samen prima. we wilden ook een natuurlijke klimboom maken, maar helaas vlot dat niet zo als ik gehoopt had.
Als ik naar de wc ga en Har is er niet (die werkt gewoon) en de jongens zijn de hort op (speeltuin, zwembad), dan gaat Darcy in de voortent in de bench. Maar dat wil de boef niet! Hij pakt dan met zijn snavel mijn vinger beet tussen zijn pootjes en zo kan hij niet opstappen! Als ik mijn hand scheef houd, houdt hij zich gewoon nog beter vast! Zo kan het dus gebeuren dat hij ondersteboven aan mijn hand hangt maar het vertikt om in de bench te stappen! maar elke keer meenemen naar de wc is ook niet handig, hij wiebelt zo, ik ben elke keer bang dat ie in de pot valt! :) Maar het gaat verder heel prima hoor! Alleen vanwege het vele fruit dat Darcy ook kwistig in het rons strooit, moeten we wel heel erg oppassen voor mieren.
Ik heb al wel een bijnaam, vooral bij al die Duitsers op de camping. Die PapagaieFrau! En de nederlanders hebben het over de magische vogelvrouw die alle vogels bij zich houdt, grote papegaaien, kleine vogeltjes (Knijster) en valkparkieten! :)
Nu hadden we laats toch nog wel wat zeg. We staan maar 3 km van de kust af en het waait dus aldoor behoorlijk flink. Erg lekker hoor bij mooi weer. maar nu kreeg Mr Darcy op zo'n winderige dag tot 2x toe een voetbal onder tegen zijn standaard aan. Mr Darcy schrok en wilde wegvleiegn. En Toen schrokken wij nog veel meer! Darcy spreidde zijn vleugels en vloog, hij steeg niet, maar door het windje onder zijn vleugels, bleef hij op de hoogte waarop hij zad gezeten en daar ging hij! :o Mr Darcy landde pas zo'n 25 meter verderop op een volgens veldje! Man! En toch ligt het niet aan het wieken, maar zo kan je zien wat een windje onder de vleugels kan doen!
Kortom, Mr Darcy is wel een handenbindertje, maar wel leuk zo hoor!

cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juli 14, 2008, 15:01:44 pm »
 :)

Het is dus ook een avontuur voor Mr Darcy.

Leuk hoor!  :thumsup:
Geniet er nog maar van!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #40 Gepost op: juli 14, 2008, 15:23:31 pm »
:) hele avonturen :)

ben wel benieuwd naar wat :pics: hoor!
veel plezier!  :-*

congogrijsje

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 19, 2008, 20:48:18 pm »
Heey,

Hoe nemen jullie je papegaai mee in de auto?
In een kooi, wiebelt die dan niet heel erg?
Wij hebben een kamper en zou niet weten hoe ik de gaai mee kan nemen. :(

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #42 Gepost op: augustus 19, 2008, 20:56:16 pm »
gewoon in de auto in of op de vervoerskooi:

diti s okt 07, bij vivke achter in de wagen, lowieke, toen nog met ketting ;)
dat wiebeld niet zo'. bench is zwaar genoeg!  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 19, 2008, 22:17:40 pm »
Heey,

Hoe nemen jullie je papegaai mee in de auto?
In een kooi, wiebelt die dan niet heel erg?
Wij hebben een kamper en zou niet weten hoe ik de gaai mee kan nemen. :(

Voor korte stukjes kun je heel gemakkelijk een katten vervoersmandje gebruiken. Voor lange stukken zou ik wel een kooitje met een stok erin gebruiken.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #44 Gepost op: augustus 20, 2008, 01:36:46 am »
bij ons zit ze gewoon op de schouder
blijft lief zitten en roept de hele tijd broem broem

als ik alleen rijd dan zit ze op de achterbank gewoon lekker los en blijft lief zitten (moet je wel even leren nartuurlijk)