Auteur Topic: Rocky bijt zijn staart kapot  (gelezen 2750 keer)

Hennie

• Gast
Rocky bijt zijn staart kapot
« Gepost op: februari 17, 2008, 23:44:35 pm »
Toen ik Rocky kreeg ( 8 weken oud) had hij al een verfrommeld staartje.  :o   Ik had gehoopt dat, wanneer hij nieuwe veren zou krijgen zijn staart een stuk mooier zou worden.
Maar het tegendeel is waar, volgens mij knaagt hij elk nieuw veertje stuk zodat het er nu zo uit ziet. :cry:
Heeft iemand een iedee waarom hij dat doet en wat ik er tegen kan doen? Hij laat overigens de rest van zijn verenpak met rust.

cosch

• Gast
Re: Rocky bijt zijn staart kapot
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2008, 06:42:52 am »
Ohh wat vervelend.
Heb al een medische oorzaak uitgesloten?

Het lijkt wel of hij het tot een gewoonte heeft gemaakt!  :CENS

jip

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2008, 08:26:43 am »
al het medische uitgesloten??

misschien een gedragstherapeut raadplegen ??? je kunt bijv de hulplijn van tinley raadplegen

sinds wanneer doet hij dit? is er iets veranderd in zijn omgeving?

daarom vind ik een gaaiendagboek zo handig ;)
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2008, 08:31:12 am door jip »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2008, 09:06:32 am »
hoi hennie, ik zou eerst eens bij een VA langs gaan, misschien dat er iets lichamelijks is waar jij niets aan kan doen,
en anders moet je er eens op letten wanneer hij er aan pulkt, is het misschien een aangeleerd iets of aandacht trekken..
er kunnen vele redenen zijn. 1 voor 1 dus uitschakelen.. ik hoop voor jou en rocky dat het snel beterd,
want zo'n verfrommeld staartje is maar zielig :-*

Toen ik Rocky kreeg ( 8 weken oud) had hij al een verfrommeld staartje.  :o   Ik had gehoopt dat, wanneer hij nieuwe veren zou krijgen zijn staart een stuk mooier zou worden.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2008, 10:05:50 am »
heb van pascalnet vant weekend geleerd ,dat al ser een driehoekje uit de veer is gebeten ,het zo goed als zeker om plukken gaat

kan je dat es nakijken met de stukjes die je op de bodem vind en anders ja, al het medische uitsluiten, hem er zeker niet op aanspreken als hij het doet ,afleiden wanneer hij er toch naar toe gaat , vb, als toni hier naar zijn veertjes gaat zitten happen ,roep ik steeds heel gekjes, toni ,macaroni ,canneloni en dat vind hij zo leuk ,dat hij vergeet wat hij aan het doen was en me probeert na te zeggen , soms met zen drieën ook  shootme

Hennie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2008, 15:45:40 pm »
al het medische uitgesloten??

misschien een gedragstherapeut raadplegen ??? je kunt bijv de hulplijn van tinley raadplegen 

Heb je daar een telefoonnummer van misschien?
gr.v.Hennie

Hennie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2008, 15:53:26 pm »
heb van pascalnet vant weekend geleerd ,dat al ser een driehoekje uit de veer is gebeten ,het zo goed als zeker om plukken gaat

kan je dat es nakijken met de stukjes die je op de bodem vind en anders ja, al het medische uitsluiten, hem er zeker niet op aanspreken als hij het doet ,afleiden wanneer hij er toch naar toe gaat , vb, als toni hier naar zijn veertjes gaat zitten happen ,roep ik steeds heel gekjes, toni ,macaroni ,canneloni en dat vind hij zo leuk ,dat hij vergeet wat hij aan het doen was en me probeert na te zeggen , soms met zen drieën ook  shootme

Ik vind nooit stukjes veer of hele veren onder in de kooi. Misschien eet ie het wel op wat hij eraf knabbelt anders zou ik wel wat vinden.
Verder is er hier niets veranderd en volgens mij heeft hij ook geen last van stress, want ik verbaas me er wel eens over wat een zoete papegaai het is. Hij vermaakt zich altijd best in zijn kooi en op zijn speelstandaard. Van verveling is het ook niet want ik verwissel zijn speeltjes regelmatig en koop regelmatig nieuwe waar hij zich heel goed mee kan vermaken.Soms moet ik wel vreselijk lachen want dan rolt hij zich op zijn rug op de bodem van de kooi met een speeltje tussen zijn poten en heeft hij de grootste lol.
Zijn staartje is altijd al frummelig geweest en misschien is het wel een vaste gewoonte geworden om er aan te knabbelen.De rest van zijn veren laat hij met rust zoals ik al eerder schreef.
Voor het geval dat hij het echt opeet ben ik al extra calcium en eivoer gaan geven.

jip

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2008, 16:31:03 pm »
misschien is hij wel allergisch voor de kleur rood  ;D

nee alle gekheid op een stokje ik zou toch echt eerst het medische uitsluiten en dan toch een gedragstherapeut raadplegen

jip

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2008, 16:33:35 pm »
Heb je daar een telefoonnummer van misschien?
gr.v.Hennie

tel nummer van tinley 0900-2020653

Hennie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2008, 00:06:46 am »
Dank je wel, zal morgen eens bellen.
Wie is dat eigenlijk ? Een gedragtherapeut of een vogelarts ?
gr.v.Hennie

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2008, 00:17:04 am »
Citaat
Voor het geval dat hij het echt opeet ben ik al extra calcium en eivoer gaan geven.

ik denk niet dat ze het echt opeten hoor

jip

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 19, 2008, 00:26:14 am »
Dank je wel, zal morgen eens bellen.
Wie is dat eigenlijk ? Een gedragtherapeut of een vogelarts ?
gr.v.Hennie

gedragstherapeut debby reijnders is dat voor arts kun je hier op de lijst zoeken ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2008, 23:21:18 pm »
hoe gaat het inmiddels met Rocky?

jip

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2008, 00:17:51 am »
ben ik ook benieuwd naar ja